15.8 C
Chania
Saturday, November 2, 2024

5 ταινίες και 2 συζητήσεις για το ολοκαύτωμα στη Rosa Nera

Ημερομηνία:

Ιούνιος 2015, κάθε Τετάρτη στις 22:00

03.06: νύχτα και καταχνιά, (32′) του Alain Resnais, 1955

H πρώτη σημαντική ταινία τεκμηρίωσης για το σύμπαν και την αρχιτεκτονική των στρατοπέδων συγκέντρωσης,  respite, του Harun Farocki, (40′), 2007 “βουβή” ανάλυση για την ανθρώπινη κατάταση πάνω στο μοναδικό κινηματογραφικό υλικό από το  Westerbork της Δανίας,lager εργασίας και transit προς στα  στρατόπεδα εξόντωσης.

Συζήτηση: o θανάτος του πνεύματος στο Ζαν Αμερύ, η έννοια της  γκρίζας ζώνης στον Πρίμο Λέβι και οι ατομικές ζωές των στρατοπέδων στο έργο του Ίμρε Κέρτεζ.

10.06: η γκρίζα ζώνη, (108′) του Tim Blake Nelson, 2001

Ταινία μυθοπλασίας για την εξέγερση σε δύο από τα Κρεματόρια του Άουσβιτς Μπιρκενάου, τον Οκτώβριο του 1944

17.06: ghetto – a film unfinished (88′) του Yael Hersonsnki, 2010

Η ταινία πραγματεύεται το μοναδικό υλικό και τις συνθήκες παραγωγής μιας ταινίας προπαγάνδας των ναζί, γυρισμένης στο γκέτο της Βαρσοβίας, Μάϊο του 1942

Εισήγηση: πρίμο λέβι και ζαν αμερύ – συζήτηση με συντρόφισσα από τα αυτόνομα σχήματα του Ρεθύμνου

24.06: sorstalansag (140′), του Lajos Koltai, 2005

“Σταματήστε επιτέλους να επαναλαμβάνετε πως το Άουσβιτς είναι προϊόν παράλογων, ακατανόητων δυνάμεων κι ακούστε με καλά, αυτό που είναι παράλογο και ανεξήγητο δεν είναι το κακό αλλά απεναντίας, το καλό.” γράφει ο Ίμρε Κέρτεζ.

Η ταινία είναι μεταφορά της νουβέλας του “ο άνθρωπος χωρίς πεπρωμένο”.

Scan 29-5-15 ab1

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ