Τα αυτοκίνητα θα εξαφανιστούν από το κέντρο του Όσλο, της πρωτεύουσας της Νορβηγίας, έως το 2019.
Ως αντισταθμιστικό μέτρο θα κατασκευαστούν επιπλέον ποδηλατόδρομοι συνολικού μήκους 60 χιλιομέτρων και θα επενδυθούν σημαντικά κεφάλαια για την αναβάθμιση των δημόσιων μεταφορών.
Η μόνιμη απαγόρευση θα επηρεάσει περίπου350.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που συνηθίζουν να κυκλοφορούν στους δρόμους της νορβηγικής πρωτεύουσας.
Το νέο δημοτικό συμβούλιο της πόλης υποστηρίζει ότι αυτό το σχέδιο θα ωφελήσει όλους τους πολίτες, παρά τις επιφυλάξεις τωνεπιχειρηματιών που ανησυχούν για ενδεχόμενη μείωση της κίνησης του αγοραστικού κοινού στο κέντρο της πόλης.
«Θέλουμε να κάνουμε το καλύτερο για τους πεζούς, τους ποδηλάτες αλλά και για τα καταστήματα», δήλωσε η Λαν Μαρί Νγκουγιέν Μπεργκ, εκπρόσωπος του Κόμματος των Πρασίνων στο Όσλο.
Εξαιρέσεις προβλέπονται για αυτοκίνητα που μεταφέρουν άτομα με ειδικές ανάγκες και οχήματα που μεταφέρουν εμπορεύματα στα καταστήματα, αναφέρει η ανακοίνωση του δημοτικού συμβουλίου, ενώ το μέτρο θα εφαρμοστεί μετά το πέρας αρκετών δοκιμαστικών περιόδων.
Στο Όσλο κατοικούν περίπου 600.000 άνθρωποι, ενώ σχεδόν 350.000 αυτοκίνητα κυκλοφορούν σε ολόκληρη την πόλη. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ζουν έξω από το κέντρο της πόλης, αλλά εντός των ορίων της αστικής περιοχής του Όσλο.
—Οι ευρωπαϊκές πρωτεύουσες βάζουν εμπόδια στο αυτοκίνητο
Μια αντίστοιχη πρωτοβουλία έχει ανακοινώσει και η δημοτική Αρχή της Μαδρίτης στην Ισπανία με στόχο να απομακρυνθούν όλα τα αυτοκίνητα ως το 2020. Η απαγόρευση στη Μαδρίτη είναι ευρύτερη από αυτή στο Όσλο καθώς θα καλύπτει το σύνολο των 2.000 στρεμμάτων του Κέντρου της ισπανικής πρωτεύουσας.
Το Παρίσι απαγόρευσε την κίνηση των οχημάτων κοντά στα βασικά αξιοθέατα όπως ο Πύργος του Άιφελ και ο ναός Νοτρ Νταμ. Στο Μιλάνο της Ιταλίας, η κυβέρνηση προσφέρει δωρεάν εισιτήρια για τα μέσα μεταφοράς ως κίνητρο στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων για να αφήσουν τα οχήματά τους στο σπίτι.
Η Κοπεγχάγη στη Δανία έχει παρουσιάσει ζώνες πεζών από τη δεκαετία του 1960 ακόμα.