19.8 C
Chania
Saturday, November 23, 2024

1 στους 2 δυνητικούς τουρίστες μεσογειακών προορισμών επιλέγουν Κρήτη!

Ημερομηνία:

Συνολικά 1 στους 2 δυνητικούς τουρίστες μεσογειακών προορισμών δηλώνει θετική πρόθεση επίσκεψης της Κρήτης (47%) τα επόμενα δύο χρόνια, τοποθετώντας τον προορισμό στη δεύτερη θέση, αμέσως μετά – με μικρή διαφορά – τις Βαλεαρίδες (49%). Ακολουθούν, με μικρή διαφορά επίσης, η Τοσκάνη (43%), η Σικελία (40%), η Προβηγκία, η Κυανή Ακτή, η Σαρδηνία, η Κορσική (36%). Χαμηλότερη πρόθεση επίσκεψης αποδίδεται στην Αττάλεια, το Μπόντρουμ και Χαμμαμέτ.

Τα στοιχεία παρουσιάστηκαν χθες από τον κ. Μιχάλη Βαμιεδάκη, εντεταλμένο σύμβουλο Τουρισμού Περιφέρειας Κρήτης, στο πλαίσιο της εκδήλωσης του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων από κοινού με την Περιφέρεια, για τον τουρισμό στο νησί. Όπως επισημάνθηκε, η Κρήτη αποτελεί την τουριστική ατμομηχανή της Ελλάδας, απορροφώντας το 20% των αφίξεων πανελληνίως, ενώ το 2015 έκλεισε με 3,5 εκατ. επισκέπτες από όλο τον κόσμο, έχοντας σημειώσει αύξηση 40% τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

Οι κορυφαίες αγορές για το νησί είναι η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ρωσία, η Γαλλία και η Νορβηγία. Όσον αφορά τη διακίνηση επιβατών στα ελληνικά αεροδρόμια για το 2015, με βάση τα νούμερα, το αεροδρόμιο του Ηρακλείου με 6,13 εκατ. επιβάτες και των Χανίων με 2,75 εκατ. βρίσκονται στην πρώτη πεντάδα, στη δεύτερη και πέμπτη θέση.


Αύξηση παρατηρείται και για το πρώτο εξάμηνο του 2016, με το αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης να καταγράφει συνολικά 930,7 χιλ. αφίξεις εξωτερικού έναντι 839,6 χιλ. το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Στα προβλήματα για τον τουρισμό στο νησί είναι καταρχάς η εποχικότητα, αφού το 77% των επισκεπτών έρχεται σε τέσσερις μήνες και το 44% τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο. ΦΠΑ, υπερφορολόγηση, εξάρτηση από το μονοδιάστατο μοντέλο ”Ηλιος και Θάλασσα”, καθώς και εξάρτηση από το μοντέλο του all inclusive είναι μερικά μόνο από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Κρήτη, όπως άλλωστε και άλλοι δημοφιλείς προορισμοί ανά την Ελλάδα.

Ακρως ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία που συνέλεξε η MRB Ηellas για το brand name της Κρήτης σε σύγκριση με άλλους μεσογειακούς προορισμούς με μία βάση 607 ερωτωμένων- δυνητικών επισκεπτών.

Ο βαθμός γνώσης είναι υψηλός για τους περισσότερους προορισμούς, ωστόσο η Κρήτη καταλαμβάνει την πρώτη θέση, με τις Βαλεαρίδες και τη Σικελία να ακολουθούν με μικρή διαφοράμε ποσοστά πάνω από 80%. Η Σαρδηνία, η Αττάλεια, η Τοσκάνη, η Προβηγκία και η Κορσική ακολουθούν με ποσοστό γνώσης άνω του 70%.

Συνολικά, τα ξενοδοχεία συγκεντρώνουν υψηλή προτίμηση από την πλειοψηφία των ερωτώμενων (6 στους 10) με ισομερή προτίμηση ξενοδοχείων με πρωινό και all inclusive. Σαφή προτίμηση υπέρ των all inclusive προτιμούν κυρίως οι Ρώσοι, οι οποίοι εκφράζουν χαμηλή προτίμηση προς τις άλλες επιλογές διαμονής. Προτίμηση στην ίδια κατηγορία εκφράζουν και οι Αγγλοι. Η προτίμηση για βίλλες είναι στο 20% και εκφράζεται κυρίως από τους Νορβηγούς. Η προτίμηση για ξενοδοχεία με πλήρη διατροφή είναι χαμηλή (11%) και προέρχεται κυρίως από Γάλλους τουρίστες.

Ως προς ”τύπο” των διακοπών που προσφέρει η Κρήτη, η γενική απάντηση για τους επισκέπτες της είναι σε ποσοστό 90% φυσικό κάλλος και πολιτισμός, ενώ ένα 78% απαντά ”τουριστικές υποδομές”. Στις επιμέρους απαντήσεις το ”Ηλιος και Θάλασσα” έρχεται στην πρώτη θέση για το 84% των επισκεπτών, ”Ιστορία και Πολιτισμός” στη δεύτερη θέση για ένα 60%, ”τοπική κουζίνα- γαστρονομία” (55%), ”φύση και περιηγήσεις” (51%), νυχτερινή ζωή- διασκέδαση (39%), ”υψηλή ποιότητα καταλυμάτων” (31%), ”κατάλληλος προορισμός για παιδιά” (27%), ”αθλητισμός” (26%), ”αγορά- ψώνια” (26%), ”ευεξία- spa” (25%).

newsmoney.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ