Πώς κατέγραψε την Κρήτη του 1963 η Βερολινέζα φωτογράφος Άννο Βιλμς | Φωτός

Κανένα σχόλιο

Η Άννο Βιλμς / Anno Wilms (1935-2016) είναι μια φωτογράφος απο το Βερολίνο.

Μετά τις σπουδές του στη Σχολή Φωτογραφίας στο Αμβούργο, η Anno Wilms έλαβε κρατικό πτυχίο στο Lette Verein στο Βερολίνο. Εργάστηκε ως ανεξάρτητος φωτορεπόρτερ σε όλη την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τις ΗΠΑ από τις αρχές της δεκαετίας του 1960, εστιάζοντας στις κοινωνικές μειονότητες και στις τέχνες του θεάματος. Στην αναζήτηση μιας συνολικής κατανόησης της ταυτότητας στο πεδίο της έντασης μεταξύ πραγματικότητας και οράματος, το κύριο ενδιαφέρον της ήταν ο άνθρωπος στις ατομικές του, αλλά και στις εξωτερικά καθορισμένες συνθήκες ζωής του.

Η καλλιτεχνική περιουσία της φωτογράφου, που περιλαμβάνει περίπου 40.000 prints και περισσότερες από 6.000 αρνητικές ταινίες, μεταφέρθηκε σε ίδρυμα όσο ζούσε. Το Ίδρυμα Anno Wilms βρίσκεται στην πρώην κατοικία της καλλιτέχνιδος στο Βερολίνο.

"Sponsored links"

Το θέμα των κοινωνικών μειονοτήτων παίρνει μια πρώιμη και κεντρική θέση στο έργο της. Τις δεκαετίες του ’60 και του ’70, η συνεχώς ανήσυχη ταξιδιώτης φωτογράφιζε οικογένειες Ρομά σε όλη την Ευρώπη, αναζητούσε καταυλισμούς Βεδουίνων στο Ισραήλ και την Αίγυπτο και αργότερα έζησε με τους Ρασταφάρια στην Τζαμάικα για εβδομάδες. Για κάποιο καιρό, το 1963, βρέθηκε και στην Κρήτη. 

Μέρος αυτού του φωτογραφικού της υλικού που τραβηξε στην Κρήτη ανέρτησε στον προσωπικό της λογαριασμό στο facebook η Ελένη Σημανδήρη και σας το παρουσιάζουμε.

Μοίρες, 1963
Χουμεριακο, 1963
Δαμαστά, Μαλεβίζι, 1963
Αρκάδι, 1963
Ψυχρό, 1963
Κρήτη, 1963
Ηράκλειο, 1963
Ηράκλειο, 1963

 

Το αρθρο δημοσιευτηκε απο τον/την:

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Η απάντησή σας

Το email σας δεν δημοσιεύεται.

ΚΡΗΤΗ FM 101.5 live