9.8 C
Chania
Thursday, December 19, 2024

Το ΚΚΕ καταγγέλλει εγκατάλειψη του αεροδρομίου Χανίων με στόχο την προώθηση της ιδιωτικοποίησής του

Ημερομηνία:

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Οικονομίας, Υποδομών Ναυτιλίας και Τουρισμού κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης, Διαμάντω Μανωλάκου και Σταύρος Τάσσος, για την ελλειπή χρηματοδότηση του αεροδρομίου Χανίων και την σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίησή του.

Ακολουθεί η ερώτηση

Σε οικονομική ασφυξία έχει οδηγήσει τον κρατικό αερολιμένα «Ι. Δασκαλογιάννη» των Χανίων, η ελλιπής χρηματοδότηση των κρατικών αεροδρομίων που ακολουθούν οι κυβερνήσεις όλο το προηγούμενο διάστημα.

Μέσω του αεροδρομίου Χανίων διακινήθηκαν το 2014 πάνω από 2.500.000 επιβάτες, τα δε καθαρά έσοδα του ξεπέρασαν τα 12,000.000Ε. Ωστόσο, την ίδια περίοδο η κρατική χρηματοδότηση για τα λειτουργικά έξοδα του αεροδρομίου ήταν μόλις 240,000 ευρώ με ότι αυτό συνεπάγεται .

Συγχρόνως, υπάρχει τεράστια έλλειψη προσωπικού σε κρίσιμες ειδικότητες τεχνικού τμήματος. Για παράδειγμα δεν υπάρχει μηχανικός καμίας ειδικότητας, και ως αποτέλεσμα ακόμα και για απλές επιδιορθώσεις να απαιτούνται διαγωνισμοί, που αυξάνουν τόσο το χρόνο επισκευής όσο και τις απαραίτητες δαπάνες.

Η λειψή χρηματοδότηση και οι σοβαρές ελλείψεις προσωπικού καθιστούν προβληματική την λειτουργία του αεροδρομίου και μάλιστα στο ξεκίνημα της νέας τουριστικής περιόδου, όπου αναμένονται εκατομμύρια επιβάτες, και δημιουργούν μια σειρά από προβλήματα:

· Αδυναμία επισκευής βλαβών σε ουσιαστικά και κρίσιμα σημεία του αερολιμένα όπως, μεταφορικές ταινίες αποσκευών, αυτόματες πόρτες, βλάβες σε τουαλέτες, βλάβες σε ηλεκτρολογικά κ.τ.λ. που οδηγεί σε εκτόξευση του κόστους λειτουργίας και σε δραματική αύξηση του χρόνου που οι υποδομές είναι εκτός λειτουργίας.

· Εικόνα εγκατάλειψης του περιβάλλοντος χώρου στον οποίο κάθε χρόνο γινόταν συντήρηση. Κήπος εγκαταλελειμμένος με εστίες απορριμμάτων κ.λ.π.

· Αδυναμία συντήρησης του υφιστάμενου κτηρίου και άλλων τακτικών λειτουργιών του αερολιμένα.

· Αδυναμία συντήρησης και υποστήριξης των χώρων υγιεινής του αεροδρομίου που συνιστά υγειονομική βόμβα.

· Αδυναμία συντήρησης του χώρου στάθμευσης και τροχοδρόμησης των αεροσκαφών, με πιθανά αρνητικά αποτελέσματα ακόμα και στην ασφάλεια των αεροδρομίων ή ακόμα και των πτήσεων.

· Αδυναμία υποστήριξης σε επαρκές ιατροφαρμακευτικό εξοπλισμό του ιατρείου, με σημαντικές πιθανές επιπτώσεις σε περίπτωση ιατρικής ανάγκης.

Η εν λόγω κατάσταση δεν είναι τυχαία, δεν είναι αποτέλεσμα λαθεμένων τεχνοκρατικών χειρισμών. Αντίθετα, πρόκειται για συνειδητή, μεθοδευμένη δράση με στόχο την προώθηση της ιδιωτικοποίησης και του εν λόγω αεροδρομίου, εντάσσεται οργανικά στην πολιτική ΕΕ-άρχουσας τάξης για την απελευθέρωση των αερομεταφορών, που στοχεύει στην εξασφάλιση πεδίων κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων.

Μέσα απ’ την εικόνα εγκατάλειψης προετοιμάζεται η κοινή γνώμη ώστε να δικαιολογηθεί η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων στη συνέχεια. Συγχρόνως, η πολιτική υποχρηματοδότησης των αερολιμένων είναι επίσης απότοκο των εμπορευματοποιημένων αερομεταφορών. Η λειτουργία των αερομεταφορών με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια, δηλαδή με γνώμονα το κέρδος είναι άρρηκτα δεμένη με μεγάλο κόστος χρήσης των αεροδρομίων και των αερομεταφορών για τα λαϊκά στρώματα και με συνεχείς περικοπές στις δαπάνες λειτουργίας, σε αεροδρόμια και στις αερομεταφορές γενικότερα, με μια σειρά δραστικές αρνητικές συνέπειες, άσχετα με τη φύση του ιδιοκτήτη. Όσο οι αερομεταφορές αποτελούν εμπόρευμα, όσο αξιοποιούνται και σχεδιάζονται με γνώμονα την κερδοφορία των ομίλων, τα λαϊκά στρώματα θα βιώνουν συνεχείς αρνητικές συνέπειες.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός τι μέτρα θα λάβει ώστε:

– Να ακυρώσει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των 14 αεροδρομίων ανάμεσα στα οποία είναι και αυτό των Χανίων.

– Να προχωρήσει στην άμεση χρηματοδότηση του αεροδρομίου Χανίων και των υπόλοιπων αεροδρομίων για την κάλυψη των λειτουργικών τους αναγκών με γνώμονα τις ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων.

– Να προχωρήσει στην άμεση πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού και την κάλυψη των κενών θέσεων για την εύρυθμη λειτουργία του αερολιμένα, με πλήρη και σταθερή εργασία.

– Να ανατρέψει την πολιτική εμπορευματοποιημένης λειτουργίας, την ευρωενωσιακή πολιτική απελευθέρωσης των αερομεταφορών που οδηγεί σε δραστικές αρνητικές συνέπειες για τα λαϊκά στρώματα.

Οι Βουλευτές

Μανώλης Συντυχάκης
Διαμάντω Μανωλάκου
Σταύρος Τάσσος

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ