277 ζωές έχει θυσιάσει η Κρήτη στην άσφαλτο σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στα χέρια της η Ελληνική Αστυνομία. Τα θύματα αυτά άφησαν την τελευταία τους πνοή στους δρόμους του νησιού έπειτα από τροχαία δυστυχήματα που σημειώθηκαν μέσα σε 4,5 χρόνια. Λίγα χρόνια, πολλές χαμένες ζωές.
Θα δείτε στοιχεία για τα θανατηφόρα τροχαία, τους σοβαρούς τραυματίες αλλά και τα τροχαία που οι μετέχοντες διακομίστηκαν στο νοσοκομεία με ελαφρά τραύματα.
Παράλληλα, σας παρουσιάζουμε τις αιτίες που κρύβονται πίσω από κάθε θανατηφόρο τροχαίο, τα είδη οχημάτων που ενεπλάκησαν αλλά και τις ηλικίες των θυμάτων.
Τα τροχαία στη Κρήτη
1.141 είναι τα τροχαία που έχουν καταγραφεί από τον Ιανουάριο του 2010 μέχρι τις 31 Μαΐου του 2014, από τα οποία έχουμε θρηνήσει 277 νεκρούς. Τα 351 είχαν σοβαρούς τραυματίες και τα 783 ελαφρούς τραυματισμούς.
Βλέποντας τα στοιχεία που εικονίζονται στον παρακάτω πίνακα μπορούμε να διακρίνουμε πως υπάρχει μία σταδιακή μείωση των τροχαίων κατά την πάροδο των χρόνων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την ίδια ώρα στην επικράτεια θρηνούμε 4.488 ζωές στους δρόμους της χώρας ενώ και πάλι παρουσιάζεται μία αισθητή μείωση κατά την πάροδο των χρόνων. Το 2010 θρηνήσαμε 1.282 ζωές, το 2011 1.092 ζωές, 977 ζωές το 2012, 856 το 2013 και 281 το 2014 μέχρι τις 31 Μαΐου.
Τα θανατηφόρα τροχαία ανά νομό
Όπως βλέπετε στον πίνακα που ακολουθεί τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία σημειώθηκαν στο νομό Ηρακλείου και τα λιγότερα στο νομό Λασιθίου. Τη δεύτερη θέση έχει ο νομός Χανίων και ακολουθεί ο νομός Ρεθύμνης.
Μία σταδιακή μείωση στα θανατηφόρα τροχαία σημειώνει κατά την πάροδο των χρόνων ο νομός Ηρακλείου και ο νομός Χανίων. Αντίθετα, στο νομό Λασιθίου και το νομό Ρεθύμνης παρουσιάζονται διακυμάνσεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία σημειώθηκαν στη Κρήτη τον Ιούλιο κάθε έτους, με το 2010 και το 2011 να αγγίζουν τα 16!
Είδος θανατηφόρουτροχαίου
Τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία γίνονται εξαιτίας εκτροπής οχήματος ενώ δεύτερο στη σειρά έρχεται η σύγκρουση (μετωπική ή μη). Ακολουθούν: Παράσυρση πεζού, πρόσκρουση σε σταθερό αντικείμενο και ανατροπή οχήματος.
Αιτία θανατηφόρου τροχαίου
Τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία έχουν γίνει με αποκλειστική ευθύνη του οδηγού, όπως αναφέρουν τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας.
Τη δεύτερη σειρά μοιράζονται η υπερβολική ταχύτητα και η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα.
Οχήματα που ενεπλάκησαν στα θανατηφόρα
Ενδιαφέρον έχουν τα στοιχεία που αφορούν τα οχήματα που ενεπλάκησαν στα θανατηφόρα τροχαία.
Από το 2010 έως και το 2012 τα περισσότερα θύματα της ασφάλτου ήταν οδηγοί ή επιβάτες αυτοκινήτων, ωστόσο από το 2012 και μετά τα δίκυκλα πήραν την… πρωτιά.
Οι ηλικίες των θυμάτων
Δυστυχώς, σε όλη την Κρήτη θυσιάζουμε στο βωμό της ασφάλτου όλες τις ηλικίες. Από μικρά παιδιά μέχρι ηλικιωμένους.
Σοφία Κωνσταντοπούλου