Με τον πιο εμφατικό τρόπο αποτυπώνεται στα στοιχεία με τα θανατηφόρα τροχαία στους δρόμους της Κρήτης η κατάσταση που επικρατεί στο Βόρειο Οδικό Άξονα του νησιού. Σύμφωνα με στοιχεία του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Ν. Ηρακλείου, στα σημεία του Β.Ο.Α.Κ. όπου δεν υπάρχει διαχωριστικό στηθαίο ο κίνδυνος για θανατηφόρα τροχαία πολλαπλασιάζεται.
Συγκεκριμένα από το 1990 μέχρι το 2004 στο τμήμα του ΒΟΑΚ που βρίσκεται στο Ν. Ηρακλείου είχαν σκοτωθεί 81 άνθρωποι, ενώ από το 2004 και μετά στο ίδιο κομμάτι έχασαν τη ζωή τους 9(!).
Τι άλλαξε; Η απάντηση είναι σαφής: τοποθετήθηκε διαχωριστικό στηθαίο σε μεγάλο τμήμα του δρόμου. «Το διαχωριστικό στηθαίο σώζει ζωές» επαναλαμβάνει διαρκώς ο πρόεδρος του Συλλόγου Γ. Λιονάκης, καθώς γνωρίζει πως στους υπόλοιπους Νομούς πλην του Ηρακλείου ο αριθμός των νεκρών στο Β.Ο.Α.Κ είναι μεγάλος.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως από την πρώτη του έτους έχουν σκοτωθεί στους δρόμους της Κρήτης 11 άνθρωποι εκ των οποίων οι 5 στο Β.Ο.Α.Κ. Από τους 5 κανείς δεν έχασε τη ζωή του στο τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα που περνά από το Ν. Ηρακλείου.
Την ίδια ώρα θέση για το θέμα πήρε ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Κρήτης Σεραφείμ Τσόκας, επί των ημερών του οποίου στην Περιφέρεια Κρήτης είχε κατασκευαστεί το περίφημο διαχωριστικό στηθαίο στο Βόρειο Οδικό Άξονα το οποίο αποδεικνύεται σήμερα 9 χρόνια μετά σωτήριο.
Ο κ. Τσόκας δήλωσε: «Οι παρεμβάσεις ασφαλείας στο Β.Ο.Α.Κ και γενικά στο Οδικό Δίκτυο του νησιού είναι απαραίτητες. Το 2004 προχωρήσαμε στην κατασκευή του διαχωριστικού στηθαίου σε ένα τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα δαπανώντας 20 εκ. ευρώ. Σήμερα σχεδόν 10 χρόνια μετά διαπιστώνουμε με ικανοποίηση πως η παρέμβαση αυτή έσωσε ανθρώπινες ζωές. Δεν κάναμε τίποτα παραπάνω από το αυτονόητο, ωστόσο οι παρεμβάσεις ασφαλείας πρέπει να συνεχιστούν. Όσο καθυστερούμε δε χάνεται μόνο χρόνος, αλλά και άνθρωποι» τοποθετώντας έτσι το μείζον θέμα για την Κρήτη σε κορυφαία θέση στην προεκλογική ατζέντα.
Μανώλης Αλεξάκης