15.8 C
Chania
Tuesday, December 16, 2025

Χ. Μαμουλάκης: Σε ποια αεροδρόμια θα τοποθετηθούν συστήματα απομακρυσμένων πύργων ελέγχου – digital/remote towers;

Ημερομηνία:

Ερώτηση Χάρη Μαμουλάκη προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών

Εξηγήσεις σχετικά με την πρόθεση της Κυβέρνησης της ΝΔ να τοποθετήσει απομακρυσμένους πύργους ελέγχου – digital/remote towers – σε περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, ζητάει ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Χάρης Μαμουλάκης, με την κατάθεση σχετικής Ερώτησης προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, με την συνυπογραφή 16 ακόμη Βουλευτών.

«Πολλά είναι τα ερωτηματικά που προκύπτουν από πληθώρα δημοσιευμάτων, αναφορικά με την πρόθεση της κυβέρνησης της Ν.Δ. να εγκαταστήσει συστήματα Digital/Remote Towers σε όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας και μάλιστα με χρηματοδότηση ποσού ύψους 71 εκατ. ευρώ από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Πρόκειται για συστήματα απομακρυσμένων πύργων ελέγχου που παρέχουν υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας, ελέγχου ή πληροφοριών πτήσης αεροδρομίου, σε αεροδρόμια όπου οι εν λόγω υπηρεσίες είτε δεν παρέχονται καθόλου, είτε παρέχονται με δυσκολία. Γεννώνται λοιπόν εύλογα ερωτηματικά ως προς τη σκοπιμότητα εγκατάστασης των συστημάτων αυτών εκτός από τα μη παραχωρημένα περιφερειακά αεροδρόμια και στα δώδεκα παραχωρημένα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece. Ο αρμόδιος Υπουργός οφείλει απαντήσεις.».

Με την Ερώτηση γίνεται αναφορά σε μια σειρά κυβερνητικών αποφάσεων που γεννούν ακόμη περισσότερα ερωτηματικά και ζητούνται απαντήσεις από τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών σχετικά με:

  1. Για ποιο λόγο αποφασίστηκε η απευθείας ανάθεση σε εξωτερικό σύμβουλο της καταγραφής επιχειρησιακών απαιτήσεων και τεχνικών προδιαγραφών και μελέτης κόστους οφέλους για την δημιουργία Digital/Remote Towers στα περιφερειακά αεροδρόμια;
  2. Για ποιο λόγο το αντικείμενο της Νο 1/2023 (23SYMV012149911) σύμβασης δε ταυτίζεται με την από 24.01.2023 απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και δε περιορίζεται δηλαδή μόνο στα μη παραχωρημένα αεροδρόμια ευθύνης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) όπως ήταν και η αρχική εισήγηση της ΥΠΑ;
  3. Ισχύει ότι το έργο θα γίνει για λογαριασμό του δημοσίου από τη FRAPORT μέσω ενεργοποίησης σχετικής πρόβλεψης της σύμβασης παραχώρησης για αποφυγή διαγωνιστικής διαδικασίας,  και είναι δρομολογημένο να ανατεθεί στο γερμανικό πάροχο  Αεροναυτιλίας (DFS); Αν ισχύει αυτό δε συνιστά ευθεία σύγκρουση με τα συμφέροντα της ΥΠΑ και γενικότερα με τα εθνικά συμφέροντα και τον αφελληνισμό κρίσιμων κρατικών υπηρεσιών και υποδομών;
  4. Ήταν επαρκές το χρονικό διάστημα των έξι ημερών για την εκπόνηση μίας υψηλής σε ποιότητα μελέτης και μάλιστα για ένα τόσο σημαντικό για την εναέρια κυκλοφορία έργο;
  5. Με την παραλαβή της μελέτης ζητήθηκαν επί της μελέτης  σχολιασμός και απόψεις, σε τεχνικό ή και επιχειρησιακό επίπεδο, από τις αρμόδιες Διευθύνσεις της ΥΠΑ;
  6. Σχεδιάζετε να αξιοποιήσετε τη μελέτη για τη δημιουργία Digital/Remote Towers; Εάν ναι με ποιο τρόπο;
  7. Σε ποια συγκεκριμένα αεροδρόμια σχεδιάζετε να εγκαταστήσετε τα συστήματα Digital/Remote Towers; Σκοπεύετε να ξεκινήσετε δοκιμαστικά από κάποια μικρά μη παραχωρημένα περιφερειακά αεροδρόμια της ΥΠΑ όπως είναι η διεθνής πρακτική και όπως έχουν εισηγηθεί οι αρμόδιες Διευθύνσεις της ΥΠΑ; Έχετε λάβει τη σύμφωνη γνώμη της ΥΠΑ και της Fraport αντίστοιχα;
  8. Διενεργήθηκε κοστολογική μελέτη από την ΥΠΑ για τις νέες υποδομές που απαιτούνται προ-κειμένου για το έργο δημιουργίας Digital/Remote Towers; Ποιο είναι το προϋπολογισθέν συνολικό κόστος του έργου δημιουργίας Digital/Remote Towers; Πως σχεδιάζετε να το χρηματοδοτήσετε; Αντίστοιχα ποιο είναι το αναμενόμενο όφελος από την υλοποίηση του έργου;
  9. Εξετάστηκαν με τη δέουσα προσοχή οι επιπτώσεις του έργου σε θέματα που άπτονται εθνικής ασφάλειας ιδιαίτερα στις ευαίσθητες νησιωτικές περιοχές;
  10. Εξετάστηκαν με τη δέουσα προσοχή οι κοινωνικές επιπτώσεις του έργου, σε σχέση με τη αποδυνάμωση της φυσικής παρουσίας σε ιδιαίτερα  ευαίσθητες κοινωνικά νησιωτικές περιοχές;
  11. Πόσα αιτήματα έχετε λάβει και σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί από το 2019 έως και σήμερα προκειμένου για την αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού της Εναέριας Κυκλοφορίας στα  περιφερειακά αεροδρόμια (συστήματα επιτήρησης, επικοινωνιών) προκειμένου για την ενίσχυση της ασφάλειας των πτήσεων; Ποια συγκεκριμένα αεροδρόμια αφορούν και ποιο είναι το συνολικό ποσό της χρηματοδότησης ανά αεροδρόμιο; Με ποιο σκεπτικό προτεραιοποιήθηκε το έργο των  Digital/Remote Towers έναντι της αναβάθμισης του παρωχημένου τεχνολογικού εξοπλισμού της Εναέριας Κυκλοφορίας στην Ελλάδα που έχει την πλέον καθοριστική και απο-φασιστική συμβολή  στην ασφάλεια των πτήσεων;

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δίκη Χρυσής Αυγής: “Ο Φύσσας εξιχνίασε μόνος του τη δολοφονία του”

Η δολοφονία Φύσσα απασχόλησε το Πενταμελές Εφετείο Κακουργημάτων όπου εκδικάζεται η δίκη της...

Τελικά, είναι ο “Φραπές” ο “Τζιτζής” του ΟΠΕΚΕΠΕ ή λέει ψέμματα;

Προκλήθηκε σύγχυση από δημοσιεύματα που παρουσίαζαν ως «αποκάλυψη» ότι...