14.8 C
Chania
Sunday, December 7, 2025

14 Περιφερειακά αεροδρόμια: Λειτουργικά κέρδη 117,4 εκατ. με το «καλημέρα» για την Fraport

Ημερομηνία:

Ξεκίνησε να μετρά κέρδη η πολυεθνική Fraport AG που έβαλε στο χέρι για τα επόμενα 40 χρόνια, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας. Ο Γερμανικών συμφερόντων όμιλος που επικράτησε στο διαγωνισμό για την εκχώρηση από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ των αεροδρομίων, αναμένει το επόμενο διάστημα ακόμα μεγαλύτερη αύξηση των εσόδων του.

Ειδικότερα, η εταιρεία ανακοίνωσε κύκλο εργασιών 234,9 εκατ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη (EBITDA) 117,4 εκατ. από τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια για τη χρήση του 2017.

Μάλιστα τα μεγέθη αυτά αφορούν την περίοδο από τις 11 Απριλίου, οπότε και η θυγατρική της Fraport Greece τα παρέλαβε από το ελληνικό Δημόσιο, έως και τις 31 Δεκεμβρίου. Δηλαδή περίοδο 9 μηνών. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 13,5 εκατ. ευρώ, μετά φόρων τόκων αποσβέσεων και δικαιωμάτων μειοψηφίας.

Η Fraport Greece, από τις 11 Απριλίου του 2017 έως τα τέλη της χρήσης, διακίνησε 27,583 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 10,3%.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της γερμανικής μητρικής Στέφαν Σούλτε, τα 14 ελληνικά αεροδρόμια συνέβαλαν καθοριστικά στις ενισχυμένες οικονομικές επιδόσεις του ομίλου.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία έχει αναλάβει τη διαχείριση των αεροδρομίων της Θεσσαλονίκης, Κεφαλονιάς, Κέρκυρας, Καβάλας, Άκτιου/Πρέβεζας, Χανίων, Ζακύνθου και Ρόδου, Μυκόνου, Κω, Μυτιλήνης, Σάμου, Σαντορίνης και Σκιάθου.

Για το σύνολο των δραστηριοτήτων της παγκοσμίως η Fraport AG ανακοίνωσε κύκλο εργασιών 2,935 δισ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη (EBITDA) 1,003 δισ.

Να σημειωθεί πως στην Fraport Greece ενσωματώνονται δικαιώματα μειοψηφίας και ειδικότερα 16,6% της Slentel, συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου και 10% του The Marguerite Fund, στο οποίο συμμετέχει μεταξύ άλλων και η ΕΤΕπ.

Η Fraport AG ελέγχει το 73,4% της Fraport Greece, που με τη σειρά της είναι η παραχωρησιούχος των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.

Η παράδοση του εθνικού πλούτου στα χέρια των πολυεθνικών, γεμίζει τα ταμεία τους και τις τσέπες των μετόχων της. Αντίθετα τα χρήματα που θα λάβει σε δόσεις το ελληνικό δημόσιο για την παραχώρηση των αεροδρομίων, περίπου 1,2 δις ευρώ – με δάνεια που πήρε ο Γερμανικός όμιλος από τις ελληνικές τράπεζες! – κατευθύνθηκε μέχρι το τελευταίο ευρώ, στην αποπληρωμή των δανεικών των πιστωτών.  Επιπλέον το κερδοφόρο «θαύμα» τις Fraport, οικοδομείται, σύμφωνα με καταγγελίες της ΟΣΥΠΑ, πάνω στους «κακοπληρωμένους εργαζομένους» που χρησιμοποιεί η εταιρεία…

imerodromos.gr

 

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ναυάγιο στη Χρυσή: Δε φτάνουν οι θάλαμοι στα ψυγεία του νεκροτομείου για τους νεκρούς

Της Ευαγγελίας Καρεκλάκη Στο νεκροτομείο του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου θα μεταφερθούν...

Το ΠΑΣΟΚ «φρενάρει» τον Τσίπρα

Με την παρουσίαση του βιβλίου του στην Αθήνα και το θέατρο...