Γράφει ο αρχιμανδρίτης ΙΓΝΑΤΙΟΣ Θ. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ, τ. Λυκειάρχης – Θεολόγος
Κάθε μέρα χειροτερεύουν τα πράγματα στην χώρα μας από κάθε άποψη, ξεχωριστά δε από οικονομικής απόψεως. Πριν μας βάλουν στην επάρατη Ευρωπαϊκή Ένωση, μας έταξαν οι «μεγάλοι» δικοί μας, ότι θα τρώμε με χρυσά κουτάλια. Ότι θα υπάρξει δίκαιη κατανομή του Εθνικού Εισοδήματος. Ότι θα εισάγομε και θα εξάγομε μόνο στην Ευρώπη και από την Ευρώπη. Ότι θα έχομε όλοι οι Ευρωπαίοι το ίδιο μεροκάματο και τιμές προϊόντων και ένα σωρό ψευτιές, που δυστυχώς υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που τις πιστεύουν.
Ότι μας τάξανε, και άλλα πολλά, ήταν ψευτιές και απάτη, πλεκτάνες και δολιότητες εις βάρος των μικρομεσαίων, των πτωχών και αδυνάτων. Κοιτάξτε εισαγωγές από μη Ευρωπαϊκές χώρες. Κοιτάξτε εισαγωγή εργατών, ενώ έχομε τεράστια ανεργία δικών μας. Κάθε μέρα κλείνουν μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, πολλές των οποίων μεταφέρονται σε βαλκανικές χώρες που είναι φτηνά τα μεροκάματα.
Καταντήσαμε η τελευταία φτωχή χώρα της λεγόμενης Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι εφημερίδες γράφουνε (27/1/2006): «Στα όρια της φτώχειας οι μισοί Έλληνες» με κάθε λεπτομέρεια και επίσημα στοιχεία από την Κρατική Υπηρεσία, που ακούει στο όνομα «Εθνική Στατιστική Υπηρεσία». Τα λέει και η Ευρωπαϊκή Γιουροστάτ, μάλιστα αυτή ανεβάζει στο 62% το όριο της φτώχειας.
Και η κατάστασις αυτή, μαζί με την ολοφάνερη, και από την καθημερινά αδιάψευστη εικόνα, θα χειροτερεύσει με απρόβλεπτες και ανεξέλεγκτες συνέπειες.
Και σαν να μην έφθαναν αυτά, και δυστυχώς, πολύ προκλητικά διαβάζομε για κρουαζιέρες σε χώρες του εξωτερικού, Ευρώπη και μη, για τα Καρναβάλια και το ξεφάντωμα των Αποκριών: ήδη ετοιμάζονται από τώρα τα καρναβάλια και στην Κρήτη και σε άλλες πόλεις της λοιπής Ελλάδος!
Φτώχεια, ανεργία, αρρώστιες και οι «έχοντες» και «κατέχοντες» να ζούν και να διασκεδάζουν προκλητικά μέχρι και σαρκαστικά. Χιλιάδες παιδιά πεθαίνουν την ημέρα στον κόσμο, ιδίως στην Αφρική, όχι μόνο από έλλειψη τροφής και φαρμάκων, αλλά και αυτού του νερού.
Σε πολλές μεγαλουπόλεις της χώρας στήνονται συσσίτια για τους φτωχούς. Έλεγε μητροπολίτης πόλεως της Βορείου Ελλάδος ότι γυρίσαμε στα μαύρα χρόνια της γερμανικής κατοχής με τα συσσίτια και τους φτωχούς να ψάχνουν τους σκουπιδοτενεκέδες να βρουν κάτι να φάνε!
Ζούμε σε μια παραφροσύνη και μια ηθική αναλγησία. Οι ευαγγελικές περικοπές: Λουκά 17, 12 – 31 ο άφρων πλούσιος, και ο πλούσιος και ο πτωχός Λάζαρος, Λουκά 12, 16-21, επαναλαμβάνονται και σήμερα στην «Χριστιανική» και «πολιτισμένη» χώρα μας!
Αφροσύνη καρδίας. Αφροσύνη του κατά την ύλην πλαισίου και κατά ψυχή φτωχότατου, ο οποίος θεωρεί τα αγαθά (του Θεού) σαν δικά του και αυτό τον αποκτηνώνει. Τον κάνει απ- άνθρωπο και μισάνθρωπο. Γιατί μίσος και αποστροφή προς τον πλησίον δεν είναι μόνον να θεωρείς ότι υπερέχει του πτωχού και μη κατέχοντος, αλλά και να του προκαλείς και να μένεις σκληρός και ανάλγητος απέναντι του. Να τρέχεις στις κρουαζιέρες και στα ξεφαντώματα και αυτός να μην έχει το εισιτήριο να μπει στο αστικό λεωφορείο! Αυτή είναι η κοινωνική δικαιοσύνη! Το κοινωνικό κράτος! Ο «Παράδεισος» (!) της Ευρωπαϊκής Ένωσης!!!
Κακό έγκλημα. Καταστροφή ψυχής και του κοινωνικού συνόλου η πλεονεξία και η σκληροκαρδία των εχόντων» και «κατεχόντων». «Σκληροτράχηλοι και απερίτμητοι τη καρδία και τοιμωσιν» (Πράξ. 7, 51) Οι «άνθρωποι» αυτοί.
Ο Άγιος και Μέγας Βασίλειος τους κατονομάζει κλέφτες και εξηγεί του λόγου αυτού τον χαρακτηρισμόν: «Εσύ (Σημ. αυτούς που αναφέραμε) δεν είσαι πλεονέχτης; Εσύ δεν είσαι κλέφτης, αφού σφετερίζεσαι εκείνα που δέχτηκες από τον Θεόν για να διαχειρισθείς ως οικονόμος; Μήπως νομίζεις ότι θα ονομασθεί λωποδύτης μόνον εκείνος που γδύνει κάποιον και του αρπάζει τα ρούχα, ενώ εκείνος που δεν ντύνει τον γυμνόν, αν και μπορεί να το κάμει, αξίζει να πάρει άλλο όνομα; Πρόσεξε! Τι ψωμί που εσύ κατακρατείς, είναι του πεινασμένου. Το ένδυμα που φυλάγεις στις αποθήκες σου, είναι του γυμνού. Το παπούτσι που σαπίζει στο σπίτι σου, είναι του ξυπόλητου. Τα χρήματα που τα κατακρατείς χωμένα στη γη, είναι εκείνου που έχει ανάγκη. «Όσιε λοιπόν, τόσους αδικείς, όσους θα μπορούσες να βοηθήσεις» (περικοπή από την ομιλία του «περί πλεονεξίας» Ε.Π. 31,276 – 277)
Ας τ’ ακούσομε καλά όλοι μας και ξεχωριστά οι προκαλούντες με την αλόγιστη και ξέφρενη σπατάλη τα χρήματα τους, και έτσι έμμεσα πλην ξεκάθαρα τα κλέπτουν από τους φτωχούς και αδυνάτους, όπως μόλις πιο πάνω μας διαβεβαιώνει ο Μέγας Βασίλειος
Ας πάψουν επιτέλους να προκαλούν με την σπάταλη ζωή τους και τις φανταχτερές εμφανίσεις τους οι όπου και όποιοι «έχοντες
και «κατέχοντες» τους πτωχούς και τους μη έχοντας και μη κατέχοντας.