Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης παρέδωσε σήμερα σε πλήρη ανάπτυξη και κυκλοφορία τον οδικό άξονα Αγία Βαρβάρα –Απομαρμά– Άγιοι Δέκα (Καστέλι).
«Όπως είχε δεσμευθεί ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας πριν από ένα δεκαήμερο, σήμερα παραδίδεται στην κυκλοφορία και στους πολίτες, ένα έργo που η μελέτη του, είχε γίνει πριν το 2000, με απίστευτες δυσκολίες και καθυστερήσεις, ολιγωρίες, με αστοχίες στη μελέτη και στο σχεδιασμό του», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, μετά την τελετή παράδοσης του έργου.
Και πρόσθεσε: «Το έργο παραδίδεται σήμερα στην αδικημένη Μεσαρά και στο Ηράκλειο που το περίμεναν όλα αυτά τα χρόνια καθώς και στους γύρω οικισμούς που επί δεκαετίες μεγάλα, βαριά φορτηγά περνούσαν μέσα από τις αυλές τους».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ανέφερε ακόμη, ότι «ο επόμενος σταθμός για την Κρήτη είναι τον Ιούνιο που ξεκινάει το έργο του αεροδρομίου του Καστελίου. Στη συνέχεια, στόχος μας είναι να ολοκληρωθούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες του ΒΟΑΚ μέχρι το Φθινόπωρο για να ξεκινήσει και να αποκτήσει η Κρήτη επιτέλους τις υποδομές που όφειλε να έχει εδώ και πολλές δεκαετίες».
Ο κ. Σπίρτζης σε ερώτηση δημοσιογράφων για τις σημερινές δηλώσεις του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκου Μητσοτάκη για τον ΒΟΑΚ, ανέφερε:
«Ο κ. Μητσοτάκης καταρχάς πρέπει να απολογηθεί γιατί η ΝΔ όλα αυτά τα χρόνια δεν είχε δώσει ούτε μελέτες για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης. Δεύτερον για να υλοποιήσει αυτή τη δέσμευσή του ο κ. Μητσοτάκης πρέπει να κυβερνήσει τη χώρα. Και αυτό προϋποθέτει ότι θα είναι μαζί του ο ελληνικός λαός. Μάλλον έχει αστοχήσει και σε αυτή την πρόβλεψη».
Για το σύγχρονο οδικό άξονα υψηλών τεχνικών προδιαγραφών μήκους 16 χιλιομέτρων που παραδόθηκε σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορώνσυνεχάρη τους υπηρεσιακούς παράγοντες και την κοινοπραξία των εργοληπτών για τη συμβολή τους: «Θέλω να δώσω συγχαρητήρια σε όσους συνέδραμαν για να ολοκληρωθεί αυτό το έργο. Είναι ένας άθλος που έγινε τον τελευταίο ενάμιση χρόνο από τη Διοίκηση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, από τις υπηρεσίες του Υπουργείου που ήταν πάνω από το έργο για να λύσουν τεχνικά και συμβατικά προβλήματα, από την Κοινοπραξία των εργοληπτών, που πραγματικά έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους».
Στις δηλώσεις του ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε επίσης, ότι «δεν υπάρχει, όπως κάποιοι διέδιδαν, κανένα πρόβλημα με απένταξης του έργου». Αντίθετα με την ολοκλήρωσή του, αποσοβήθηκε οριστικά ο κίνδυνος, να επιστρέψει η χώρα 71 εκατομμύρια ευρώ, ήτοι, το σύνολο των πόρων που διατέθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση για το έργο. Παράλληλα παραδίδεται στους πολίτες της Κρήτης μία οδική υποδομή υψηλής κοινωνικής ωφέλειας, καθώς αφενός μειώνεται ο χρονοαπόασταση κατά 15 λεπτά και η απόσταση κατά πέντε χιλιόμετρα, και αφετέρου, δημιουργούνται συνθήκες οδικής ασφάλειας, σε ένα δρόμο με υψηλό δείκτη ατυχημάτων, λόγω και της συχνής διέλευσης βαρέων οχημάτων, καθώς μέσω αυτού του δρόμου διακινούνταν προς το λιμένα του Ηρακλείου όλα τα οπωροκηπευτικά που παράγονται στην πεδιάδα της Μεσσαράς.
Σημειώνεται τέλος, ότι προκηρύχθηκαν χθες οι δύο διαγωνισμοί για τα έργα «Νέος αγωγός μεταφοράς νερού από υδροληψία Μύρτου για την ενίσχυση του Ταμιευτήρα Μπραμιανού» και «Αρδευτικά δίκτυα λιμνοδεξαμενής Αγ. Γεωργίου, οροπεδίου Λασιθίου». Η υλοποίηση των δύο αυτών έργων με προϋπολογισμό 16.800.000 ευρώ και 11.550.000 ευρώ αντίστοιχα, ενισχύουν την πρωτογενή παραγωγή της Κρήτης και αποτελούσαν πάγιο αίτημα των αγροτών στις συγκεκριμένες περιοχές.