14.8 C
Chania
Sunday, December 22, 2024

Αποκλειστική συνέντευξη Ντόρας Μπακογιάννη στον “Α.τ.Κ.”: “Οι Χανιώτες θεωρούνταν δεδομένοι για τις κυβερνήσεις και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τα Χανιά να αδικηθούν. Η Κρήτη μπορεί με κατάλληλο σχεδιασμό να γίνει «πράσινο νησί»”

Ημερομηνία:

Η πρώην Υπουργός Εξωτερικών και νυν υποψήφια βουλευτίνα στο νομό Χανίων με τη Νέα Δημοκρατία κ. Ντόρα Μπακογιάννη έδωσε αποκλειστική συνέντευξη στον “Αγώνα της Κρήτης” απαντώντας σε μια σειρά ερωτήσεις για ζητήματα της επικαιρότητας.

Η κ. Μπακογιάννη αν και παραδέχεται ότι η Νέα Δημοκρατία δεν έχει έλθει ποτέ πρώτο κόμμα στα Χανιά λέει ότι “όλοι οι σοβαροί αναλυτικές δίνουν σήμερα στα Χανιά, τρεις έδρες στη ΝΔ”.

Σημειώνει ότι “η μείωση του ΕΝΦΙΑ καθώς και η απόφασή μας να δώσουμε τη δυνατότητα ρύθμισης του συνολικού ιδιωτικού χρέους των πολιτών θα δώσει ανάσα στα νοικοκυριά και δυνατότητα νέων επενδύσεων”

Ενώ σχετικά με την προεκλογική περίοδο την οποία διερχόμαστε είπε ότι “ο Σύριζα προσπαθεί να πολώσει με την ελπίδα να συσπειρώσει ένα τμήμα των ψηφοφόρων του”.

Όπως λέει, “αυτό όμως έχει τεράστιο κόστος. Έχει κόστος για το πολιτικό σύστημα και τη λειτουργία του, αλλά κυρίως έχει κόστος για τη δημοκρατία μας”.

Αναφέρει ότι “ως επόμενη κυβέρνηση της χώρας θα επιδιώξουμε συναινέσεις και όχι μόνο στα θέματα εξωτερικής πολιτικής και άμυνας”

Σχετικά με τις καταστροφές από τις πλημμύρες και το ζήτημα των υποδομών στα Χανιά και στην Κρήτη η κ. Μπακογιάννη είπε ότι “χρειαζόμαστε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο υποδομών που θα αφορά, στους επαρχιακούς και αγροτικούς δρόμους, ώστε να έχουμε ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο, στις γέφυρες, στην αποκατάσταση και ενίσχυση των δικτύων ύδρευσης και στη διαχείριση των υγρών αποβλήτων. Δυστυχώς ούτε η Περιφέρεια ούτε το κεντρικό κράτος έχει ασχοληθεί σοβαρά με αυτό τον τομέα.”

Για να προσθέσει ότι ένας από τους λόγους για αυτή την κατάσταση είναι επειδή “οι Χανιώτες θεωρούνταν δεδομένοι για τις κυβερνήσεις και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τα Χανιά να αδικηθούν”

Αρνείται να πάρει θέση για το θέμα των εξορύξεων υδρογονανθράκων αφού “ακόμα είναι πάρα πολύ νωρίς για να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα. Δεν έχουμε κανένα συγκεκριμένο δεδομένο”

Στο ζήτημα όμως των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας αναφέρει ότι “η Κρήτη μπορεί με κατάλληλο σχεδιασμό να γίνει «πράσινο νησί»”.

Αναφορετικά με τις αντιδράσεις σχετικά με την τοποθέτηση ανεμογεννήτριων σημειώνει ότι η συζήτηση πρέπει να γίνει αναλυτικά με τους αρμόδιους επιστήμονες για να καταλήξει:

“Προσωπικά συμφωνώ με το παράδειγμα της Νορβηγίας και πιστεύω ότι μπορεί να φέρει αποδόσεις χωρίς να έχουμε επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Ένα νησί με πολύ ήλιο και πολύ αέρα, όπως η Κρήτη θα έπρεπε πραγματικά να είναι πρότυπο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας”.

Για τον ΒΟΑΚ σημειώνει ότι είναι προσωπική δέσμευση του Κυριάκου Μητσοτάκη ότι ο ΒΟΑΚ θα γίνει σε όλο το μήκος του, δηλαδή “από την Κίσσαμο μέχρι και τη Σητεία”.

Τέλος για την επιλογή της να πολιτευθεί στα Χανιά αναφέρει:

“… θεωρώ υποχρέωσή μου να συνεχίσω το έργο που άφησε ο πατέρας μου στο τόπο μας”.

Διαβάστε ολόκληρη την συνέντευξη:

ΕΡ.: κ. Μπακογιάννη, η Νέα Δημοκρατία δεν έχει κερδίσει ποτέ στο νομό Χανίων. Κάποιοι λένε ότι αν και η Νέα Δημοκρατία δημοσκοπικά δείχνει να έχει μεγάλο προβάδισμα, στα Χανιά δε θα κατορθώσει να εκλέξει πάνω από ένα βουλευτή. Εσείς, τι πιστεύετε ότι ισχύει; Μπορεί η Νέα Δημοκρατία να ανατρέψει τα αποτελέσματα και να βγει νικήτρια στην εκλογική μάχη των Χανίων;

Γνωρίζετε πολύ καλά ότι όλοι οι σοβαροί αναλυτές δίνουν σήμερα στα Χανιά, τρεις έδρες στη ΝΔ. Άρα όπως δείχνουν τα δημοσκοπικά δεδομένα μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι θα εκλέξουμε τρεις βουλευτές. Παλεύουμε για τον τέταρτο. Είναι αλήθεια ότι η Νέα Δημοκρατία δεν έχει έρθει πρώτο κόμμα στο νομό Χανίων. Αυτό είναι και το μεγάλο μας στοίχημα. Και μπορούμε να το κερδίσουμε διότι θα έχουμε Κρητικό πρωθυπουργό αλλά και γιατί τα Χανιά δικαιούνται επιτέλους να πάρουν αυτό το οποίο τους ανήκει, έχοντας ισχυρή κοινοβουλευτική εκπροσώπηση.

ΕΡ.: Πρόσφατα ανακοινώθηκε πανηγυρικά η υποψηφιότητά σας ως Γενική Γραμματέας του Συμβουλίου της Ευρώπης και συνδέθηκε αυτή η εξέλιξη με μια βεβαιότητα ότι δε θα είστε υποψήφια βουλευτίνα στα Χανιά. Τι άλλαξε;

Θα είμαι υποψήφια βουλευτής Χανίων. Είναι μια απόφαση που έχω πάρει εδώ και αρκετό καιρό καθώς είναι για μένα μια ουσιαστική αλλά και συμβολική απόφαση. Η πρόταση της Κυπριακής Δημοκρατίας και του Νίκου Αναστασιάδη είναι εξαιρετικά τιμητική για μένα και τον ευχαριστώ, όμως η μάχη είναι δύσκολη καθώς ψηφίζουν 47 χώρες και 648 βουλευτές, και οι συμμαχίες σύνθετες και πολυεπίπεδες. Σε κάθε περίπτωση η δέσμευσή μου απέναντι στους Χανιώτες, ότι θα αγωνιστώ για την ανάπτυξη του τόπου μας παραμένει ακέραια.

ΕΡ.: Ο νομός Χανίων στην προηγούμενη εκλογική μάχη εξέλεξε 4 βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ. Πιστεύετε ότι βοήθησε τα Χανιά η μη ύπαρξη αντιπολίτευσης;

Όχι μόνο δεν βοήθησε αλλά ήταν και εξαιρετικά αρνητικό. Οι τέσσερις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, εκ των οποίων οι δύο υπουργοί, ασχολήθηκαν μόνο με την τρέχουσα διαχείριση του νομού και δεν προχώρησαν σε καμία ουσιαστική παρέμβαση για το περιβάλλον και την πραγματική ανάπτυξη της περιοχής. Στα Χανιά δεν φτάνει η τρέχουσα διαχείριση, χρειάζεται να βάλουμε τον πήχη ψηλά.

ΕΡ.: Ποια θεωρείται ότι είναι τα κύρια ζητήματα που απασχολούν το νομό Χανίων και με ποιο τρόπο μια κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα δώσει λύσεις σε αντιδιαστολή με μια κυβέρνηση με επίκεντρο τον ΣΥΡΙΖΑ;

Ακούστε, η πρώτη βασική παρέμβαση της κυβέρνησης της ΝΔ η οποία αφορά στο σύνολο της χώρας, είναι η μείωση της φορολογίας επιχειρήσεων και προσώπων που θα φέρει επενδύσεις και δουλειές για όλους. Η μείωση του ΕΝΦΙΑ καθώς και η απόφασή μας να δώσουμε τη δυνατότητα ρύθμισης του συνολικού ιδιωτικού χρέους των πολιτών θα δώσει ανάσα στα νοικοκυριά και δυνατότητα νέων επενδύσεων. Σήμερα περίπου 2,5 εκατομμύρια Έλληνες οφείλουν στην εφορία λιγότερα από 500 ευρώ γεγονός που δεν τους επιτρέπει να έχουν φορολογική ενημερότητα. Αυτό είναι μεγάλο πρόβλημα για την ανάπτυξη της χώρας. Η κυβέρνηση της ΝΔ που πιστεύει στις ιδιωτικές επενδύσεις θα στηρίξει την ιδιωτική πρωτοβουλία στα Χανιά, θα ενισχύσει τον αγρότη επιχειρηματία προκειμένου να κάνει την παραγωγή του πραγματικά ανταγωνιστική και μέσω των δημόσιων επενδύσεων, τις οποίες δεν θα χρησιμοποιεί για μισθούς συμβασιούχων, θα φτιάξει τις υποδομές του νομού. Για παράδειγμα ο αυτοκινητόδρομος Σούδας – Αεροδρομίου είναι στα έργα πρώτης προτεραιότητα που έχουμε για την επόμενη τετραετία προχωρώντας τον μεγάλο στόχο που είναι ο ΒΟΑΚ.

ΕΡ.: κ. Μπακογιάννη, φαίνεται ότι έχουμε εισέλθει σε μια μακρά προεκλογική περίοδο η οποία διεξάγεται σε συνθήκες πόλωσης, την οποία επιλέγουν και ο ΣΥΡΙΖΑ και η ΝΔ. Στην κατάσταση που βρίσκεται η χώρα δε θα έπρεπε να είναι κυρίαρχο ζητούμενο η διεξαγωγή μίας πολιτικής συζήτησης στη βάση προγραμμάτων και σχεδίων για το μέλλον της χώρας και των πολιτών της; Δε θα ήταν λογικό να εισέλθουμε σε μία εκλογική διαδικασία όπου όλοι οι πολίτες, ανεξαρτήτως πολιτικών θέσεων, θα είχαν τη δυνατότητα τουλάχιστον να πραγματοποιούν ένα διάλογο στη βάση των πολιτικών που προτείνονται; Και αν ένα κόμμα επιλέγει την πόλωση, γιατί θα πρέπει να ακολουθούν και τα υπόλοιπα κόμματα στον ίδιο δρόμο; Μήπως η επιλογή αυτή αυτό που φανερώνει στην πραγματικότητα είναι η ένδεια ουσιαστικών πολιτικών προτάσεων;

Μας αδικείτε, διότι η Νέα Δημοκρατία κάνει ότι μπορεί για να φέρει τη συζήτηση στο επίπεδο των προτάσεων για το αύριο και την οριστική έξοδο από τον φαύλο κύκλο της στασιμότητας. Ήδη έχουμε παρουσιάσει τις θέσεις μας για την υγεία, την παιδεία και το αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας. Δυστυχώς η κυβέρνηση έχει επιλέξει το δρόμο της σκληρής πόλωσης. Άλλωστε εδώ και αρκετό καιρό και αφού διαψεύστηκαν όλα τα αφηγήματά της, η πόλωση αποτελεί τη βασική στρατηγική της. Ο Σύριζα προσπαθεί να πολώσει με την ελπίδα να συσπειρώσει ένα τμήμα των ψηφοφόρων του. Αυτό όμως έχει τεράστιο κόστος. Έχει κόστος για το πολιτικό σύστημα και τη λειτουργία του, αλλά κυρίως έχει κόστος για τη δημοκρατία μας. Εμείς θα συνεχίσουμε να μιλάμε για το αύριο της χώρας, όμως θέλω να τονίσω ότι δεν θα αφήσουμε καμία πρόκληση αναπάντητη.

ΕΡ.: Πολλοί σήμερα δε βρίσκουν ουσιώδεις διαφορές στην οικονομική πολιτική των κομμάτων εξουσίας. Αλήθεια, υπάρχει κάποιο σχέδιο για το τι πρέπει να γίνει στη χώρα; Σε άλλες χώρες που η πόλωση δεν είναι τόσο ισχυρή φαίνεται ότι οι πολιτικές δυνάμεις συζητούν πάνω σε καίρια ζητούμενα, όπως η τεχνολογική επανάσταση που βρίσκεται σε εξέλιξη, καταστρώνουν σχέδια για το πώς θα εκμεταλλευτούν τις νέες τεχνολογίες και αναδιοργανώνουν ολόκληρους τομείς από την αγροτική παραγωγική ως την εκπαιδευτική διαδικασία. Στην Ελλάδα, έχει κάποιο κόμμα εξουσίας ένα σχέδιο για το τι πρέπει να γίνει στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια για να μη μείνει ακόμα παραπάνω πίσω;

Το στοίχημα της Ελλάδας για τα επόμενα χρόνια είναι να μπορέσει να βγει από την παγίδα της αναιμικής ανάπτυξης και να πετύχει ρυθμούς ανάπτυξης ανάλογους με αυτούς των χωρών της ΕΕ. Να δημιουργήσουμε δουλειές καλά αμειβόμενες για να μπορέσουμε να φέρουμε πίσω τα παιδιά μας, που την τελευταία δεκαετία αναζητούν την τύχη τους στο εξωτερικό. Η εκλογή μιας κυβέρνησης αποφασισμένης να προωθήσει τις επενδύσεις χωρίς καμία καθυστέρηση θα στείλει θετικό μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση. Το σταθερό φορολογικό σύστημα με μειωμένους συντελεστές, οι χαμηλές ασφαλιστικές εισφορές, η ταχεία απονομή δικαιοσύνης, το ξεπάγωμα των δημοσίων επενδύσεων, η ενίσχυση των συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και η άμεση πληρωμή των οφειλών του κράτους προς τις επιχειρήσεις και τους πολίτες θα δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για να κερδίσουμε το στοίχημα της ανάπτυξης. Για παράδειγμα η άρνηση του ΣΥΡΙΖΑ να δεχθεί τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στη χώρα έκανε τον φίλο μου τον υπουργό εξωτερικών της Κύπρου να πανηγυρίζει. Διότι στην Κύπρο τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι το 7% του ΑΕΠ τους. Για σκεφθείτε πόσο σημαντικό θα ήταν για την οικονομία της Κρήτης να είχε ιδιωτικό πανεπιστήμιο που θα προσέλκυε φοιτητές από όλο τον κόσμο και ταυτόχρονα οι Κρητικοί θα είχαν τη δυνατότητα να κρατήσουν τα παιδιά τους στη χώρα αντί να τα στέλνουν στο εξωτερικό. Επίσης η Ελλάδα έχει και το ανθρώπινο δυναμικό και τις δυνατότητες να επενδύσει στις νέες τεχνολογίες και την καινοτομία, τομείς στους οποίους το Πολυτεχνείο της Κρήτης έχει διακριθεί.

ΕΡ.: Υπάρχουν σημεία όπου μπορεί να υπάρξει μια υποτυπώδη συνεργασία ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ “για το καλό του τόπου”;

Στο παρελθόν υπήρχε συνεργασία μεταξύ των κομμάτων, για παράδειγμα μεταξύ ΠΑΣΟΚ και Νέας Δημοκρατίας στα θέματα εξωτερικής πολιτικής. Δυστυχώς η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα έκοψε κάθε επαφή μεταξύ των κομμάτων και στα θέματα αυτά. Προς μεγάλη μου απογοήτευση η κυβέρνηση έδειξε ότι δεν επιθυμεί την συναίνεση ακόμη και στο μείζον θέμα της αναθεώρησης του Συντάγματος. Εμείς πάντως ως επόμενη κυβέρνηση της χώρας θα επιδιώξουμε συναινέσεις και όχι μόνο στα θέματα εξωτερικής πολιτικής και άμυνας. Θα προσπαθήσουμε να πετύχουμε συναίνεση και στα θέματα παιδείας, αλλά και στα μεγάλα ζητήματα που αφορούν το παραγωγικό μοντέλο της χώρας.

ΕΡ.: Τα Χανιά έχουν υποστεί πολύ σημαντικές καταστροφές λόγω των πρόσφατων πλημμυρών. Ανεξαρτήτως αν τα φαινόμενα οφείλονται στην κλιματική αλλαγή ή όχι, υπάρχει κάποιο σχέδιο αντιμετώπισης τέτοιων φαινομένων αλλά ακόμη πιο σημαντική πρόληψης; Τι πρέπει να γίνει από εδώ και τώρα ώστε να διασφαλίσει ο τόπος ότι η επανάληψη τέτοιων ακραίων φαινομένων δε θα δημιουργήσει ξανά τόσο έντονα προβλήματα;

Το πρώτο πράγμα στο οποίο πρέπει όλοι να συμφωνήσουμε είναι ότι οι υποδομές των Χανίων είναι πεπαλαιωμένες και χρειάζονται άμεσα αποκατάσταση και εκσυγχρονισμό. Χρειαζόμαστε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο υποδομών που θα αφορά, στους επαρχιακούς και αγροτικούς δρόμους, ώστε να έχουμε ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο, στις γέφυρες, στην αποκατάσταση και ενίσχυση των δικτύων ύδρευσης και στη διαχείριση των υγρών αποβλήτων. Δυστυχώς ούτε η Περιφέρεια ούτε το κεντρικό κράτος έχει ασχοληθεί σοβαρά με αυτό τον τομέα. Και για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους οι Χανιώτες θεωρούνταν δεδομένοι για τις κυβερνήσεις και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τα Χανιά να αδικηθούν. Αυτό πρέπει να αλλάξει.

ΕΡ.: Ποια είναι η θέση σας στο ζήτημα των εξορύξεων. Σε άλλες περιοχές της χώρας υπάρχουν έντονες αντιδράσεις ενώ και στην Κρήτη αρκετοί αντιδρούν τόσον όσον αφορά τη μέθοδο εξόρυξης που είναι πειραματική ενώ θεωρούν ότι τα οφέλη για την Περιφέρεια Κρήτης είναι αμελητέα. Τονίζουν επίσης ότι δε θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας για τον ντόπιο πληθυσμό αφού οι ανάγκες που υπάρχουν θα καλυφθούν με έμπειρο προσωπικό από άλλες χώρες. Ποια είναι η δικιά σας θέση; Χρειάζεται η Κρήτη τις εξορύξεις;

Ακόμα είναι πάρα πολύ νωρίς για να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα. Δεν έχουμε κανένα συγκεκριμένο δεδομένο. Για να μπορέσουμε να απαντήσουμε χρειάζεται να έχουμε τα αποτελέσματα των ερευνών ώστε να ξέρουμε τι κοιτάσματα έχουμε, πώς μπορούμε να τα εκμεταλλευτούμε και ποια είναι τα οικονομικά οφέλη. Όλα αυτά σήμερα είναι στο επίπεδο της παραφιλολογίας και επιτρέψτε μου να μην συμμετέχω σε αυτή τη συζήτηση.

ΕΡ.: Σε ένα δεύτερο επίπεδο και πάλι στον τομέα της ενέργειας, υπάρχει το ζήτημα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Αν και υπάρχει μια γενική αποδοχή της αναγκαιότητας μετάβασης σε ένα άλλο μοντέλο, φιλικό προς το περιβάλλον, για την παραγωγή ενέργειας, στην Κρήτη υπάρχουν ανά καιρούς έντονες αντιδράσεις για την τοποθέτηση ανεμογεννητριών, ειδικά σε περιοχές NATURA. Σε άλλες χώρες όπως η Νορβηγία, οι ανεμογεννήτριες πλέον τοποθετούνται όλο και με μεγαλύτερη συχνότητα στη θάλασσα αφού η ανάπτυξη της τεχνολογίας πλέον το επιτρέπει. Στην Κρήτη, τι πιστεύετε ότι πρέπει να συμβεί;

Στο ελληνικό ενεργειακό σύστημα η Κρήτη σήμερα και λόγω μεγέθους θεωρείται ως «μαύρη τρύπα», τόσο περιβαλλοντικά όσο και οικονομικά, λόγω αυξημένου κόστους ηλεκτροπαραγωγής. Θέλω όμως να σας θυμίσω ότι έχει καταφέρει να καλύψει έστω και για μια φορά το 60% των ενεργειακών αναγκών της από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Γεγονός που αποδεικνύει ότι η Κρήτη μπορεί με κατάλληλο σχεδιασμό να γίνει «πράσινο νησί». Για το που μπορούν να τοποθετηθούν οι ανεμογεννήτριες είναι μια συζήτηση την οποία πρέπει να κάνουμε αναλυτικά με τους αρμόδιους επιστήμονες. Προσωπικά συμφωνώ με το παράδειγμα της Νορβηγίας και πιστεύω ότι μπορεί να φέρει αποδόσεις χωρίς να έχουμε επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Ένα νησί με πολύ ήλιο και πολύ αέρα, όπως η Κρήτη θα έπρεπε πραγματικά να είναι πρότυπο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

ΕΡ.: Υπάρχουν και τα ζητήματα της εξωτερικής πολιτικής που ως πρώην Υπουργός Εξωτερικών έχετε μια σαφή και πολύ ξεκάθαρη αντίληψή τους. Πιστεύετε ότι η Συμφωνία των Πρεσπών είναι λειτουργική; Τι θα μπορούσε να έχει γίνει διαφορετικά; Και τι μπορεί να γίνει τώρα; Την ίδια στιγμή διαφαίνεται μια κινητικότητα σε μια σειρά ζητήματα που αφορούν τόσο τη σχέση μας με την Τουρκία όσο και με άλλες βαλκανικές χώρες. Υπάρχει ρευστότητα γεωπολιτικά. Πώς αυτό επηρεάζει τη χώρα μας;

Καταρχήν πιστεύω ότι είναι προς όφελος της χώρας η αναζήτηση μιας δίκαιης και σταθερής λύσης που θα λειτουργήσει ως σταθεροποιητικός παράγοντας στα Βαλκάνια. Εδώ θέλω να υπογραμμίσω ότι η μεγάλη διαφορά την οποία είχαμε εμείς, στην διαπραγματευτική προσέγγισή μας, ήταν ότι η εθνότητα δεν θα έπρεπε να αφήνει περιθώρια αλυτρωτισμού και ταυτόχρονα να καλύπτει το σύνολο των πολιτών της γειτονικής χώρας. Και βέβαια η γλώσσα δεν θα έπρεπε να είναι Μακεδονική, αλλά να χαρακτηρίζεται με τρόπο που γίνεται σαφές ότι πρόκειται για σλαβική γλώσσα. Το ουσιαστικό πρόβλημα ήταν και είναι ο αλυτρωτισμός και η λογική της μεγάλης Μακεδονίας. Γι’ αυτό και δεν δεχθήκαμε ποτέ την ύπαρξη Μακεδονικής εθνότητας και Μακεδονικής γλώσσας. Η συμφωνία των Πρεσπών δεν απαντάει μακροπρόθεσμα στον πυρήνα του προβλήματος και αυτό με τη βοήθεια μιας όποιας αναθεωρητικής δύναμης στα Βαλκάνια αύριο μπορεί να λειτουργήσει αποσταθεροποιητικά. Επισημαίνω ότι οι ενεργειακές εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο προκαλούν ανακατατάξεις που θα επηρεάσουν και τα Βαλκάνια.

ΕΡ.: Για να επιστρέψουμε στα τοπικά ζητήματα, υπάρχει βεβαίως και το ζήτημα του ΒΟΑΚ, όμως εξίσου σημαντικό είναι και το ζήτημα της κατάστασης στην οποία βρίσκονται οι επαρχιακοί δρόμοι. Πόσο μάλλον μετά και τις πρωτοφανείς καταστροφές λόγω των πρόσφατων πλημμυρών. Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο συντριπτικός αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνουν στο επαρχιακό δίκτυο. Τι μπορεί να αλλάξει για να βελτιωθεί η κατάσταση;

Καταρχήν όταν μιλάμε για τον ΒΟΑΚ δεν εννοούμε μόνο το κομμάτι από τα Χανιά έως το Ηράκλειο. Εννοούμε όλη το μήκος του ΒΟΑΚ, από την Κίσσαμο μέχρι και τη Σητεία και έχουμε δεσμευθεί, με τον πιο απόλυτο, κατηγορηματικό τρόπο, ότι το έργο θα γίνει. Είναι προσωπικό στοίχημα του Κυριάκου Μητσοτάκη. Επιπλέον, προτεραιότητά μας είναι η ανακατασκευή του επαρχιακού δικτύου που καταστράφηκε από την πρόσφατη κακοκαιρία. Είναι αναπτυξιακή προϋπόθεση ένα καλό επαρχιακό δίκτυο για τον τόπο μας, διότι έτσι αυξάνεται η τουριστική κίνηση.

ΕΡ.: Γιατί επιλέγετε να είστε υποψήφια στα Χανιά; Πολλοί θεωρούν ότι μια προσωπικότητα όπως εσείς όταν εκλεγείτε θα πάψετε να ασχολείστε με τα προβλήματα του νομού και θα επινεκτρωθείτε στην κεντρική πολιτική σκηνή. Τι έχετε να πείτε σε αυτούς;

Επιλέγω να πολιτευτώ στα Χανιά γιατί θεωρώ υποχρέωσή μου να συνεχίσω το έργο που άφησε ο πατέρας μου στο τόπο μας. Γνωρίζετε ότι ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης ασχολείτο με τα προβλήματα των Χανίων ακόμη και όταν αποσύρθηκε από την ενεργό πολιτική. Σήμερα που ο πατέρας μου έφυγε, αισθάνομαι την υποχρέωση να δώσω πάλι στα Χανιά φωνή.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σεισμός 3,9 Ρίχτερ ανοιχτά της Κρήτης

Μέγεθος 3,9 βαθμών της Κλίμακας Ρίχτερ είχε η σεισμική...

Ολοκληρώθηκε η κατασκευή της Ηλεκτρικής Διασύνδεση Κρήτης – Αττικής

Σημαντικό ορόσημο για το εθνικό σύστημα ηλεκτροδότησης αποτελεί η...