12.8 C
Chania
Monday, December 23, 2024

29 βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ – «Σκάνδαλο η παραχώρηση στη FRAPORT»: “Οι ιδιώτες στη 40ετία θα εισπράξουν 22δις και θα δώσουν στο κράτος μόνο 3,85 δις”

Ημερομηνία:

Κραδασμούς στον ΣΥΡΙΖΑ, προκαλεί η απόφαση εν μέσου θέρους και καλοκαιρινής ραστώνης, μέσα στον 15 Αύγουστο, η απόφαση να παραχωρηθούν οριστικά στους Γερμανούς της Fraport, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Η πρώτη ιδιωτικοποίηση της αριστεράς πλέον φέρει και τη βούλα, καθώς έστω και με αυτό το ιδιότυπο «κρυφτό», η κυβερνητική απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Το τίμημα που θα καταβάλει η Fraport ανέρχεται σε 1,23 δισ. ευρώ, και αφορά στα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.

 

Την αντίθεση τους στη δρομολογούμενη εκποίηση των 14 Περιφερειακών Αερολιμένων είχαν εκφράσει, με ερώτηση τους, στις 27 Ιουλίου, προς τους αρμόδιους υπουργούς, 29 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, κάνοντας λόγο για τεράστια και αδικαιολόγητη οικονομική ζημία. Τονίζουν δε ότι «με καθαρά οικονομικούς όρους, το ελληνικό κράτος θα έχει από την εν λόγω ιδιωτικοποίηση τετραπλάσια έως και πενταπλάσια απώλεια εσόδων».

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, επικαλούμενοι την πρόταση του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών με αρ. Πρωτ. 02/06-04-2015, αλλά και τους όρους «της αδιαφανούς ως προς τη μεθόδευση και το σύνολο των τεχνοοικονομικών αναλύσεων» Σύμβασης Παραχώρησης των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport AG – Slentel Ltd, αναφέρουν πως προκύπτουν προκλητικά αντικειμενικά συμπεράσματα.

Σύμφωνα με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, «η Fraport AG – Slentel Ltd για τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, θα πληρώσει εφάπαξ στο ελληνικό δημόσιο 1,234 δισ. ευρώ, τη στιγμή που η γερμανική εταιρεία διαχείρισης του αερολιμένα Αθηνών (Hochtief), χρωστάει 1,4 δισ. ΦΠΑ στο κράτος. Τα 1,234 δισ. ευρώ ισοδυναμούν με τα τριετή καθαρά έσοδα του κράτους από τα αεροδρόμια».

Οι βουλευτές επισημαίνουν, επίσης:

«Ο ιδιώτης, ενώ στη σαρανταετία θα εισπράξει πάνω από 22 δισ. ευρώ, θα αποδώσει στο κράτος μόνο 3,85 δισ., την ίδια στιγμή που το δημόσιο μόνο από το “σπατόσημο” θα έχει στη σαρανταετία έσοδα 8 δισ. ευρώ».
«Με δεδομένο το γεγονός των χαμηλών προσόδων πολλών μικρών αερολιμένων, η βιωσιμότητά τους σε συνθήκες αγοράς και ανταγωνισμού θα είναι αδύνατη», υποστηρίζουν.

Τέλος, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν ότι η οικονομικές αναπτυξιακές επιπτώσεις από τυχόν ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, «θα είναι μη αναστρέψιμες και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει η σημερινή κυβέρνηση να χρεωθεί το βάρος αυτής της ιστορικής πράξης, με τη δικαιολογία της άσκησης ωμών εκβιασμών από τους δανειστές».

«Αν ολοκληρωθεί η εν λόγω ιδιωτικοποίηση, θα γίνει ενάντια στα συμφέροντα της Ελλάδας και θα αποτελέσει αντικείμενο μελλοντικής διερεύνησης οικονομικού σκανδάλου. Οι Κρατικοί Αερολιμένες ανήκουν στον λαό και οφείλουν να παραδοθούν στις επόμενες γενιές ως περιουσία του ελληνικού κράτους. Η διαχείριση της δημόσιας περιουσίας πρέπει να είναι διαφανής και ελεγκτέα», καταλήγουν.

Η ερώτηση απευθύνεται προς τους υπουργούς Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Επικρατείας για τον Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου, Εθνικής Άμυνας και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης-Περιβάλλοντος & Ενέργειας, από τους οποίους ζητούν παράλληλα να καταθέσουν:

  • Τους ακριβείς όρους και το σύνολο των οικονομοτεχνικών αναλύσεων της Σύμβασης του ΤΑΙΠΕΔ με την Fraport AG – Slentel Ltd για τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια.
  • Τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που υποχρεωτικά συνοδεύουν την Σύμβαση για τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια καθώς και τη Μελέτη Κόστους – Ωφέλειας της εν λόγω Σύμβασης.

Την ερώτηση υπογράφουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ:

Στέφανος Σαμοΐλης, Λίτσα Αμμανατίδου-Πασχαλίδου, Φωτεινή Βάκη, Σωκράτης Βαρδάκης, Ιωάννα Γαϊτάνη, Έφη Γεωργοπούλου-Σαλτάρη, Στάθης Γιαννακίδης, Κώστας Δελημήτρος, Ζήσης Ζάννας, Κώστας Ζαχαριάς, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, Ηλίας Ιωαννίδης, Αννέτα Καββαδία, Εύη Καρακώστα, Χρυσούλα Κατσαβριά-Σιωροπούλου, Μιχάλης Kριτσωτάκης, Βσίλης Κυριακάκης, Αγλαϊα Κυρίτση, Ηλίας Κωστοπαναγιώτου, Βασιλική Λέβα, Νίκος Μανιός, Γεράσιμος Μπαλαούρας, Θανάσης Πετράκος, Θανάσης Σκούμας, Γιάνης Σταθάς, Ελένη Σωτηρίου, Αλεξάνδρα Τσανάκα, Δέσποινα Χαραλαμπίδου, Βασίλης Χατζηλάμπρου.

Προβληματική η ιδιωτικοποίηση

vasileiadis

Όμως και ο γενικός γραμματέας κατά της Διαφθοράς Γιώργος Βασιλειάδης μιλώνταςστην «εφημερίδα των Συντακτών», χαρακτήρισε προβληματική τη σύμβαση που διαπραγματεύτηκε το ΤΑΙΠΕΔ..

«Καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως ό,τι διαπραγματεύτηκε το ΤΑΙΠΕΔ είναι προβληματικό. Πρόκειται για πολύ κακή σύμβαση με πολύ προβληματικά στοιχεία, συμφωνώ απόλυτα. Για τα προβληματικά θα επιληφθούν οι αρμόδιες υπηρεσίες. Εφόσον υπάρχουν καταγγελίες, εμείς μπορούμε να τις προωθήσουμε στα αρμόδια σώματα και αυτά να καταλήξουν. Μέσα σε αυτό το πολύ κακό πλαίσιο που βρισκόμαστε η κυβέρνηση πρέπει να βρει τον τρόπο να μειώσει τη ζημιά που υπέστη το ελληνικό Δημόσιο από αυτές τις πράξεις οι οποίες έγιναν.»

Ποιοί είναι οι Γερμανοί της Fraport

Σε ρεπορτάζ της «Εφημερίδας των Συντακτών» και του Κώστα Ζαφειρόπουλου, προσδιορίζεται η εταιρική ταυτότητα της Fraport. Όπως επισημαίνεται:

Κύριος μέτοχος της εισηγμένης Fraport είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Εσης (31,35%), ενώ ακολουθούν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Εσης (20,2%), η αεροπορική εταιρεία Lufthansa (8,45%) και η αυστραλιανή επενδυτική εταιρεία Rare Infrastructure Limited.

fraport

Ναυαρχίδα» της εταιρείας θεωρείται ο αερολιμένας της Φρανκφούρτης, ενώ παράλληλα διαχειρίζεται μεγάλα αεροδρόμια του κόσμου, όπως της Αγίας Πετρούπολης, της Αττάλειας, το «Ιντιρα Γκάντι» του Νέου Δελχί, του Σιάν στην Κίνα, του Ντακάρ και το «Χόρχε Τσάβες» της Λίμας.

Τα τελευταία χρόνια έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές της και στη Β. Αμερική. Στις ΗΠΑ, όπου τα αεροδρόμια παραμένουν υπό κρατικό έλεγχο, η Fraport έχει ήδη εξαγοράσει τα εμπορικά καταστήματα και τα καταστήματα εστίασης σε 4 αεροδρόμια των ΗΠΑ, στη Βαλτιμόρη, στο Πίτσμπουργκ, στη Βοστόνη και στο Κλίβελαντ.
Τον περασμένο Αύγουστο εξαγόρασε την αμερικανική εταιρεία Airmall.

lufthansa

Στο ίδιο ρεπορτάζ επισημαίνεται ότι ένας από τους στρατηγικούς συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ στο θέμα της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων ήταν από το 2012 και η εταιρεία Lufthansa Consulting ως κοινοπραξία μαζί με το γραφείο «Δοξιάδη Σύμβουλοι για Ανάπτυξη και Οικιστική Α.Ε.» και την «Alanna Consulting Group».

H Lufthansa Consulting αποτελεί θυγατρική της Lufthansa AG, η οποία με τη σειρά της κατέχει το 8,45% των μετοχών της Fraport, που τελικά κέρδισε τον διαγωνισμό.
Επιπλέον, σύμφωνα με στοιχεία του αμερικανικού συνδικάτου Unite Here, 6 από τα 8 μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Lufthansa Consulting συνδέονται με άμεσες (επ’ αμοιβή) ή έμμεσες θέσεις με τη Lufthansa, ενώ τόσο ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport, Στέφαν Σούλτε, όσο και πρόεδρος του Δ.Σ. της Lufthansa Consulting είναι μέλη του συμβουλίου της μεγαλύτερης εταιρείας ταχυμεταφορών στον κόσμο, της Deutsche Post DHL Group.
Η σύγκρουση συμφερόντων είναι προφανής.
«Η ελληνική κυβέρνηση -μεταξύ άλλων- οφείλει να επανεξετάσει τις συγκεκριμένες συνδέσεις», αναφέρει το αμερικανικό συνδικάτο Unite Here.

Τι αναφέρει το ΦΕΚ

Την απόφαση υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης και οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Πάνος Σκουρλέτης και είναι η πρώτη αποκρατικοποίηση που υλοποιείται από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Περιλαμβανόταν στο Μνημόνιο που έγινε νόμος του κράτους στις 14 Αυγούστου.

Η κοινοπραξία της Fraport AG με τη Slentel Ltd (συμφερόντων Κοπελούζου) έχει ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας με προσφορά 1,234 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 22,9 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό. Η παραχώρηση είναι για 40+10 χρόνια. Η κοινοπραξία Fraport – Slentel Ltd δεσμεύθηκε για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες.

Με βάση τον αρχικό (2014) προγραμματισμό της Fraport AG, η εταιρική οντότητα που θα αναλάβει τα 14 ελληνικά αεροδρόμια αναμένεται να είχε το 2016 κύκλο εργασιών υψηλότερο των 160 εκατ. και λειτουργικά κέρδη της τάξης των 90 εκατ. ευρώ.

Κύριος μέτοχος της εισηγμένης Fraport είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης (31,35%), ενώ ακολουθούν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Έσσης (20,2%), η αεροπορική εταιρεία Lufthansa (8,45%), η αυστραλιανή επενδυτική εταιρεία Rare Infrastructure Limited (5,27%) και οι λοιποί μέτοχοι (34,91%).

Είναι αξιοσημείωτο πως ο ίδιος ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας σε προ μηνών συνέντευξή του στο γερμανικό περιοδικό Stern είχε χαρακτηρίσει το τίμημα που προσφέρει η κοινοπραξία δίκαιο. Όμως όπως και για τα λιμάνια και το Ελληνικό, έτσι και για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους στη παραχώρηση τουλάχιστον 29 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι μάλιστα σε σχετική τους ερώτηση στη Βουλή έχουν μιλήσει για τεράστια και αδικαιολόγητη οικονομική ζημία.

Διαβάστε την απόφαση.

Πάντως η γερμανική εταιρεία δηλώνει πως εξακολουθεί να βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την ελληνική κυβέρνηση για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, διαψεύδοντας όμως τα δημοσιεύματα που ισχυρίζονται πως έχει ήδη κλείσει η συμφωνία.

«Η ελληνική κυβέρνηση έχει λάβει μια απόφαση που αποτελεί τη βάση για περαιτέρω διαπραγματεύσεις», ανέφερε στο Reuters εκπρόσωπος της Fraport, προσθέτοντας πως δεν έχουν υπογραφεί ακόμα συμβόλαια.

huffingtonpost.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Λογοτεχνία και Μαθηματικά – ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΘΗΜΑΤΑ

Του Γιάννη Γ. Καλογεράκη Μαθηματικού Στατιστικολόγου  Επιτ. Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών (Την...