14.8 C
Chania
Friday, December 5, 2025

Χάρης Μαμουλάκης για ΒΟΑΚ: Σύμφωνα με Ευρωπαϊκή Οδηγία διόδια σε νησιά όπως η Κύπρος, η Σικελία, η Μαγιόρκα απαγορεύονται

Ημερομηνία:

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ στη Βουλή καταγγέλλει αδιαφάνεια, υψηλό δημόσιο κόστος και αποκλεισμό του Λασιθίου από τη χάραξη του ΒΟΑΚ – Αναλυτική τοποθέτηση του Χάρη Μαμουλάκη

Κείμενο άρθρου:

Στην πρώτη του τοποθέτηση ως εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, κατά τη συζήτηση για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του έργου κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, προχώρησε το μεσημέρι της Πέμπτης ο βουλευτής Ηρακλείου και τομεάρχης Οικονομικών & Ανάπτυξης της Κ.Ο. του κόμματος, Χάρης Μαμουλάκης.

Ο κ. Μαμουλάκης χαρακτήρισε το έργο «ιστορική εκκρεμότητα δεκαετιών για την Κρήτη», επισημαίνοντας ότι η διαδικασία υλοποίησής του ξεκίνησε επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ το 2018 με την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού. Στη συνέχεια, άσκησε δριμεία κριτική στον τρόπο με τον οποίο η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας διαχειρίστηκε το έργο, κάνοντας λόγο για «αδικαιολόγητη καθυστέρηση» και «πτυχές που παραμένουν στο σκοτάδι».

Καταγγελία για αδιαφάνεια και απόκρυψη κρίσιμων παραρτημάτων

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ στάθηκε ιδιαιτέρως στην αδιαφάνεια που περιβάλλει τη σύμβαση, σημειώνοντας ότι δεν έχουν ακόμη κατατεθεί στη Βουλή τα 12 συνοδευτικά παραρτήματα, στα οποία περιλαμβάνονται κρίσιμα στοιχεία, όπως ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου. «Πρόκειται για μια σύμβαση που κρατήθηκε στο σκοτάδι», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Μαμουλάκης στον αποκλεισμό του νομού Λασιθίου από τη χάραξη του ΒΟΑΚ, καθώς το έργο θα τερματίζεται στον Άγιο Νικόλαο, αφήνοντας την υπόλοιπη ανατολική Κρήτη εκτός σχεδιασμού. Παράλληλα, επέκρινε το ύψος της δημόσιας συμμετοχής, που σύμφωνα με τον ίδιο φτάνει τα 700 εκατομμύρια ευρώ, χαρακτηρίζοντάς το «εξωφρενικό για έργο παραχώρησης».

Διόδια σε νησιωτικό δρόμο: «Κανονικά και σκιώδη για 35 χρόνια»

Αναφερόμενος στο καθεστώς διοδίων που θα ισχύσει, ο κ. Μαμουλάκης επεσήμανε ότι οι πολίτες θα πληρώνουν διπλά – τόσο κανονικά όσο και σκιώδη διόδια – για 35 χρόνια. Υπενθύμισε μάλιστα ότι σύμφωνα με ευρωπαϊκή οδηγία, αντίστοιχοι δρόμοι σε νησιωτικές περιοχές όπως η Σικελία, η Σαρδηνία, η Μαγιόρκα και η Κύπρος δεν επιβαρύνονται με διόδια, τονίζοντας την άνιση μεταχείριση της Κρήτης.

Πιο συγκεκριμένα είπε:

“Πολλές φορές είχαμε τονίσει, με κάθε δυνατό τρόπο, τη δυνατότητα που έδινε η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα κράτη μέλη που έχουν νησιωτικές περιοχές και κατασκευάζουν έργα υποδομής. Και είπαμε παραδείγματα, δεν το είπαμε τυχαία.

Η Σικελία, η Σαρδηνία, η Μαγιόρκα, η Μενόρκα, η Ίμπιζα, η Κύπρος, δεν έχουν διόδια τέλη στην κατασκευή των αυτοκινητόδρομών τους. Γιατί; Γιατί είναι νησιωτικές περιοχές και με μία σαφέστατη οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης προστατεύονται, όπως είναι και το μεταφορικό ισοδύναμο. Δυστυχώς, δεν αξιοποιήθηκε αυτό το εργαλείο όλα αυτά τα χρόνια που είχαμε τη δυνατότητα”

Ένα ακόμη σημείο αιχμής αποτέλεσε η πρόοδος των απαλλοτριώσεων, με τον βουλευτή να επισημαίνει ότι στο 80% του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Κυβέρνησης, αυτές αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός 12 έως 18 μηνών, ωστόσο ο κ. Μαμουλάκης υπενθύμισε ότι σε αντίστοιχα τμήματα (Χερσόνησος – Άγιος Νικόλαος) η ίδια διαδικασία διήρκεσε τεσσεράμισι χρόνια. Όπως υποστήριξε, η καθυστέρηση αυτή ενδέχεται να οδηγήσει σε υψηλές αποζημιώσεις υπέρ του παραχωρησιούχου, με πρόσθετη επιβάρυνση του Ελληνικού Δημοσίου.

Αδιαφορία για τις προσφυγές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Τέλος, ο κ. Μαμουλάκης κατήγγειλε την κυβερνητική αδιαφορία απέναντι στις ενστάσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι οποίες έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας εδώ και τρία χρόνια, χωρίς να υπάρξει καμία πρωτοβουλία για την επίλυσή τους.

Η πλήρης τοποθέτηση του Χάρη Μαμουλάκη στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής είναι διαθέσιμη στο YouTube.

Το θέμα παραμένει στο επίκεντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης, με τις εξελίξεις γύρω από τον ΒΟΑΚ να αναμένονται κρίσιμες τόσο για την Κρήτη όσο και για το γενικότερο αφήγημα της ανάπτυξης στη νησιωτική Ελλάδα.

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μπαράζ σεισμικών δονήσεων ανοιχτά των Χανίων – Η γεωγραφική κατανομή των Ρίχτερ

Έντονη σεισμική κινητικότητα καταγράφεται τις τελευταίες ώρες στον θαλάσσιο...