19.8 C
Chania
Thursday, April 25, 2024

“Τα Περιφερειακά Αεροδρόμια ανήκουν στο λαό”: Ανακοίνωση της Επιτροπής Ενάντια στην Ιδιωτικοποίηση του Αεροδρόμιου Χανίων

Ημερομηνία:

Δεδομένης της σημερινής οικονομικής και κοινωνικής κρίσης στην οποία έχει περιέλθει η Ελλάδα, που είναι απόρροια της άδικης και αντιλαϊκής δημοσιονομικής πολιτικής που ασκούν οι θεσμοί σε συνεργασία με τους εγχώριους εκφραστές του νεοφιλελεύθερου πολιτικο-οικονομικού δόγματος, είναι άκρως επιζήμιες για την ελληνική πολιτεία και τις επιμέρους τοπικές μικροοικονομίες, οι αποκρατικοποιήσεις των Περιφερειακών Κρατικών Αερολιμένων

Τα αεροδρόμια της χώρας είναι απόλυτα κερδοφόρες και βιώσιμες επιχειρήσεις υπό δημόσιο έλεγχο και διοίκηση, ενισχύουν σημαντικά τον κρατικό προϋπολογισμό, δεν επιβαρύνουν τον Έλληνα φορολογούμενο και έχουν άμεσες δυνατότητες αύξησης της αποδοτικότητας – κερδοφορίας τους”.

Το ποσοστό εξάρτησης του Τουρισμού από τα Αεροδρόμια, ιδιαίτερα στις νησιωτικές Περιφέρειες αγγίζει το 80%. Με τα ήδη δρομολογημένα έργα, μπορεί να επιτευχθεί ο διπλασιασμός της επιχειρησιακής τους ικανότητας. Μπορεί να ελεγχθεί η τιμολογιακή πολιτική και η ποιότητα του τουριστικού προϊόντος, χωρίς να ετεροπροσδιοριστεί από ιδιωτικών συμφερόντων παράγοντες. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) βάσει σημερινών υπολογισμών, μπορεί να επενδύσει 16 δις ευρώ στην ανάπτυξη των Αεροδρομίων τα επόμενα 40 χρόνια και για τα 39 Αεροδρόμια της χώρας, σημειώνουν.

Με ένα ελάχιστο ποσοστό των ανταποδοτικών τελών, τα Περιφερειακά Αεροδρόμια μπορούν να αναβαθμιστούν πλήρως μέσα στην επόμενη διετία. Ο δημόσιος έλεγχος, μπορεί να αποτρέψει τη συρρίκνωση του Τουριστικού κλάδου από το επικείμενο μονοπωλιακό καθεστώς των ιδιωτικοποιήσεων.

Μπορεί να προστατεύσει τους εργαζόμενους και τα δικαιώματά τους, σημειώνουν. Μπορεί, ακόμη να εγγυηθεί την εθνική ασφάλεια, την εθνική κυριαρχία και την κοινωνική συνοχή των Ελλήνων πολιτών.

Οι περισσότεροι Κρατικοί Αερολιμένες, βρίσκονται στις νησιωτικές Περιφέρειες της Ελλάδας (των Ιονίων Νήσων, της Κρήτης, της Δωδεκανήσου, του Αιγαίου), γεγονός που τους καθιστά άκρως αναγκαίους για την ενδοπεριφερειακή κοινωνική συνοχή, την αναπτυξιακή προοπτική των νησιών και την εθνική ασφάλεια. Είναι απόλυτα κερδοφόρες και βιώσιμες επιχειρήσεις υπό δημόσιο έλεγχο και διοίκηση, ενισχύουν σημαντικά τον κρατικό προϋπολογισμό, δεν επιβαρύνουν τον Έλληνα φορολογούμενο και έχουν άμεσες δυνατότητες αύξησης της αποδοτικότητας – κερδοφορίας τους. Επιπρόσθετα, θεωρούμε επιζήμια για την οικονομική εξέλιξη της χώρας, τη δημιουργία ιδιωτικού μονοπωλίου στον τομέα των αερομεταφορών.

Τα Αεροδρόμια, μπορούν να συνεχίσουν να αποτελούν βασικό παράγοντα της οικονομίας της χώρας μας και όχι πεδίο γρήγορου επιχειρηματικού κέρδους.

Συνεπώς, η Ελλάδα, δεν πρέπει να υποθηκεύσει το μέλλον της και να χαρίσει τα Περιφερειακά Αεροδρόμια στους επίδοξους επενδυτές. Οι τοπικές οικονομίες δεν πρέπει να παίξουν στα ζάρια τα αναπτυξιακά τους εργαλεία και τις κοινωνικές τους υποδομές, δεν πρέπει να διαπραγματευτούν το κλείσιμο των μικρότερων περιφερειακών αεροδρομίων, δεν πρέπει να παζαρέψουν τα εργασιακά δικαιώματα και τις θέσεις των εργαζομένων στα Αεροδρόμια. Οποιαδήποτε πολιτική απόφαση προς την αντίθετη κατεύθυνση συνιστά έγκλημα τόσο για το λαό όσο και την ελληνική οικονομία.

Τονίζουμε ότι η δρομολογούμενη αποκρατικοποίηση είναι αντικείμενη στο Σύνταγμα της Ελλάδας. Τα αεροδρόμια ανήκουν στα ιδιόχρηστα πράγματα και η μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ των δικαιωμάτων χρήσης, διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης με σαφή προοπτική την παραχώρηση της κυριότητας, υποκρύπτει απαγορευμένη εμπράγματη διάθεση δημόσιας περιουσίας για διάφορους από την θεσμοθέτησή της σκοπούς.

Είναι αντικείμενη στην αρχή της λαϊκής κυριαρχίας, αντιτιθέμενη στην εθνική ασφάλεια και την αρχή της αναλογικότητας. Ειδικά όσον αφορά στην αρχή της αναλογικότητας η οποία έχει τριμερή έκφανση, δηλαδή την αναγκαιότητα, την καταλληλότητα και την ορθολογικότητα του μέτρου, εδώ είναι φανερό ότι υπάρχει κατάφωρη παραβίαση της.

Θεωρούμε θεσμική και ηθική υποχρέωσή μας, να υπερασπιστούμε τη δημόσια περιουσία του ελληνικού κράτους, να υπερασπιστούμε συνολικά την ακεραιότητα των κοινόχρηστων αναπαλλοτρίωτων πραγμάτων αυτής της πολιτείας. Ζητούμε να ακυρωθούν άμεσα οι δρομολογηθείσες αποκρατικοποιήσεις των Περιφερειακών Κρατικών Αερολιμένων και επιφυλασσόμαστε να ασκήσουμε κάθε νόμιμο δικαίωμα ως Έλληνες πολίτες για το σκοπό αυτό.

ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΧΑΝΙΩΝ

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΧΑΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΜέΡΑ25: Παρουσίασε το ευρωψηφοδέλτιο – Ξεχωρίζουν Βενετσάνου, Γρηγοριάδης, Ρεβενιώτη, Χρανιώτης

Το ευρωψηφοδέλτιο της ενωτικής πρωτοβουλίας ΜέΡΑ25 | Ανατρεπτική Οικολογική Αριστερά για...

Αυτοί είναι οι 42 υποψήφιοι ευρωβουλευτές της Νέας Αριστεράς – Μάρω Δούκα, Σακελλαρίδης και Φίλης στη λίστα, όλα τα ονόματα

Τους 42 υποψήφιους και υποψήφιες ευρωβουλευτές/τριες της Νέας Αριστεράς ανακοίνωσε ο...

Θανατηφόρο τροχαίο στην Βουλή: Οι αστυνομικοί πάνε να ρίξουν ευθύνες στον νεκρό Ιάσονα

Σε μια προσπάθεια να αποδοθούν μερικές έστω ευθύνες στον 22χρονο...

38 χρόνια μετά το πυρηνικό ατύχημα του Τσέρνομπιλ

Του Φώτη Ποντικάκη* 38 χρόνια μετά το πυρηνικό ατύχημα στο...