Με ανακοίνωσή τους με τίτλο «Τα δικαιώματα των μαθητών και εκπαιδευτικών στο κρεβάτι του Προκρούστη – Όχι στην καταργήσεις τομέων στα ΕΠΑΛ» οι Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών αναφέρονται στην απόφαση της περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης να καταργήσει 3 τομείς στο ΕΠΑΛ Κισσάμου και 1 τομέα στο ΕΠΑΛ Βρυσών.
Γράφουν στην ανακοίνωσή τους:
Καταγγέλλουμε την απόφαση της περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης να καταργήσει 3 τομείς στο ΕΠΑΛ Κισσάμου και 1 τομέα στο ΕΠΑΛ Βρυσών με τη «δικαιολογία» ότι τα τμήματα στη Β΄τάξη είναι ολιγομελή, σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση του Υπουργού Φίλη. Επιβεβαιώνεται λοιπόν αυτό που είχε καταγγελθεί, ότι στόχος της απόφασης ήταν να συγχωνευτούν σχολεία, να συρρικνωθούν, ιδιαίτερα τα επαρχιακά, με στόχο να κλείσουν. Ήδη έχει ανακοινωθεί το κλείσιμο δεκάδων τομέων ή ειδικοτήτων σε όλη τη χώρα, π.χ σε νησιά όπου υπάρχει μόνο 1 ΕΠΑΛ ( Κω) ή τομείς ΕΠΑΛ σε νομούς που δεν υπάρχει καθόλου ο αντίστοιχος τομέας (π.χ Υγείας, Πρόνοιας και Ευεξίας ΒΟΙΩΤΙΑ).
Η απόφαση αυτή έρχεται να υλοποιήσει τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της επιτροπής Λιάκου για επιβολή της κινητικότητας –διαθεσιμότητας μέσα απ’ την κατάργηση οργανικών θέσεων και τη δημιουργία τεχνητών υπεραριθμιών. Ορθώνει νέους ταξικούς φραγμούς στο δικαίωμα των μαθητών για σπουδές την ίδια ώρα που η φτώχεια και η ανέχεια εκατοντάδων χιλιάδων οικογενειών αυξάνει τη μαθητική διαρροή και οδηγεί τους μαθητές σε ευκαιριακές δουλειές χωρίς κανένα εργασιακό δικαίωμα. Την ίδια ώρα που διαπιστώνεται αύξηση της μαθητικής διαρροής μετά το Γυμνάσιο (ημερίδα Περιφέρειας Κρήτης, για τη μαθητική διαρροή 29-09 2016) κλείνουν τομείς στα ΕΠΑΛ!!
Αλήθεια ποια «σύγχρονη παιδαγωγική», την οποία επικαλείται ο Υπουργός ορίζει ότι οι μαθητές θα πρέπει να μετακινούνται πάνω από 60 χλμ (τα ΕΠΑΛ Κισάμου και Βρυσών καλύπτουν ολόκληρες επαρχίες) αν θέλουν να παρακολουθήσουν τον τομέα τους; Είναι εξ’ άλλου γνωστό σε όλους τους εκπαιδευτικούς ότι όσοι μαθητές μετακινούνται απ’ την επαρχία στα Χανιά χάνουν την 1η και τουλάχιστον τη μισή 7η διδακτική ώρα. Η «ελεύθερη» επιλογή του μαθητή θα είναι η εγκατάλειψη ή τα ακριβοπλημένα ιδιωτικά ΙΕΚ και ΚΕΚ που ξεφυτρώνουν και στην επαρχία.
Αυτό που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ μέσω του υπουργού Παιδείας και του Πρωθυπουργού ονομάζουν αναβάθμιση της εκπαίδευσης είναι η προσαρμογής της στους αντιδραστικούς στόχους: Χτύπημα του δωρεάν χαρακτήρα της δημόσιας εκπαίδευσης, συγχωνεύσεις, καταργήσεις σχολικών μονάδων, απομαζικοποίηση του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου και στροφή της νεολαίας μετά την Δ τάξη του Γυμνασίου στην κατάρτιση και τη μαθητεία( τσάμπα εργαζόμενους).
Ταυτόχρονα έχει επιβληθεί και επεκτείνεται παραπέρα η διάλυση –ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών. Οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια , οι καταργήσεις μαθημάτων, η μείωση των μαθημάτων ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, οι συγχωνεύσεις των ειδικοτήτων και οι αλλαγές στις αναθέσεις μαθημάτων μόνο για να φαίνεται ότι δεν υπάρχουν κενά, η αύξηση του διδακτικού ωραρίου των καθηγητών το 2013 και των υπευθύνων εργαστηρίων Πληροφορικής και Φυσικών επιστημών τη φετινή σχολική χρονιά, οδήγησαν σε απόλυση χιλιάδες αναπληρωτές που δούλευαν χρόνια στο δημόσιο σχολείο, μετακίνησαν υποχρεωτικά εκπαιδευτικούς στα ΔΙΕΚ και ανοίγουν το δρόμο για μετακινήσεις εκτός νομού και ότι άλλο προκύψει.
Το κλείσιμο των τομέων στα ΕΠΑΛ, όπως και κάθε επιμέρους κατάργηση δικαιωμάτων, αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς Γυμνασίων, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ.
Η σαλαμωτή επίθεση που προχωρά η κυβέρνηση στοχεύει στη διάσπαση του κλάδου και στην ανθρωποφαγία.
Το κλίμα ηττοπάθειας και τελικά υποταγής μπορεί και πρέπει να ανατραπεί. Αυτή η επίθεση δεν αντιμετωπίζεται με παζάρια και συνδιαλλαγή των αιρετών ή της συμβιβασμένης συνδικαλιστικής ηγεσίας Μοναδικός τρόπος είναι η οργάνωση και η συγκρότηση κινήματος, το οποίο χωρίς αυταπάτες για τους εκφραστές του συστήματος, απεγκλωβισμένο από συνδιαχειριστικές λογικές και πρακτικές, θα αντιστέκεται και θα διεκδικεί μαζικά και αγωνιστικά τα βασικά δικαιώματα στη ζωή ,στη δουλειά και στις σπουδές.