Οι προοπτικές-δυνατότητες για την εισαγωγή του μαθήματος Κρητικής Ιστορίας στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης συζητήθηκαν σήμερα σε σύσκεψη στην Περιφέρεια που συγκάλεσε ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης, Παιδείας-Δια Βίου Μάθησης-Απασχόλησης, Παναγιώτης Σημανδηράκης, με την συμμετοχή του Εκτελεστικού Γραμματέα της Περιφέρειας Κρήτης Νίκου Ραπτάκη, και εκπροσώπων Επιστημονικών-Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και φορέων του νησιού.
Στην σημερινή πρώτη συνάντηση διερευνήθηκαν οι βέλτιστοι τρόποι με τους οποίους η τοπική ιστορία μπορεί να διδαχθεί στα σχολεία της Κρήτης δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση σε καινοτόμες και πρωτοποριακές πρακτικές οι οποίες θα έχουν στόχο την κάλυψη του ελλείμματος γνώσης που διαπιστώνεται στην εκμάθηση της τοπικής ιστορίας. Ειδικότερα η Περιφέρεια Κρήτης αναλαμβάνει πρωτοβουλία αξιοποιώντας το ερευνητικό και επιστημονικό προσωπικό του νησιού, και στην σημερινή συνάντηση εξετάστηκε η υφιστάμενη κατάσταση όσον αφορά το επίπεδο εκμάθησης της τοπικής ιστορίας από τους μαθητές της Κρήτης, ενώ διερευνήθηκαν οι δυνατότητες αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στο μάθημα της ιστορίας, και κατατέθηκαν οι προτάσεις του κάθε φορέα για την υλοποίηση του στόχου.
Όπως αποφασίστηκε θα συσταθεί επιστημονική-συγγραφική ομάδα που θα αναλάβει την συγγραφή του βιβλίου της Κρητικής Ιστορίας. Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα ακολουθήσει νέα σύσκεψη όπου θα συγκεκριμενοποιηθεί το οργανωτικό και επιστημονικό έργο.
Στη σημερινή σύσκεψη συμμετείχε αντιπροσωπεία καθηγητών του Πανεπιστημίου Κρήτης με επικεφαλής την πρόεδρο του τμήματος Αρχαιολογίας Ιστορίας Πανεπιστημίου Κρήτης Αντωνία Κιουσοπούλου, ο Διευθυντής Περιφερειακής Εκπαίδευσης Κρήτης Απόστολος Κλινάκης με τους αρμόδιους επιμορφωτές και συμβούλους Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο Διευθυντής του Ιστορικού Αρχείου Κρήτης Κώστας Φουρναράκης και ερευνητές του ΙΤΕ.