15.8 C
Chania
Sunday, December 7, 2025

Dance Days Festival 2025: Σύγχρονος Χορός στο Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης»

Ημερομηνία:

Tο Φεστιβάλ συνεχίζει το ταξίδι του στις 25 Ιουλίου με μια ξεχωριστή βραδιά παραστάσεων στο Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης».  

Αναλυτικά το πρόγραμμα της βραδιάς:  

  • Παράσταση

Μαρίλια Γράντζα & Αυγουστίνος Μ.Σ., “I dont mind if you forget me” (Ελλάδα)

25 Ιουλίου | 21:30 | Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης»

Εισιτήρια: https://www.ticketservices.gr/event/ddc-25-grantza-mavrofti-and-tassoulis-papaioannou-easton-nguyen/?lang=el

Είναι μια παράσταση που βασίζεται στην επικοινωνία τριών σωμάτων (2 ερμηνευτές, κοντραμπάσο) που διερευνούν την μεταξύ τους σχέση, η οποία συνεχώς φαίνεται να μεταβάλλεται. Η ζωντανή αλληλεπίδραση μεταξύ σώματος και ήχου, δημιουργεί στιγμές σύνδεσης και αποσύνδεσης του σώματος, τόσο με τον ήχο και τον παραγωγό του ήχου, όσο και με το όργανο σαν μορφή. Προκειμένου να αναζητηθεί η μεταξύ τους σχέση, το σώμα που κινείται, εξ αρχής παίρνει τη μορφή του κοντραμπάσου που υπάρχει στον χώρο, και αμφισβητεί την υπόσταση του ως ανθρώπινο ον, συσχετίζοντας τη με το όργανο.

Η διέγερση των χορδών από τον μουσικό, μέσω των δυνάμεων που ασκούνται αλλά και η ενέργεια που δαπανάται και μεταφέρεται από τη χορδή στο  όργανο και,  μέσω ισχυρών δονήσεων στον χώρο,  διαπερνά το σώμα. Ερεθίσματα κινητικά, οπτικά και ηχητικά προκαλούν στο σώμα εκρήξεις, πτώσεις, επαναλήψεις, παύσεις, σε μια προσπάθεια του ίδιου να αναζητήσει τη δική του κινητική ταυτότητα. Αυτή, πηγάζει από τον συσχετισμό του σώματος με το κοντραμπάσο, το οποίο μέσω του ζωντανού ήχου, κατασκευάζει ένα περιβάλλον το οποίο παρέχει ακουστικά ερεθίσματα έντονα, αλλά παροδικά. Η χορεύτρια μεσολαβεί μεταξύ οργάνου και μουσικού, στην προσπάθεια της να μην αφήσει να ξεχαστεί το αποτύπωμα του ήχου που έχει δημιουργηθεί αλλά και η ανάμνηση της κίνησης πάνω στον ήχο. Σημαντικά ερωτήματα που θέτουν οι περφόρμερς κατά τη διάρκεια του έργου είναι πως εν τέλει επιδρά στην σύνδεση των τριών σωμάτων το σκηνικό και ηχητικό περιβάλλον που δημιουργείται και πως καταγράφεται στην μνήμη τους και εξελίσσεται.

Σύλληψη ιδέας, κινητική έρευνα: Μαρίλια Γράντζα

Χορογραφία: Μαρίλια Γράντζα σε συνεργασία με τον Αυγουστίνο Μ.Σ.

Μουσική σύνθεση: Αυγουστίνος Μιχαλόπουλος Σταθόπουλος

Συντελεστές: Μαρίλια Γράντζα, Αυγουστίνος Μ.Σ.

TRAILER: https://www.instagram.com/reel/DIvfXQBsLxW/?utm_source=ig_web_button_share_sheet21:50

  • Παράσταση

Κάλια Μαυροφτή & Παναγιώτης Τασούλης, “NOI” (Ελλάδα)

25 Ιουλίου | 21:50 | Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης»

Εισιτήρια: https://www.ticketservices.gr/event/ddc-25-grantza-mavrofti-and-tassoulis-papaioannou-easton-nguyen/?lang=el

Πώς επιλέγουμε να επικοινωνήσουμε με κάποιον που δεν μπορεί να μιλήσει; Είναι η επικοινωνία πραγματικά σημαντική και απαραίτητη; Πόσο ουσιαστικό είναι, να δίνουμε και να λαμβάνουμε την προσοχή μέσα από κάθε τρόπο επικοινωνίας, για ένα άτομο που δεν μπορεί να μιλήσει ή χρησιμοποιεί διαφορετική γλώσσα του σώματος για να επικοινωνήσει; Χέρια γεμάτα εκφραστικότητα που έρχονται να συμπληρώσουν ένα σώμα που έχει ως μοναδικό σκοπό να επικοινωνήσει με έναν τρόπο που μόνο το ίδιο γνωρίζει. Ή όπως το ίδιο θέλει να το κάνει; Ένα παιχνίδι γύρω από την αθωότητα και την απλότητα.

Χορογραφία, Ερμηνεία: Κάλια Μαυροφτή, Παναγιώτης Τασούλης

Μουσική παραγωγή: Περικλής Σιούντας

TRAILER: https://www.youtube.com/watch?v=kPRj03RAvJM

  • Παράσταση

Άρης Παπαϊωάννου, “In Fluxan erratic tale” (Ελλάδα)

25 Ιουλίου | 22:10 | Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης»

Εισιτήρια: https://www.ticketservices.gr/event/ddc-25-grantza-mavrofti-and-tassoulis-papaioannou-easton-nguyen/?lang=el

Ποια είναι τα όρια ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι, ανάμεσα στη διαυγή ζώνη της συνείδησης και την αδιαφανή περιοχή του ασυνείδητου; Δεν υπάρχουν όρια σε αυτή τη γκρίζα, άγνωστη ζώνη που βρίσκεται ανάμεσά τους. Μόνο πύλες. Δεν υπάρχει συγκεκριμένη μορφή ύπαρξης. Μόνο ροή, ρευστότητα, μεταβάσεις και ασταθή σχήματα. Εκεί κείτονται φόβοι, ελπίδες, πρωτόγονα ένστικτα, από τα οποία αναδύονται συνεχώς μεταβαλλόμενα σχήματα και αναπαραστάσεις. Έπειτα έρχεται ο λόγος. Η αφήγηση. «Τέσσερα δάχτυλα κάνουν μια παλάμη». Η «Τριανταφυλλιά» του Ιρλανδού ποιητή. Ο λόγος δημιουργεί μια «μορφή», ένα εφήμερο σχήμα, απτό αλλά πάντα έτοιμο να γλιστρήσει στην άλλη πλευρά της πύλης. Και το πλοίο βυθίζεται στη γκρίζα, ρευστή ζώνη όπου όλες οι αρχές και οι παραδοχές καταρρέουν, προσπαθώντας να ανασχηματιστούν, ψηλαφίζοντας στο παχύ, βαρύ υγρό. Είναι ο θάνατος η έσχατη ένωση των αντιθέτων; Ανάμεσα στο βλέμμα και την εικόνα, υπάρχει πάντοτε ένα πλοίο που βυθίζεται, γεμάτο βαθείς ασαφείς ήχους και ηχηρά προφερόμενες λέξεις.

Σύλληψη ιδέας: Άρης Παπαϊωάννου

Χορογραφία: Άρης Παπαϊωάννου, σε συνεργασία με τους χορευτές

Χορευτές: Δανάη Βασιλακάκου, Μαρίλια Γράντζα, Άρης Παπαϊωάννου, Παυλίνα Πλάτση, Αλέξανδρος Ριπόλ Κανδύλας

Μουσική Σύνθεση: Περικλής Σιούντας

Αφήγηση: Νικόλας Σέυμουρ-Σταθόπουλος και Άρης Παπαϊωάννου

Τραγούδι: Κάλια Μαυροφτή, Περικλής Σιούντας

Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόκας

Καλλιτεχνικός συντονισμός: Μαρία Αδαμοπούλου

TRAILER: https://www.youtube.com/watch?v=G97X25ou2_I

  • Παράσταση

Easton Nguyen – The Streets are Full of Dead Birds; or, As Before (Αυστρία)

25 Ιουλίου | 22:30 | Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης»

Εισιτήρια: https://www.ticketservices.gr/event/ddc-25-grantza-mavrofti-and-tassoulis-papaioannou-easton-nguyen/?lang=el

(Παύση.)

(Πιο δυνατά.)

Το έργο αυτό είναι ένα 25λεπτο έργο σύγχρονου χορού με πέντε χορευτές, με τίτλο The Streets Are Full of Dead Birds- or, As Before, το οποίο διερευνά την παρουσία του νοήματος στην τέχνη και τι συμβαίνει αν προσπαθήσουμε να το διαγράψουμε σχεδόν όλο μέσω των περιορισμών που τίθενται στη διαδικασία. Συγκεκριμένα, πραγματεύεται αυτές τις ιδέες μέσα από την έμπνευση και την αξιοποίηση του θεάτρου του παραλόγου, με ολόκληρο το έργο να δημιουργείται από σκηνοθετικές οδηγίες από έργα των Ιονέσκο και Μπέκετ και επιρροές από τις αρχές των έργων αυτών. Με τον περιορισμό της διαδικασίας ώστε να επιτρέπεται η δημιουργία του έργου μόνο με την άμεση χρήση αυτών των σκηνοθετικών οδηγιών, το έργο αφαιρεί τα ερωτήματα του γιατί: γιατί το κάνουμε αυτό, τι σημαίνει και πώς βοηθάει στην απεικόνιση της έννοιας; Αντ’ αυτού, τα μόνα ερωτήματα είναι ποια σκηνοθεσία δημιούργησε αυτό το τμήμα και είναι προφανές όταν οι δύο τοποθετούνται δίπλα-δίπλα; Με αυτόν τον τρόπο, η διαδικασία δεν επιβαρύνεται πλέον από τη συνεχή παρουσία του νοήματος, αλλά αντίθετα επιτρέπει στη δημιουργία να ευδοκιμήσει μέσα από τους περιορισμούς της, δημιουργώντας ένα έργο που από μόνο του δεν κρατάει το δικό του νόημα, αλλά αφήνει τεράστιο χώρο σε όσους το παρακολουθούν να βρουν το δικό τους. Στον σημερινό χώρο όπου τα νέα έργα χορού αναμένεται να επηρεάσουν την κοινωνία, αντιμετωπίζοντας διαρκώς όλα τα εξέχοντα πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα που απασχολούν τη ζωή μας, το έργο αυτό απογυμνώνει αυτές τις προσδοκίες, επαναφέροντας την ιδέα της τέχνης για τον απλό σκοπό της δημιουργίας και βλέποντας τι προκύπτει από τη διαδικασία.

Χορογραφία: Easton Nguyen

Ερμηνεία: Κάρμεν Αντωνίου Ετσενίκε, Sophia Descamps, Lora Ensing, Louise Gourdel, Kim Mi Yeon

Μουσική: Georgia Dahill-Fuchel (Beats ανά κίνηση)

Κείμενο: Samuel Beckett, Eugène Ionesco

Με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Αυστρίας στην Αθήνα.

TRAILER: https://www.youtube.com/watch?v=SU92Zq3to9g

Παράλληλη Δράση (25.07 – 02.08 | 11:00–14:00 & 19:00–21:00)

Παράλληλη δράση – Έκθεση έργων από παιδιά και performance παιδαγωγών

«Το δικό μου σώμα “μιλά”»

25.07 – 02.08  | 11:00 – 14:00 & 19:00 – 21:00

Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης» – Φουαγιέ

Είσοδος ελεύθερη

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το δικό μου σώμα μιλά» υλοποιείται για 3η συνεχή χρονιά από το DDC, μέσα από βιωματικά εργαστήρια που προσφέρει δωρεάν σε εκπαιδευτικούς και παιδιά από τον Οκτώβριο έως και τον Ιούνιο κάθε έτους. Συνδιοργανώνεται με την Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Χανίων και τον Δήμο Χανίων.

Μέχρι σήμερα από το πρόγραμμα έχουν επωφεληθεί περισσότεροι από 70 παιδαγωγοί της πόλης και της περιφέρειας και τουλάχιστον 1000 παιδιά. Το πρόγραμμα στοχεύει στην ανάπτυξη της συναισθηματικής και σωματικής αντίληψης, την πρόληψη παραβιαστικών συμπεριφορών και την εξοικείωση παιδιών και της εκπαιδευτικής κοινότητας της πόλης με την σωματικότητα και την τέχνη του χορού.

Δημιουργίες από τις συναντήσεις και εργασίες των παιδιών παρουσιάζονται κατά την διάρκεια του φεστιβάλ σε έκθεση, στο φουαγιέ του θεάτρου «Μίκης Θεοδωράκης». Επιπλέον, θα πραγματοποιηθεί performance από μέλη της ομάδας των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στα εγκαίνια της έκθεσης.

Υπεύθυνη προγράμματος: Σοφία Φαλιέρου

*Εγκαίνια  25.07, 19:00

Τιμές εισιτηρίων: 17€ κανονικό – 14€ φοιτητικό, ανεργίας, πολυτέκνων

– Για όλες τις παραστάσεις της βραδιάς

–Κατόπιν έναρξης των παραστάσεων, οι θεατές δε θα επιτρέπεται να εισέρχονται στον χώρο των καθήμενων. Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την κατανόηση και τη συνεργασία σας!

 

Δεν μπορούν όλοι να πληρώσουν. Και το σεβόμαστε.

Αν βρίσκεσαι σε δύσκολη οικονομική κατάσταση, συνέχισε να μας διαβάζεις δωρεάν. Η ενημέρωση πρέπει να παραμένει προσβάσιμη για όλους.

Αν όμως μπορείς, στήριξέ μας σήμερα. Ορίστε δύο καλοί λόγοι για να το κάνεις:

  1. Η στήριξή σου ενισχύει άμεσα την ποιότητα και την ανεξαρτησία της δημοσιογραφίας μας.
  2. Κοστίζει λιγότερο από έναν καφέ και η διαδικασία διαρκεί λιγότερο από 1 λεπτό.

Επίλεξε σήμερα να γίνεις συνδρομητής ή δωρητής.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Π. Πολάκης: «Υπάρχει μαύρο πολιτικό χρήμα στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ»

Το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ και οι αγροτικές κινητοποιήσεις, η...

Χανιά: Μπλόκο στα Μεγάλα Χωράφια, λίγο πριν τον αποκλεισμό του Αεροδρομίου | Φωτός+Βίντεο

Σε τροχιά κλιμάκωσης των κινητοποιήσεών τους εισέρχονται οι αγροτοκτηνοτρόφοι...

Δημογραφικό: Ζητούνται εργασίες «φιλικές για ηλικιωμένους» – Η άνοδος των age friendly jobs

H πρόσφατη έκθεση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Aνάπτυξης και Ανασυγκρότησης (ΕBRD), χτυπάει...