12.8 C
Chania
Sunday, December 22, 2024

Το ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου θεωρεί αναπόφευκτη τη χρήση λεωφορείων φυσαρμόνικα – Το κόστος αντικατάστασής τους με μικρότερα θα επιβαρύνει το επιβατικό κοινό

Ημερομηνία:

Τα λεωφορεία “φυσαρμόνικες” που τα τελευταία χρόνια τα βλέπουμε και στα Χανιά συντελούν σε μεγάλο βαθμό στην ένταση του κυκλοφοριακού προβλήματος αφού από όπου περνάνε μπλοκάρει κάθε μορφή κίνησης. Όμως για το “ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου” πέραν του ότι η δρομολόγηση τέτοιων λεωφορείων “είναι καθ’ όλα νόμιμη”, επιβάλλεται η χρήση τους λόγω των αναγκών των φοιτητών. Επισημαίνουν μάλιστα ότι “εάν αποσυρθούν τα αρθρωτά λεωφορεία και στην θέση τους δρομολογηθούν μικρότερα, τότε αυτόματα θα αυξηθεί η δαπάνη και το κόστος αναπόφευκτα θα επιβαρύνει την τσέπη του επιβατικού κοινού”.

Διαβάστε τι αναφέρεται:

“Επανερχόμενη στο θέμα της δρομολόγησης των αρθρωτών λεωφορείων («διπλά λεωφορεία») για τα οποία εξακολουθεί να γίνεται πολύς λόγος στο Ρέθυμνο, η εταιρία «ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου ΑΕ» επαναλαμβάνει για πολλοστή φορά τα εξής:

Η δρομολόγηση τέτοιου είδους λεωφορείων (18 μέτρων) -που είναι καθ’ όλα νόμιμη- συναντάται σε πολλές περιοχές της χώρας, μεταξύ των οποίων και στις δύο μεγαλουπόλεις της Κρήτης -Χανιά και Ηράκλειο- όπου συν τις άλλοις λειτουργούν και πανεπιστημιακά ιδρύματα.

Οι λόγοι που επιβάλλουν την δρομολόγησή τους οφείλονται σε πολλούς παράγοντες μεταξύ των οποίων η μορφολογία της πόλης αλλά και οι αυξημένες επιβατικές ανάγκες που καταγράφονται καθημερινά στο Ρέθυμνο, λόγω φοιτητών και τουριστών.

Ενδεικτικά η Εταιρία μας παραθέτει το χαρακτηριστικό παράδειγμα της μαζικής μετακίνησης φοιτητών σε ελάχιστο χρονικό διάστημα (με «σφιχτές» αποκλείσεις) από διάφορες περιοχές της πόλης προς την πανεπιστημιούπολη Γάλλου.

Όταν λοιπόν το ΚΤΕΛ καλείται από το Πανεπιστήμιο Κρήτης να μεταφέρει π.χ. από τις 8.00 έως τις 8.30 το πρωί περίπου 2.500 φοιτητές στην πανεπιστημιούπολη για τις ακαδημαϊκές τους ανάγκες (μιας και το διδακτικό τους ωράριο έχει πολύ συγκεκριμένα πλαίσια), τότε πως θα ανταποκριθεί εάν δεν δρομολογήσει τα αρθρωτά λεωφορεία;

Κι τούτο επειδή θεωρείται αδύνατη η ομαδοποίηση των φοιτητών ώστε να ξεκινήσει η μεταφορά τους σταδιακά από τις 6 το πρωί με μικρότερα λεωφορεία ή αντίστοιχα όταν καταγράφεται μαζική αποχώρηση φοιτητών από την πανεπιστημιούπολη Γάλλου.

Επιπλέον, εάν αποσυρθούν τα αρθρωτά λεωφορεία και στην θέση τους δρομολογηθούν μικρότερα, τότε αυτόματα θα αυξηθεί η δαπάνη και το κόστος αναπόφευκτα θα επιβαρύνει την τσέπη του επιβατικού κοινού.

Σήμερα η τιμή του εισιτηρίου είναι άτυπα ενιαία για την αστική γραμμή από τα Μισίρια έως το Πανεπιστήμιο Γάλλου, λόγω των προαναφερόμενων λεωφορείων. Εάν δρομολογηθούν μικρότερα για την ίδια γραμμή, τότε πέρα από τον εφιάλτη της μετεπιβίβασης (που συνεπάγεται με επιπλέον λεωφορεία καθημερινά στους δρόμους της πόλης) και η τιμή του εισιτηρίου θα διπλασιαστεί, αφού το δρομολόγιο θα «σπάσει» στα δύο. Δηλαδή, το ένα δρομολόγιο θα είναι Μισίρια, Περιβόλια, Καλλιθέα, κέντρο και το άλλο δρομολόγιο θα είναι από το κέντρο έως την πανεπιστημιούπολη Γάλλου. Αντίστοιχο «σπάσιμο» του δρομολογίου θα καταγραφεί και στην γραμμή Ρέθυμνο – Πάνορμο, όπου επίσης θα είναι αναγκαία η μετεπιβίβαση των πολιτών σε άλλο λεωφορείο.

Είναι αξιοσημείωτο δε το γεγονός ότι ο δημόσιος διάλογος για το εάν πρέπει ή όχι να αποσυρθούν τα «διπλά λεωφορεία», γίνεται την στιγμή που καταφθάνουν συνεχώς στο ΚΤΕΛ αιτήματα από κατοίκους, όπως π.χ. του Πλατανιά που ζητούν να συμπεριληφθεί η περιοχή τους στην ζώνη της γραμμής του πανεπιστημίου που δεν προβλέπει μετεπιβίβαση.

Κλείνοντας, καλούμε τους αγαπητούς συμπολίτες μας να κάνουν μια αναδρομή στο παρελθόν και να θυμηθούν την περίοδο της μεταφοράς των πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων από τα Περιβόλια στου Γάλλου. Άραγε θυμούνται τις αγωνίες που εκφράστηκαν τότε από κατοίκους και επαγγελματίες της περιοχής, αλλά και από θεσμικούς φορείς του τόπου για να μην υπάρξει συγκοινωνιακός αποκλεισμός που θα σήμανε την «ερημοποίηση» της περιοχής τους;

Επειδή λοιπόν το πρόβλημα είναι πολύπλευρο αλλά όχι και δυσεπίλυτο, η διοίκηση του ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου, δηλώνει πως ήταν και παραμένει ανοικτή στον διάλογο με τους καθ’ ύλην αρμόδιους για την δρομολόγηση λύσεων που θα ανακουφίσουν κυκλοφοριακά την πόλη του Ρεθύμνου.

Επί τη ευκαιρία η Εταιρία μας επαναλαμβάνει προς πάσα κατεύθυνση ότι για την δημιουργία νέων στάσεων, το ΚΤΕΛ απλά γνωμοδοτεί μιας και οι σχετικές αποφάσεις λαμβάνονται από τους κατά τόπους Δήμους.”

 

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την...