16.8 C
Chania
Friday, December 12, 2025

Το Economist παρομοιάζει τις επεμβάσεις στην Ακρόπολη με την καταστροφή των Αθηνών από τον Ξέρξη

Ημερομηνία:

Τις επεμβάσεις που έκανε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη στην Ακρόπολη και τον χώρο του Παρθενώνα σχολίασε το περιοδικό Economist παρομοιάζοντας τες με την πλήρη καταστροφή των Αθηνών από τον Ξέρξη τον Σεπτέμβριο του 480 π.Χ.

Τότε οι δυνάμεις του Πέρση βασιλιά είχαν ισοπεδώσει την πόλη, αλλά και την Ακρόπολή της, καταστρέφοντας τον παλιό, αρχαϊκό ναό της Αθηνάς και τον παλιό, «πρώτο» Παρθενώνα που είχε αρχίσει να χτίζεται μετά την νίκη των Αθηναίων στη μάχη του Μαραθώνα κατά των δυνάμεων του Δαρείου το 490 π.Χ.

Το θέμα έχει τον τίτλο: «Ενώ η πανδημία σάρωνε, η Ευρώπη γκρέμιζε ιστορικά κτήρια» και έχει υπέρτιτλο «Μνημειώδη λάθη». Το άρθρο ασκεί καυστική κριτική στην κυβέρνηση Μητσοτάκη για τον τρόπο με τον οποίο προχωρά σε εφαρμογή πολιτικών εν μέσω της πανδημίας, ενώ παράλληλα αναφέρεται και σε άλλες περιπτώσεις αμφιλεγόμενων καταστροφών ιστορικών κτιρίων στην Ευρώπη, που προκάλεσαν μεγάλες αντιδράσεις των πολιτών, όπως η κατεδάφιση του παλιού Εθνικού Θεάτρου στα Τίρανα και του μοναδικού y-Block στο μινιμαλιστικής αισθητικής του 1960 συγκρότημα κυβερνητικών κτηρίων του Όσλο.

Το άρθρο αναφέρει χαρακτηριστικά για τις επεμβάσεις της υπουργού Πολιτισμού ότι «ενώ η προσοχή είχε αποσπαστεί, οι Αρχές υλοποίησαν αμφιλεγόμενες επεμβάσεις. Κατά το δεύτερο lockdown στην Ελλάδα τον Οκτώβριο του 2020, οικοδόμοι τσιμεντόστρωσαν πλατιούς διαδρόμους ανάμεσα στους ναούς».

Το θέμα αναφέρεται στις αντιδράσεις που σημειώθηκαν, όπως και σε άλλες περιπτώσεις στην Ευρώπη, στις οποίες ωστόσο υπήρξαν και διαδικασίες συνεννόησης και σύνθεσης απόψεων. Σε άλλες περιπτώσεις, όπως για την αποκατάσταση της Παναγίας των Παρισίων, οι Αρχές άνοιξαν διάλογο με φορείς και πολίτες. «Όπως έμαθε με σκληρό τρόπο η Αθήνα, ο δημόσιος διάλογος πριν την υλοποίηση των σχεδίων είναι καλό πράγμα», σημειώνει o Economist.

Μετά το βρετανικό δημοσίευμα η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, εξέδωσε ανακοίνωση κατηγορώντας τον ΣΥΡΙΖΑ ότι εργαλειοποιεί φράση του Economist «προκειμένου να εκθέσει τη χώρα και να επιτεθεί στο Υπουργείο Πολιτισμού». Κάνοντας λόγο για υπονόμευση και μικροπολιτικές σκοπιμότητες της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αναφέρει ότι «τα έργα στην Ακρόπολη παρουσιάστηκαν και αξιολογήθηκαν θετικά από τους συμμετέχοντες στην “7η Διεθνή Συνάντηση για την αποκατάσταση των μνημείων Ακροπόλεως”, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2021, στην Αθήνα».

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ