15.8 C
Chania
Friday, April 19, 2024

Στο παρά ‘1 να κλείσει το αεροδρόμιο Χανίων

Ημερομηνία:

Την ώρα που ακούγεται όλο και περισσότερο ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει άμεσα στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, τα προβλήματα που υπάρχουν από την υποχρηματοδότηση και την απαξίωσή τους είναι πολλά.

Χαρακτηριστικό όλων αυτό που συνέβη στο αεροδρόμιο Χανίων με την αλλαγή μίας κεραίας ραδιοβοηθήματος, το κόστος μεταφοράς της και τη διαδικασία πιστοποίησής της.

Όλα ξεκινούν από τον περασμένο χειμώνα και τα ακραία καιρικά φαινόμενα, καθώς πολλοί κεραυνοί χτύπησαν κεραίες του αεροδρομίου, με συνέπεια –λογικό ήταν- κάποια μηχανήματα να εμφανίσουν βλάβη.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση πρόκειται για ένα μηχάνημα που φέρει την ονομασία DME και είναι απαραίτητο, καθώς οι σταθμοί DME (Distance Measuring Equipment) εκπέμπουν σαν απάντηση στις αιτήσεις από τους πομποδέκτες του αεροσκάφους. Η διαφορά χρόνου μεταξύ αίτησης και απάντησης επιτρέπει στην συσκευή του αεροσκάφους να υπολογίσει την απόσταση από τον σταθμό DME.

Δηλαδή ουσιαστικά πρόκειται για συσκευή που έχει να κάνει με την ασφάλεια πτήσεων.

Το ανταλλακτικό βρέθηκε στην Αθήνα, όμως, τα οφειλόμενα στη μεταφορική εταιρία που συνεργάζεται το αεροδρόμιο ήταν τέτοια, ώστε να μη μπορεί η εταιρία να μεταφέρει το ανταλλακτικό.

Ευτυχώς, βρέθηκε άλλος ιδιώτης (ιδιοκτήτης μεταφορικής εταιρίας), ο οποίος έφερε την κεραία από την Αθήνα, ενώ αγροτικό φορτηγάκι, με ενέργειες των ηλεκτρονικών  υπαλλήλων της ΥΠΑ, τη μετέφερε από το λιμάνι της Σούδας στο «Δασκαλογιάννης», καθώς τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα δεν έχουν καν βενζίνη.

Συνολικό κόστος μεταφοράς; Μόλις 100 ευρώ.

Θα πρέπει δε να σημειωθεί πως τα συνολικά χρέη του αεροδρομίου Χανίων προς τους προμηθευτές του ξεπερνούν τις 150.000 ευρώ, για εγκεκριμένες δαπάνες που δεν υλοποιήθηκαν, μόνο πέρυσι.

Αξίζει να δει δε κάποιος την εξωτερική εικόνα του αεροδρομίου, με τα χόρτα να καλύπτουν σε ύψος σχεδόν τα πάντα.

Πρόβλημα και με την πιστοποίηση

Παρά το γεγονός ότι οι τεχνικοί του αεροδρομίου Χανίων έκαναν αγώνα δρόμου για να εγκαταστήσουν τη νέα κεραία, όπως κάνουν με αυταπάρνηση δύο χρόνια τώρα για τη συνολική συντήρηση και διατήρηση σε επιχειρησιακή ετοιμότητα του συγκεκριμένου ραδιοβοηθήματος, ένα νέο πρόβλημα ήρθε να προστεθεί.

Η ΥΠΑ δεν διέθετε αεροσκάφος για την πιστοποίηση του συστήματος ότι λειτουργεί άριστα.

Το ένα αεροσκάφος είχε βλάβη στον ηλεκτρονικό του υπολογιστή, ενώ το δεύτερο έπρεπε να φύγει για Γερμανία για την τακτική του συντήρηση, καθώς είχε συμπληρώσει τις σχετικές ώρες πτήσης.

"google ad"

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Νέας Τηλεόρασης, μπροστά σε αυτό το αδιέξοδο, η διοίκηση της ΥΠΑ ενημερώθηκε πως το αεροδρόμιο θα κλείσει, εφ’ όσον δεν υπήρχε η δυνατότητα της πιστοποίησης για να δοθεί το «πράσινο» φως για πτήσεις.

Μάλιστα, έγκυρες πηγές αναφέρουν ότι η διοίκηση του αεροδρομίου ήταν έτοιμη να ενημερώσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς των Χανίων ότι μπαίνει «λουκέτο» στο αεροδρόμιο, ενώ θα εκδιδόταν και σχετική ΝΟΤΑΜ (οδηγία) για το κλείσιμο του «Δασκαλογιάννης».

Τελικά, προστέθηκαν τέσσερις ώρες πτήσης στο αεροσκάφος και έγινε η πτήση πιστοποίησης στα Χανιά, με αποτέλεσμα πλέον να λειτουργεί το αεροδρόμιο όπως πρέπει.

Να σημειωθεί δε ότι πριν από περίπου δέκα ημέρες, το συγκεκριμένο ραδιοβοήθημα είχε τεθεί εκτός λειτουργίας, με σχετική αναγγελία (ΝΟΤΑΜ).

Το ερώτημα βέβαια που τίθεται είναι αν έχει ενημερωθεί ο αρμόδιος υπουργός Γιώργος Σταθάκης, ο οποίος εκλέγεται στα Χανιά και τουλάχιστον προεκλογικά είχε ασχοληθεί «λεπτομερώς» με τα θέματα του αεροδρομίου και δη αυτό της μη ιδιωτικοποίησής του.

Επιβεβαίωσε τα πάντα ο πρόεδρος των εργαζομένων της ΥΠΑ

Μιλώντας στη Νέα Τηλεόραση, ο πρόεδρος των εργαζομένων της ΥΠΑ στο αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης” επιβεβαίωσε πλήρως το ρεπορτάζ, παρά το ότι πρόκειται για θέμα που έχει να κάνει αποκλειστικά και μόνο με τους υπαλλήλους που σχετίζονται με τα ηλεκτρονικά του αεροδρόμιου και την ασφάλεια πτήσεων, οι οποίοι ουσιαστικά έχουν διαφορετικό έργο από αυτό του υπόλοιπου προσωπικού.

“Πράγματι, το αεροδρόμιο ήταν ένα βήμα πριν το κλείσιμό του. Κι όλα αυτά γιατί οι γραφειοκρατία και οι οφειλές στους προμηθευτές μας φέρνουν πίσω. Από τον περασμένο Αύγουστο έχουμε κάνει αιτήματα στο αρμόδιο υπουργείο. Η αυταπάρνηση και το φιλότιμο των συναδέλφων μας έκανε να λειτουργούμε απροβλημάτιστα. Ευτυχώς το θέμα λύθηκε, αλλά ναι, το αεροδρόμιό μας θα έκλεινε, με ότι επιπτώσεις θα είχε αυτό για τον τουρισμό ή οτιδήποτε άλλο”, σημείωσε ο κ. Αρμουτάκης.

neatv.gr

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εκδήλωση για τα 200 χρόνια από τη Σφαγή στο Λαφονήσι

Φέτος συμπληρώνονται διακόσια χρόνια από τη Σφαγή στο Λαφονήσι Κισσάμου, που έγινε από...

Κρήτη: Πειθαρχική δίωξη κατά αντιδημάρχου για παράνομες μεταδημοτεύσεις!

Βόμβα στην Αυτοδιοίκηση της Κρήτης ! Την Πειθαρχική δίωξη...