Της Χαράς Φρουδαράκη
O Γιάννης Καρυπίδης και η Στέβη Θεοδώρου είναι τα πρόσωπα πίσω από το βιολογικό μέλι «Vasilissa» της Stayia Farm, της βιολογικής φάρμας της STA(vroulas) και του YIA(nnni), που έχει μαγέψει τόσο την εγχώρια όσο και τη διεθνή αγορά, έφτασε στα ράφια του Harrods στο Λονδίνο και συνεχίζει την ανοδική του πορεία έχοντας ταξιδέψει και «μείνει» σε 12 ευρωπαϊκές χώρες!
Από την εποχή της Κλεοπάτρας που κοιμόταν με μάσκα χρυσού κάθε βράδυ ως την αναγεννησιακή Ευρώπη και την τελευταία αυτοκρατορική δυναστεία της Κίνας, ο καθαρός χρυσός ήταν ένα δυναμικό εργαλείο στα χέρια των βασιλισσών, όχι μόνο επειδή αποτελούσε σύμβολο πλούτου, αλλά και γιατί αντιπροσώπευε τη νεότητα και την ευεξία.
Αυτές ακριβώς οι ιδιότητες έδωσαν την ιδέα στον Γιάννη Καρυπίδη και στη σύζυγό του, Σταυρούλα Θεοδώρου να συνδυάσουν το ελληνικό θυμαρίσιο μέλι με βρώσιμα φύλλα χρυσού 24 καρατίων για να δημιουργήσουν τη δική τους «Vasilissa».
«Στην πραγματικότητα η οικογενειακή επιχείρηση, στήθηκε εντελώς τυχαία», λέει στο tvxs.gr ο Γιάννης Καρυπίδης. Ωστόσο, «η τύχη είναι πρόσκαιρη, η επιτυχία όμως δεν είναι ποτέ τυχαία». Όλα ξεκίνησαν στα πρώτα χρόνια της κρίσης, τότε που η εκπομπή της ΕΡΤ 3 ”Αληθινά Σενάρια” έκανε τον Γιάννη Καρυπίδη και τη Στέβη Θεοδώρου να «ζηλέψουν» την ελληνική φύση και το ελληνικό, μη πολυδιαφημισμένο επιχειρείν του πρωτογενή τομέα, που τους έκλεινε το μάτι. Έτσι και έγινε! «Στο τελευταίο δευτερόλεπτο, αφήσαμε μια εργασία στο εξωτερικό για εμένα και ένα μεταπτυχιακό για τη σύζυγο μου Στέβη»!
Όσον αφορά στην πρώτη τους απόπειρα και εκπαίδευση, ο ίδιος μου λέει ότι ήταν στο χώρο των αρωματικών φυτών, όπου γρήγορα ήρθε να αντικατασταθεί, λόγω της μορφολογίας αλλά και του οικογενειακού ιστορικού της Στέβης με τη μελισσοκομία.
«Η Εύβοια είναι μια καθαρά μελισσοκομική περιοχή, χωρίς εκείνο το διάστημα να έχει κανένα μελισσοκομικό προϊόν σε ράφι σούπερ μάρκετ. Έχοντας την πρώτη ύλη σε πληθώρα στην περιοχή μας, ψάχνουμε να λύσουμε το γιατί εμείς και η απάντηση ήρθε σε μια δεξίωση γάμου, όπου γευτήκαμε αφρώδη οίνο με φύλλα βρώσιμου χρυσού».
Ο παράγοντας τύχη!
Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, ο Γιάννης και η Στέβη Θεοδώρου διαπίστωσαν ότι μέλι με φύλλα βρώσιμου χρυσού δεν υπήρχε στην αγορά, παγκοσμίως. «Διαλέξαμε το καλύτερο ελληνικό μέλι, το θυμαρίσιο και έχοντας κάνει σε χρόνους ρεκόρ, αναλύσεις και πιστοποιήσεις, δημιουργήσαμε το Θυμαρίσιο Μέλι με Φύλλα Βρώσιμου Χρυσού, το διαβατήριο για εμάς για το επόμενο στάδιο».
Στο επόμενο στάδιο «επιστράτευσαν» τις οικογένειες τους, για να μειώσουν κόστη. Έτσι και δημιουργήθηκε η γλυκιά αυτή χάρτινη συσκευασία με τα, αρχικά, πορτοκαλί φιογκάκια. Μία δημιουργία οικογενειακού design. Σε διάστημα 2 μηνών έκαναν τη πρώτη τους τοποθέτηση, στη Μύκονο με 3 κωδικούς θυμαρίσιο μέλι, μέλι δάσους με βασιλικό πολτό και γύρη και τη ναυαρχίδα τους, θυμαρίσιο μέλι με φύλλα βρώσιμου χρυσού.
«Μια νύχτα του Ιούλη του 2012 δεχθήκαμε ένα τηλεφώνημα από τον παντοπώλη, είχε σχεδόν ξεπουλήσει όλη τη τοποθέτηση σε μια παρέα Κουβετιανών. Εκεί ήρθε η πρώτη αναγνώριση. Μέσα σε έξι μήνες κάναμε αρκετές τοποθετήσεις ανά την Ελλάδα, αλλά και τη πρώτη μας εξαγωγή»!
Ωστόσο ο κος Καρυπίδης επισημαίνει ότι η ευχή όλων ήταν να μπορέσουν να φτάσουν και να τοποθετήσουν και στα Harrods του Λονδίνου.
Εξόπλισαν λοιπόν το σπίτι τους με φορητούς υπολογιστές και άρχισαν το «βομβαρδισμό» των social media. Τα πρώτα newsletter μας φέραν τις πρώτες συνεντεύξεις, και η μεγάλη στρατιά εθελοντών φίλων στο Facebook, τα πρώτα αφιερώματα.
Δώσαμε πολύ μεγάλη βάση στο διαδίκτυο και αυτό μας έφερε στο πρώτο 12μηνο να τοποθετούνται τα προϊόντα μας σε μεγάλη αλυσίδα τροφίμων. Τα πολλά Fb προφίλ, μέσα σε εισαγωγικά fake, με διαφορετικό αντικείμενο, σύντομα μας έφεραν αποτέλεσμα. Παράλληλα κέρδισαν τον διαγωνισμό «Share your Success», της Cosmote, ανάμεσα σε 3000 εταιρικά Fb προφίλ, προσελκύοντας τα περισσότερα like!
Τα 20 Fake αλλά ενεργά social media profiles, μπόρεσαν και έδωσαν το αρχικό publicity που χρειάζονταν ο Γιάννης Καρυπίδης και η Στέβη Θεοδώρου.
Και μετά ήρθε η αναγνώριση
Παράλληλα γύριζαν όλη την Ελλάδα, γνωρίζοντας μελισσοκόμους, συνάπτοντας συνεργασίες και μαθαίνοντας νέες τακτικές. Τακτικές που πάντρεψαν με δική τους φιλοσοφία, με αποτέλεσμα να κατασκευάσουν χωρίς την παραμικρή επιδότηση, το πρώτο εγκεκριμένο τυποποιητήριο μελιού στην Εύβοια.
Οι τοποθετήσεις αλλά και οι συνεργασίες από τα μέσα του 2013 αυξήθηκαν με γεωμετρική άνοδο και συνεχίζουν. Παράλληλα, προέκυψε πρόβλημα πίστωσης, ενώ διένυαν και άσχημες μελισσοκομικές χρονιές.
«Δημιουργήσαμε εκτός των μελισσοκομικών κωδικών, που από την αρχή αυξάνονταν και μειώνονταν παράλληλα, ανάλογα τη ζήτηση. Δεν “περπάτησαν” όλα τα προϊόντα μας, φτάσαμε στη γκάμα των 13 προϊόντων μελιού, προσθαφαιρώντας και «σπλιτάραμε» δημιουργώντας έναν κωδικό παστελιού και έναν ελαιόλαδου. Αυτή η κίνηση μας αύξησε το τζίρο και μας “σιγούρεψε τις άσχημες μελισσοκομικές χρονιές”».
Όσον αφορά στην τιμή του, το μέλι με τα φύλλα βρώσιμου χρυσού το βρίσκουμε στα ράφια του εξωτερικού να πωλείται στα 35-50 ευρώ το βάζο. “Ειναι ένα προϊόν καθαρά για συγκεκριμένες χώρες και αγορές, φτιάχτηκε από την αρχή με σκοπό την εξαγωγή του σε χώρες του κόλπου και δεν θα πρέπει κάποιος να συγκρίνει την τιμή του με αυτή του μελιού”.
Ερωτώμενος για τις τωρινές συνθήκες και την κρίση, ο κος Καρυπίδης αναφέρει, «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που μπορέσαμε και δημιουργήσαμε εντός κρίσης και με πολύ μικρά κεφάλαια, απλά θέτοντας σε εφαρμογή την καλή διερεύνηση και την αρχή κόστους – οφέλους. Αυτήν τη στιγμή τα προϊόντα μας εκτός της Ελλάδας, βρίσκονται σε 12 ευρωπαϊκές χώρες, στις ΗΠΑ, που είναι από τα πιο εκπαιδευμένα κοινά, στον Καναδά, στην Αυστραλία, την Ιαπωνία, αλλά και στην ευχή – στόχο, στα Harrods και στα Selfridges του Λονδίνου».