Τουρίστες ακούνε και τουρίστες δεν…βλέπουν έμποροι και καταστηματάρχες εστίασης – Οι ελπίδες για ανάκαμψη της αγοράς, όπως επισημαίνουν, αποδεικνύονται φρούδες
Μπορεί η Κρήτη να υποδέχεται φέτος, σύμφωνα με τα στοιχεία των εκπροσώπων του τουριστικού κλάδου, χιλιάδες επισκέπτες περισσότερους από την περυσινή σεζόν, μπορεί οι πληρότητες που παρουσιάζουν τα ξενοδοχεία να είναι σημαντικά αυξημένες, και να “χτυπά κόκκινο” η κίνηση σε λιμάνια, αεροδρόμια, αρχαιολογικούς χώρους αλλά … μέχρι εκεί.
Το ερώτημα στα χείλη των εμπόρων και ιδιοκτητών καταστημάτων εστίασης του νησιού είναι κοινό: Αριθμοί ρεκόρ ναι, αλλά τι ξοδεύουν όλοι αυτοί οι τουρίστες ;
Όπως υποστηρίζουν η κίνηση στα καταστήματά τους δεν παρουσιάζει μεγάλη μεταβολή, σε σχέση με την προηγούμενη σεζόν, την ώρα που τα έξοδα παραμένουν στα…ύψη. Τα λειτουργικά τους έξοδα- όπως λένε- έχουν πάρει την ανιούσα, οι τιμές σε πρώτες ύλες εξακολουθούν να είναι υψηλές, η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση δεν φαίνεται να βοήθησε.
Τα βέλη των περισσοτέρων στρέφονται στο περίφημο “βραχιολάκι”, ενώ δεν είναι λίγοι και αυτοί που υποστηρίζουν ότι οι μείωση των τιμών στα τουριστικά πακέτα που προσφέρονται για τη χώρα μας από το εξωτερικό έχει οδηγήσει μεν πολλούς περισσότερους τουρίστες στο να επιλέξουν Ελλάδα δεν είναι όμως και αυτοί που θα ξοδέψουν πολλά στις διακοπές τους
Όπως χαρακτηριστικά μας είπε έμπορος από τα Χανιά, οι περισσότεροι καταστηματάρχες σε κεντρικά σημεία της Παλιάς Πόλης δεν έχουν να πληρώσουν ούτε τα ενοίκια των χώρων που νοικιάζουν.
Η μείωση επίσης των Ρώσων τουριστών έχει οδηγήσει σε τέλμα καταστήματα που είχαν ειδικευτεί στην πώληση προϊόντων που παραδοσιακά ενδιαφέρουν τους συγκεκριμένους τουρίστες ενώ και οι τουρίστες από την Σκανδιναβία φέτος φαίνεται να μην ξοδεύουν χρήματα με εξαίρεση αυτούς από τη Νορβηγία.
Το βέβαιο είναι ότι το κλίμα ευφορίας που δημιουργούσαν ειδήσεις σχετικά με την αύξηση του αριθμού των τουριστών δε φαίνεται να έχουν αντίκρυσμα στην πραγματικότητα της οικονομίας.