12.8 C
Chania
Monday, December 23, 2024

Το σχολείο μάς προετοιμάζει για έναν κόσμο που δεν υπάρχει

Ημερομηνία:

Γράφει ο Αρχιμανδρίτης Ιγνάτιος Θ. Χατζηνικολάου
Θεολόγος, τ. Λυκειάρχης

Άρχισαν και φέτος να λειτουργούν τα σχολεία μας με κάθε χρόνο  σε χειρότερες συνθήκες, γνωστές τοις πάση.

Πάνω σ’ αυτό το καφτό θέμα, με πολύ πόνο και με εκπαιδευτική πείρα, τριάνατα επτάμυσι ετών, κάνω πολλές σκέψεις, ακούω και διαβάζω παρόμοιες ανησυχίες, που ποτέ δεν άγγιξαν τους κατά καιρούς ανεύθυνους και ανεπαρκείς «ηγέτες» της Ελληνικής Παιδείας.

Διάβασα, ξαναδιάβασα την συλλογή σκέψεων πολλών στοχαστών για το σχολείο γενικά, του  Albert Camus, τις οποίες μεταφέρω στους αγαπητούς μας αναγνώστες με πολύ στοχασμό, πραγματική απεικόνιση, προβληματισμό και εμπειρική κατάθεση.

Ο A. Camus, τις παραθέτει με τον τίτλον που βάλαμε στο γραφτό μας αυτό. Τις διαβάζομε λοιπόν:

«Έχουμε να κάνουμε με την καλύτερα εκπαιδευμένη γενιά στην ιστορία. Αλλά το μυαλό τους έχει βάλει τα καλά του χωρίς να πάει πουθενά» (Timothy Leazy  Αμερικανός ψυχολόγος).

«Δεν επέτρεψα ποτέ στο σχολείο να αναμειχθεί στην εκπαίδευσή μου» (Mark Twain, Αμερικανός συγγραφέας).

Η εκπαίδευση είναι ένα όπλο, οι συνέπειες του οποίου εξαρτώνται από το ποιος το κρατά στα χέρια του και σε ποιόν το έχει στραμμένο» (Ιωσήφ Στάλιν, Σοβιετικός ηγέτης).

«Ενώ τα περισσότερα παιδιά είναι έξυπνα, οι περισσότεροι ενήλικες είναι κουτοί. Άρα, κάτι πρέπει να φταίει στην εκπαίδευση» ( Αλέξανδρος Δουμάς, Γάλλος συγγραφέας).

«Τα δημιουργικά μυαλά επιβιώνουν σε κάθε είδους κακή εκπαίδευση» (Άννα Φρόϊν, ψυχαναλύτρια)

« Ο δάσκαλός μας και το σχολείο είχαν τα γνωρίσματα όλων των διδασκάλων και σχολείων εκείνης της εποχής στον Ελληνικό χώρο: προσέφεραν διδασκαλία φτωχή και την συνόδευαν με ραβδισμό πλουσιοπάροχο» (Αδαμάντιος Κοραής, Έλληνας φιλόλογος, εκπρόσωπος του Νεοελληνικού Διαφωτισμού).

«Αυτό που θέλουμε είναι να δούμε το παιδί να κυνηγά τη γνώση και όχι η γνώση να κυνηγά το παιδί» (Τζορτζ Μπέναρναρντ Σο, Ιρλανδός θεατρικός συγγραφέας, Νόμπελ Λογοτεχνίας, 1925)

«Παιδεία είναι αυτό που μένει αφού ξεχάσεις αυτά που έμαθες στο σχολείο» (Α. Αϊνστάιν, φυσικός)

«Είναι θαύμα που η φαντασία των μαθητών επιβιώνει από τα κλισέ της επίσημης εκπαίδευσης» (Α. Αϊνστάιν, φυσικός).

«Όταν εκπαιδεύεις ένα αγόρι, μορφώνεις ένα αγόρι. Όταν εκπαιδεύεις ένα κορίτσι, μορφώνεις μια ολόκληρη γενιά» (Ινδική παροιμία).

«Έξι χρόνια στο Δημοτικό και έξι στο Γυμνάσιο, δώδεκα και έξι χρόνια στο Πολυτεχνείο δεκαοχτώ. Έξι χρόνια στο Λονδίνο, εικοσιτέσσερα, και έξι χρόνια μέχρι να πάω σχολείο, τριάντα. Μέχρι τα τριανταέξι που είμαι, τα άλλα έξι που πήγανε;» (Από την ταινία του Θ. Μαραγκού «Μάθε παιδί μου γράμματα»).

«Η εκπαίδευση δημιούργησε έναν τεράστιο αριθμό ανθρώπων ικανών να διαβάζουν, αλλά ανίκανων να ξεχωρίζουν τι αξίζει να διαβαστεί» (George Trevelyan, Βρετανός ιστορικός).

«Μικρή η ανταμοιβή για τον δάσκαλό σου, αν παραμείνεις μαθητής για πάντα» (Φρ. Νίτσε, Γερμανός φιλόσοφος).

«Η αμάθεια είναι νύχτα του μυαλού, αλλά μια νύχτα δίχως φεγγάρι και άστρα» (Κομφούκιος, Κινέζος διανοητής).

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την...