Οι υπερπτήσεις πάνω από τα Διβούνια και το Καμηλονήσι, καθώς και οι αερομαχίες που έγιναν στο σημείο εκείνο ήταν αντιπερισπασμός για το βασικό σχέδιο των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων
Τις θέσεις των πυραύλων S-300 που βρίσκονται στην Κρήτη αναζήτησαν τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη, που πραγματοποίησαν υπερπτήσεις πάνω από το νησί την Δευτέρα.
Όπως αποκάλυψε ο διπλωματικός συντάκτης του MEGA, Μαρίνος Γκασιάμης, μιλώντας στο Live News και τον Νίκο Ευαγγελάτο, οι υπερπτήσεις πάνω από τα Διβούνια και το Καμηλονήσι, καθώς και οι αερομαχίες που έγιναν στο σημείο εκείνο ήταν αντιπερισπασμός για το βασικό σχέδιο των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων.
Ο κρυφός στόχος των Τούρκων
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο στόχος των τουρκικών μαχητικών ήταν να χαρτογραφηθεί η βάση των S-300 στην Κρήτη και γι’ αυτό θα επιχειρούσε ένα ζεύγος F-16, που θα ερχόταν ανατολικά της Καρπάθου, με τελικό προορισμό την Κρήτη, για να αναζητήσουν τις θέσεις των πυραύλων.
Ωστόσο, το ζεύγος των τουρκικών αεροσκαφών αναχαιτίστηκε από ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη, λίγο μετά τις 11:00 το πρωί.
Αερομαχίες ελληνικών και τουρκικών μαχητικών σε άσκηση του ΝΑΤΟ
Συντηρείται το σκηνικό της έντασης στο Αιγαίο, με την τουρκική πλευρά να συνεχίζει τις παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου και να ζητά και τα «ρέστα» από την Ελλάδα.
Ειδικότερα, την Τρίτη, το υπουργείο Άμυνας της γειτονικής χώρας έκανε λόγο για παρενόχληση τουρκικών F-16 που πετούσαν πάνω από το Αιγαίο από ελληνικά μαχητικά, υπογραμμίζοντας ότι «τα τουρκικά αεροσκάφη εκτελούσαν καθήκοντα στο πλαίσιο νατοϊκής άσκησης στην Ανατολική Μεσόγειο».
Μάλιστα, οι Τούρκοι υποστηρίζουν ότι οι Έλληνες πιλότοι, που κλήθηκαν να αναγνωρίσουν και να αναχαιτίσουν τα τουρκικά F-16, προχώρησαν ένα βήμα παραπάνω την αερομαχία «κλειδώνοντας» στα ραντάρ τους τα αεροσκάφη της Τουρκίας, βάζοντας σε κίνδυνο την άσκηση του ΝΑΤΟ.
Τι πραγματικά συνέβη
Όπως έγινε γνωστό από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, τις μεσημβρινές ώρες της 22 Αυγούστου 2022 έλαβε χώρα πτήση αμερικανικών αεροσκαφών Β-52 στο FIR Αθηνών, κατόπιν συνεννόησης και συμφωνίας μεταξύ του ΓΕΕΘΑ και της Αεροπορικής Διοίκησης (AIRCOM) του ΝΑΤΟ.
Τα Β-52 εισήλθαν από το νοτιοδυτικό όριο του FIR Αθηνών, προκειμένου να εξέλθουν απ’ αυτό δυτικά της νήσου Μεγίστης, με την πτήση τους να εντάσσεται στο πλαίσιο επίδειξης Διασυμμαχικής συνοχής και αλληλεγγύης.
Σύμφωνα με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, τα αμερικανικά αεροσκάφη δεν θα είχαν συνοδεία μαχητικών αεροσκαφών, κάτι που έχει συμβεί και στο παρελθόν.
Εκείνη την ώρα, όμως, πέντε άγνωστα ίχνη αέρος κινήθηκαν ανατολικά της Καρπάθου παρεμβαλλόμενα στο δρομολόγιο των Β-52, προβαίνοντας παράλληλα σε παράβαση των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας λόγω μη κατάθεσης σχεδίου πτήσης.
Η κίνηση αυτή σήμανε συναγερμό στην Πολεμική Αεροπορία, με τέσσερα μαχητικά αεροσκάφη να σηκώνονται αμέσως από την Κρήτη, προκειμένου να τα αναγνωρίσουν και να τα αναχαιτίσουν – σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες και κατά πάγια πρακτική.
«Οποιαδήποτε άλλη περιγραφή των σχετικών γεγονότων είναι ψευδής», καταλήγει στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Εθνικής Άμυνας της Ελλάδας, διαψεύδοντας τους ισχυρισμούς της Άγκυρας.