Στο κέντρο της Αθήνας τους τελευταίους μήνες έχουν τοποθετηθεί κάτι κίτρινες κάλπες.
Το πρόγραμμα This is Athens – Polis του Δήμου Αθηναίων αναζητούσε καινοτόμες προτάσεις των δημοτών του, ώστε να αλλάξει το πρόσωπο της πόλης με αστικές παρεμβάσεις μικρής κλίμακας.
Μία, λοιπόν, από τις προτάσεις που κατάφεραν να προκριθούν είναι και εκείνη της πενταμελούς ομάδας του «γόπα project», που αποτελείται από τον υπεύθυνο του προγράμματος Αλέκο Λιαπή και τον γραφίστα Δημήτρη-Ιούλιο Κοσμίδη, καθώς και από έναν ειδικό στα social media, έναν προγραμματιστή και έναν πολεοδόμο.
Ο στόχος είναι να «εκπαιδεύσει» τους Αθηναίους καπνιστές σε μία καλύτερη συμπεριφορά απέναντι στους δημόσιους χώρους της πόλης τους.
To γόπα project σύμφωνα με πληροφορίες του “Αγώνα της Κρήτης” θα εφαρμοστεί και στο Δήμο Χανίων το επόμενο διάστημα.
Τι ακριβώς κάνει;
Τοποθετεί σταχτοδοχεία-κάλπες σε κεντρικά σημεία της Αθήνας και καλεί τους καπνιστές, αντί να πετάξουν τα τελειωμένα τσιγάρα τους στους δρόμους και τα πεζοδρόμια, να τα σβήσουν και να απαντήσουν με αυτά στο δίλημμα που θέτει το εκάστοτε σταχτοδοχείο, ρίχνοντας τις γόπες τους στην κάλπη που τους αντιπροσωπεύει.
Πρόκειται για απλά ερωτήματα όπως: “Τι είναι χειρότερο να είσαι; Single του Αγίου Βαλεντίνου ή vegan την Τσικνοπέμπτη” που όμως καλούν τον καπνιστή να τα δει και να απαντήσει με τον τρόπο του, ρίχνωντας την γόπα του στο σταχτοδοχείο.
Το γόπα project έρχεται αφενός να καλύψει την απουσία αστικών/δημόσιων σταχτοδοχείων στις ελληνικές πόλεις και αφετέρου να κινητοποιήσει, μέσω του «συστήματος ψηφοφορίας», τους καπνιστές έτσι ώστε να μειωθούν τα απορρίμματα τσιγάρου στο δημόσιο χώρο.
Όπως αναφέρει ο υπεύθυνος προγράμματος κ. Αλέκος Λιάπης:
“Το ζητούμενο για εμάς ήταν μια πρόταση που να καλύπτει όλες τις πτυχές του προβλήματος (απουσία αστικών σταχτοδοχείων, έλλειψη ενημέρωσης για τις επιπτώσεις των αποτσίγαρων στο περιβάλλον, «κακή νοοτροπία») μέσα από μια διαδικασία η οποία να ενθαρρύνει και να προωθεί την συμμετοχή των καπνιστών. Το γόπα project αποτελεί μια συνεχή προσπάθεια, μια διαρκή καμπάνια που σκοπό έχει να ενημερώσει, να ευαισθητοποιήσει και να κινητοποιήσει τόσο τους καπνιστές όσο και τους Δήμους.
Πέρα λοιπόν από το σταχτοδοχείο η πρόταση περιλαμβάνει την δημιουργία σελίδων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προωθητικές ενέργειες και «ειδικές καμπάνιες» με στόχο την ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση και την ενίσχυση της περιβαλλοντολογικής συνείδησης των πολιτών.”
Τα νέα video που παρουσιάζουν τις περιπέτειες της «Smart Κατσούνας» έχουν σχεδιαστεί για να γίνουν…
Σε μία ιστορική ημέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ, ο Σωκράτης Φάμελλος, νέος πρόεδρος του κόμματος, προχώρησε…
Η συμμετοχή στις εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ στον νομό Χανίων χαρακτηρίστηκε από μεγάλη προσέλευση, με…
Ο Παύλος Πολάκης, μετά την ολοκλήρωση των εσωκομματικών εκλογών του ΣΥΡΙΖΑ, όπου κατέλαβε τη δεύτερη…
Μπορεί ο πρωθυπουργός να υπόσχεται φοροελαφρύνσεις για τη μεσαία τάξη, εν τω μεταξύ όμως η…
Στις 28 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με τους κατοίκους των Κεραμειών, με στόχο την ενημέρωση…
This website uses cookies.