Παρουσίαση των πρώτων παρεμβάσεων από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών στα Χανιά – Τεχνικά μέτρα, χρονοδιάγραμμα και εθνικός στόχος η μείωση των τροχαίων
Σημαντικές ανακοινώσεις για την οδική ασφάλεια στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) έγιναν το πρωί της Δευτέρας 21 Ιουλίου 2025 στα Χανιά, κατά την επίσκεψη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο. Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των εγκαινίων της νέας γέφυρας στον Ταυρωνίτη και της επιθεώρησης εργασιών ανακαίνισης σχολικών υποδομών στο πλαίσιο του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου».
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, ο Υφυπουργός Νίκος Ταχιάος, ο Αναπληρωτής Υπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος, καθώς και βουλευτές, αυτοδιοικητικοί και εκπρόσωποι των τοπικών αρχών.
Ο ΒΟΑΚ αλλάζει: Προτεραιότητα στη ζωή
Ο υπουργός Χρίστος Δήμας παρουσίασε τον γενικότερο σχεδιασμό για τον νέο ΒΟΑΚ, ο οποίος θα εκτείνεται από την Κίσσαμο έως τη Σητεία. Όπως ανέφερε, η προαιρετική επέκταση του τμήματος Κίσσαμος–Χανιά προβλέπεται να ενεργοποιηθεί εντός του 2025.
Κεντρικό σημείο της παρουσίασης ήταν το τμήμα Κολυμπάρι–Χανιά, το οποίο χαρακτηρίστηκε ως το πλέον επικίνδυνο του ΒΟΑΚ, καθώς την τελευταία τριετία έχουν καταγραφεί έξι σοβαρά τροχαία δυστυχήματα με συνολικά οκτώ θανάτους. Το τμήμα αυτό έλαβε δείκτη προτεραιότητας 10, που σηματοδοτεί άμεση ανάγκη για παρεμβάσεις.
Μετά το Κολυμπάρι–Χανιά, θα ακολουθήσουν έργα στα τμήματα Κίσσαμος–Κολυμπάρι και Χανιά–Γεωργιούπολη, με σκοπό τη συνολική βελτίωση της οδικής ασφάλειας στον δυτικό άξονα.
Πρώτες παρεμβάσεις και χρονοδιάγραμμα
Οι εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει στον κόμβο Γαλατά, όπου τοποθετούνται διαχωριστικά κολωνάκια. Το συγκεκριμένο έργο, που βασίζεται στο επιτυχημένο πρότυπο του άξονα Πάτρα–Πύργος, αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός πέντε μηνών, στοχεύοντας στη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης χαρακτήρισε το νέο πλαίσιο παρεμβάσεων ως «αντιδημοφιλές αλλά αναγκαίο», υπογραμμίζοντας πως «αποτελεί τη μοναδική ρεαλιστική επιλογή για τη διασφάλιση της ανθρώπινης ζωής». Παράλληλα, ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος τόνισε την ανάγκη για κοινωνική συναίνεση, ώστε να μπορέσει να υλοποιηθεί ένας εθνικός στόχος για την Κρήτη.
Εξειδίκευση μέτρων από τον Γενικό Γραμματέα
Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος παρουσίασε λεπτομερώς τα μέτρα που πρόκειται να εφαρμοστούν:
-
Εγκατάσταση διαχωριστικών κολωνακίων στα πιο επικίνδυνα σημεία.
-
Αντιμετώπιση κατολισθήσεων σε 93 σημεία του οδικού δικτύου.
-
Τοποθέτηση νέων και ενίσχυση υφιστάμενων στηθαίων ασφαλείας.
-
Συμπληρωματικές τεχνικές παρεμβάσεις ανάλογα με τις τοπικές ανάγκες.
Οι παρεμβάσεις αυτές, όπως τόνισε, θα ξεκινήσουν άμεσα εντός του καλοκαιριού, με προτεραιότητα στα πιο επικίνδυνα τμήματα του οδικού δικτύου, από την Κίσσαμο έως τα Λινοπεράματα Ηρακλείου, με στόχο την ουσιαστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Καθυστέρηση στην υλοποίηση – Νέες δεσμεύσεις
Αξίζει να σημειωθεί πως, σύμφωνα με τις αρχικές κυβερνητικές εξαγγελίες, τα διαχωριστικά κολωνάκια θα είχαν τοποθετηθεί τουλάχιστον σε επιλεγμένα σημεία του ΒΟΑΚ πριν από την έναρξη της θερινής περιόδου του 2025. Ωστόσο, παρατηρήθηκε σχετική καθυστέρηση, την οποία οι αρμόδιοι αποδίδουν σε ζητήματα σχεδιασμού και προσαρμογής των τεχνικών παρεμβάσεων.
Πλέον, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών διαβεβαιώνει ότι οι παρεμβάσεις έχουν δρομολογηθεί άμεσα και ότι τα πρώτα αποτελέσματα θα είναι ορατά εντός των επόμενων μηνών, αλλάζοντας το τοπίο της οδικής ασφάλειας στην Κρήτη.



