Ανέβηκε κατηγορία στην παγκόσμια κατάταξη του Times Higher Education το Πανεπιστήμιο Κρήτης σε αντίθεση με την εικόνα που περιέγραφαν τα πρόσφατα ανακοινωθέντα του 2016-17 QC Rankings όπου έδειξαν πτώση της θέσης του στις QS κατηγορίες, προκαλώντας σχόλια για την κατάσταση των Ελληνικών Πανεπιστημίων συνολικά, αλλά και αυτής του Πανεπιστημίου Κρήτης ειδικότερα.
Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση
”
Το Πανεπιστήμιο Κρήτης όχι μόνο φροντίζει για τη θέση του ανάμεσα στα καλύτερα Πανεπιστήμια στη παγκόσμια κατάταξη αλλά αγωνίζεται να την βελτιώσει. Στην πρόσφατη έκδοση 2016-17 του Times Higher Education (THE) αναβαθμίστηκε στην κατηγορία 301-350 (από 351-400 πέρυσι) συνεχίζοντας μάλιστα να κατέχει την 1η θέση ανάμεσα στα Ελληνικά Πανεπιστήμια.
Tα αποτελέσματα του Times Higher Education δίνουν μια διαφορετική εικόνα από τα πρόσφατα ανακοινωθέντα του 2016-17 QS Rankings όπου έδειξαν πτώση της θέσης του Πανεπιστημίου Κρήτης στις QS κατηγορίες, προκαλώντας σχόλια για την κατάσταση των Ελληνικών Πανεπιστημίων συνολικά, αλλά και αυτής του Πανεπιστημίου Κρήτης ειδικότερα.
Με προσεκτικότερη ματιά, γίνεται αμέσως σαφές ότι, η αντίφαση αυτή είναι περισσότερο φαινομενική παρά αληθινή. Ενώ η συνεχώς αυξανόμενη θέση στις κατατάξεις των σχετικών καταλόγων απαιτούν τη μέτρηση της Πανεπιστημιακής αριστείας, κάθε κατάλογος χρησιμοποιεί διαφορετικούς δείκτες, μεθόδους αξιολόγησης και βαρύτητας, καθώς και μεθοδολογίες που ποικίλλουν σε ακρίβεια έως το τελικό αποτέλεσμα/συμπέρασμα. Οι δείκτες βαρύτητας που επιλέγονται από συγκεκριμένους φορείς αξιολόγησης εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το κοινό ή την «αγορά»- στόχο τους: δηλαδή, υποψήφιοι φοιτητές, ακαδημαϊκό προσωπικό, πανεπιστημιακές αρχές, κυβερνητική πολιτική, εταιρείες.
Η ΤΗΕ –WUR εστιάζει σε «πανεπιστήμια έντασης έρευνας» και για το 2016-17 κατέταξε 980 Ιδρύματα από ένα επιλεγμένο σύνολο 1.313 Πανεπιστημίων που κατέχουν ηγετική θέση στο τομέα της έρευνας. Ιδιαίτερη βαρύτητα (30%) δόθηκε στον αριθμό των αναφορών με βάση την αρχή ότι: «οι αναφορές μας βοηθούν να αντιληφθούμε πόσο συμβάλλει κάθε πανεπιστήμιο στο σύνολο της ανθρώπινης γνώσης: μας λένε ποιών η έρευνα ξεχώρισε, χρησιμοποιήθηκε ως βάση από άλλους επιστήμονες και, κυρίως, μοιράστηκε με την παγκόσμια κοινότητα διευρύνοντας τα όρια της αντίληψής μας, ανεξάρτητα από γνωστική περιοχή»