11.8 C
Chania
Tuesday, December 31, 2024

18 Δεκέμβρη η κεντρική εκδήλωση της Ανοικτής Πρωτοβουλίας Πολιτών Ενάντια στην Εκχώρηση του Αεροδρομίου “Δασκαλογιάννης”

Ημερομηνία:

Κεντρική εκδήλωση στο Εμπορικό – Βιομηχανικό Επιμελητήριο Χανίων, διοργανώνει η Ανοικτή Πρωτοβουλία Πολιτών Ενάντια στην Εκχώρηση του Αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης».

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου στις 20:30 το βράδυ.

Σε ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας τονίζεται ότι η Fraport είναι ανεπιθύμητη ενώ γίνεται λόγος για αποικιοκρατική σύμβαση με το Δημόσιο, καθώς η γερμανική εταιρία δεν έχει επενδύσει ούτε ένα ευρώ.

Αντιθέτως μάλιστα, όπως υπογραμμίζεται, δανείστηκε χρήματα από τις ανακεφαλαιοποιημένες ελληνικές τράπεζες και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ενώ ταυτόχρονα ενεργοποίησε τις ρήτρες της σύμβασης και απαιτεί από το ελληνικό κράτος 70 εκατομμύρια ευρώ.

Επίσης, αναφέρεται ότι η γερμανική εταιρία με τις τακτικές της, δημιούργησε μονοπώλιο στο αεροδρόμιο Χανίων, καθώς μετά την αποχώρηση της Ryanair, δρομολόγια από την πόλη εκτελεί μόνο μία εταιρία.

Τέλος, η Πρωτοβουλία τονίζει ότι είναι πλέον το μοναδικό μεγάλο αεροδρόμιο το οποίο κλείνει τις βραδινές ώρες, προτείνοντας τη δημιουργία ενός Ενιαίου Φορέα Διαχείρισης Αερολιμένων για τα περιφερειακά αεροδρόμια.

Αναλυτικά το κείμενο της «Ανοικτής Πρωτοβουλίας Πολιτών Ενάντια στην Εκχώρηση του Αεροδρομίου «Ι. Δασκαλογιάννης»»:

Χανιώτισσες και Χανιώτες

Έχουν περάσει σχεδόν επτά μήνες από την εκχώρηση του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» των Χανίων και των υπολοίπων 13 περιφερειακών αεροδρομίων στο Γερμανικό Δημόσιο και τα αποτελέσματα είναι δραματικά για την χώρα, την Δυτική Κρήτη και ιδιαίτερα τα Χανιά. 

Ως γνωστόν το αεροδρόμιο Χανίων παραδόθηκε στην Fraport ανακαινισμένο μαζί με το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης με χρήματα των Ελλήνων και Ευρωπαίων πολιτών. Η εν λόγω εκχώρηση αποδείχτηκε ότι όχι μόνο ήταν αποτέλεσμα ενός πρωτόγνωρου εκβιασμού αλλά μία καλοστημένη απάτη σε βάρος της χώρας μας. 

Ο Γερμανός «επενδυτής» δεν έφερε στη χώρα ούτε ένα ευρώ. Δανείστηκε από τις ανακεφαλαιοποιημένες ελληνικές τράπεζες και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα επενδύσεων χρήματα που προορίζονταν για Ελληνικές επιχειρήσεις. 

Ταυτόχρονα ενεργοποίησε, με το καλημέρα, τις ρήτρες της αποικιακής σύμβασης και απαιτεί από το ελληνικό κράτος 70 εκατομμύρια ευρώ για τους δήθεν «χαλασμένους λαμπτήρες» ενώ άλλα τόσα ετοιμάζεται να απαιτήσει από τις υποτιθέμενες καθυστερήσεις σε κατασκευές στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης . 

Την ίδια στιγμή προβαίνει σε πλιάτσικο περιουσιακών στοιχείων του ελληνικού δημοσίου τα οποία δεν προβλέπονται από την αποικιοκρατική σύμβαση. Εδώ στα Χανιά απαιτεί τις εγκαταστάσεις του παλιού αεροδρομίου. Η πρωτοβουλία μας είχε εξηγήσει από την αρχή για τις δυσμενείς επιπτώσεις από την εκχώρηση του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» και είχε προειδοποιήσει τους θεσμικούς φορείς του Νομού για τις καταστρεπτικές συνέπειες. Αλήθεια γιατί σιωπούν οι Βουλευτές καθώς και οι υπόλοιποι φορείς του Νομού ; 

Η πρωτοβουλία μας επισημαίνει προς τις Χανιώτισσες και τους Χανιώτες ότι: Η Γερμανική Fraport αύξησε τα τέλη κάτι το οποίο οδήγησε στην αύξηση της τιμής των εισιτηρίων επιβαρύνοντας τους Χανιώτες και τους επισκέπτες στις μετακινήσεις τους. Ένας από τους λόγους της αποχώρησης κατά τους χειμερινούς μήνες της Rainair είναι και η αύξηση των τελών από την Fraport, με τραγικές συνέπειες για την τοπική οικονομία. 

Μετά την αποχώρηση της Ryanair δημιουργήθηκε μονοπώλιο στα Χανιά με την δραστηριοποίηση μίας μόνο εταιρείας, ενώ στο Ηράκλειο (που δεν ανήκει στη Fraport αλλά είναι κρατικό αεροδρόμιο) δραστηριοποιούνται ήδη κατά την χειμερινή περίοδο εκτός την Aegean, η Sky Express και η Ellinair ενώ προσφάτως προστέθηκαν η Blue air και η Κυπριακή Cobaltair. Ενώ δεν προβλεπόταν στην σύμβαση η Γερμανική εταιρεία προχώρησε στη διακοπή της 24ωρης χειμερινής λειτουργίας του αεροδρομίου των Χανίων. 

Είναι πλέον το μοναδικό μεγάλο αεροδρόμιο το οποίο κλείνει τις βραδινές ώρες κάτι το οποίο δεν δικαιολογείται από τη σύγκριση του προγράμματος πτήσεων με τα υπόλοιπα της χώρας. Επισημαίνεται, ο σοβαρός κίνδυνος για την ασφάλεια πτήσεων στο νησί εφόσον πλέον δεν θα μπορεί να λειτουργεί και ως αεροδρόμιο εναλλαγής σε περίπτωση που το επί 24ώρου λειτουργίας αεροδρόμιο Ηρακλείου κλείσει κάτι που είναι σύνηθες εξαιτίας της ευπαθούς θέσης του τελευταίου. 

Στις προθέσεις της εταιρείας είναι δημιουργία εμπορικών κέντρων στα αεροδρόμια που ελέγχει,πράγμα που θα είναι αρνητικό για τις ντόπιες επιχειρήσεις. Ήδη η Fraport έχει αποφασίσει να μετατρέψει το παλαιό κτίριο του αεροδρομίου Χανίων…που δεν της ανήκει… σε ένα εμπορικό κέντρο το οποίο διαρκώς θα επεκτείνεται.  

Χανιώτισσες και Χανιώτες,

Επιδιώκουμε την επανάκτηση του Αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» ως περιουσιακό στοιχείο των Ελλήνων πολιτών. Στηρίζουμε την προσφυγή σε ένδικα μέσα στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια για την ακύρωση της «συμφωνίας εκποίησης» χωρίς να περιορίζουμε την δράση μας σε αυτήν. Δεν αναγνωρίζουμε κανένα νέο «καθεστώς» ιδιοκτησίας ή λειτουργίας του Αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» και θεωρούμε ανεπιθύμητη στον τόπο μας, τη γερμανική Fraport.

Επιδιώκουμε την ορθολογική και αποτελεσματική λειτουργία του «Δασκαλογιάννης» καθώς και των υπολοίπων περιφερειακών αεροδρομίων με την επανεπένδυση των κερδών σε κτιριακές και άλλες υποδομές οι οποίες θα βελτιώνουν την προσβασιμότητα των ντόπιων και ξένων επισκεπτών. Αυτό μπορεί να συμβεί με την δημιουργία ενός Ενιαίου Φορέα Διαχείρισης Αερολιμένων και φυσικά την κατάργηση των μνημονιακών πολιτικών.

 

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Προστασία ανηλίκων από τα social media: «Όχι» στις απαγορεύσεις, λέει ο Μητσοτάκης

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην παρουσίαση της Εθνικής Στρατηγικής για την Προστασία των Ανηλίκων από...

Φυσικό αέριο: Αύξηση 45% στις τιμές το 2024 για τους Ευρωπαίους – Σε ράλι ανόδου και το 2025, εξαντλούνται τα αποθέματα

Στις αυξήσεις στις ευρωπαϊκές τιμές του φυσικού αερίου, που σημείωσαν άνοδο...