16.8 C
Chania
Sunday, December 7, 2025

Χ. Μαμουλάκης: «Όχι διόδια στις αστικές μετακινήσεις – Χωρίς σύμβαση ο ΒΟΑΚ Χανιά–Ηράκλειο»

Ημερομηνία:

Σε συνάντηση εργασίας που συγκάλεσε ο Δήμαρχος Ηρακλείου Αλέξης Καλοκαιρινός με τους βουλευτές της πόλης, παρών ήταν και ο Τομεάρχης Οικονομικών και Ανάπτυξης της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης, ο οποίος τοποθετήθηκε εκτενώς για τα μεγάλα έργα υποδομής της πόλης, με έμφαση στον ΒΟΑΚ και τη σύνδεση του Ηρακλείου με το νέο αεροδρόμιο Καστελίου.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο βουλευτής ενημερώθηκε από τον Δήμαρχο για σειρά κρίσιμων ζητημάτων που αφορούν:

– Την ανάγκη ολοκλήρωσης των έργων του ΒΟΑΚ εντός των ορίων του Δήμου Ηρακλείου, τα οποία δεν περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης,

– Την αντίθεση στον σχεδιασμό επιβολής διοδίων για αστικές μετακινήσεις,

– Την αντικατάσταση των απαρχαιωμένων αγωγών ύδρευσης Μαλίων και Τυλίσου,

– Τη σύνδεση του Ηρακλείου με το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου, ως έργο στρατηγικής σημασίας.

Χωρίς σύμβαση ο ΒΟΑΚ Χανιά – Ηράκλειο

Ο κ. Μαμουλάκης εξέφρασε έντονο προβληματισμό για το γεγονός ότι, όπως ανέφερε, κανένας φορέας δεν διαθέτει ακόμη τη σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο, παρά τη μεγάλη σημασία του έργου. Υπενθύμισε ότι έχει ζητήσει επανειλημμένως μέσω της Βουλής να κατατεθεί η εν λόγω σύμβαση, χωρίς αποτέλεσμα.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στο θέμα των διοδίων, σημειώνοντας πως «δεν μπορεί να στραγγαλιστεί η πόλη και οι κάτοικοί της με νέα οικονομικά βάρη», ενώ άσκησε κριτική και για τη στασιμότητα στις διαδικασίες απαλλοτρίωσης, που – όπως είπε – δεν έχουν προχωρήσει εδώ και έξι χρόνια. Σύμφωνα με τον ίδιο, το πρόβλημα αυτό ενδέχεται να οδηγήσει στο παράδοξο ο παραχωρησιούχος να έχει εγκατασταθεί στο έργο και να εισπράττει χρήματα χωρίς να εκτελεί εργασίες, όπως συνέβη και στο έργο Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος.

Προαστιακός για το Καστέλι – Πίεση για βιώσιμες λύσεις

Ο Χάρης Μαμουλάκης επανέφερε με έμφαση την πρόταση δημιουργίας μέσου σταθερής τροχιάς (προαστιακού σιδηροδρόμου) που θα συνδέει το Ηράκλειο με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Υπενθύμισε ότι η ανάγκη αυτή έχει διατυπωθεί εδώ και χρόνια από τοπικούς φορείς και την κοινωνία, με αλλεπάλληλες παρεμβάσεις και ερωτήσεις στη Βουλή από την πλευρά του.

«Η σύνδεση αυτή μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στη βιώσιμη και οικονομικά προσβάσιμη μετακίνηση, χωρίς περιβαλλοντική επιβάρυνση», τόνισε, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για χρηματοδοτικά εργαλεία που θα στηρίξουν κρίσιμα έργα υποδομών, όπως η αντικατάσταση των φθαρμένων δικτύων ύδρευσης.

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δημογραφικό: Ζητούνται εργασίες «φιλικές για ηλικιωμένους» – Η άνοδος των age friendly jobs

H πρόσφατη έκθεση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Aνάπτυξης και Ανασυγκρότησης (ΕBRD), χτυπάει...

Ρωσία: Δεν χαρακτηρίζεται «άμεση απειλή» στη νέα στρατηγική ασφαλείας των ΗΠΑ – «Θετικό βήμα» λέει το Κρεμλίνο

Το Κρεμλίνο χαιρετίζει κίνηση της κυβέρνησης του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ...