Δημοπρατούνται την Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2015 δύο έργα του Λιμενικού Ταμείου Νομού Χανίων που αφορούν το Λιμένα Γαύδου και την προβλήτα στη “Σκάλα” Παλαιόχωρας συνολικού προϋπολογισμού 317.000,00 € τα οποία έχουν ενταχθεί από το Λιμενικό Ταμείο στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2014 του Υπουργείου Ναυτιλίας & Αιγαίου. Τα δύο αυτά έργα θα έχουν ολοκληρωθεί στις αρχές του 2016 και θα συμβάλλουν στην ουσιαστική αναβάθμιση των υποδομών και στην βελτίωση της εύρυθμη λειτουργίας των δύο λιμένων. Πιο αναλυτικά τα έργα αυτά είναι τα εξής:
«Αγκυροβόλιο Νήσου Γαύδου – Καθαρισμός λιμενολεκάνης» προϋπολογισμού 194.000,00 € εκ των οποίων 123.000,00 € από το Π.Δ.Ε. 2014 και 71.000,00 € από ίδιους πόρους του Λ.Τ.Ν.Χ.
Από το 2006 οπότε και ολοκληρώθηκαν τα έργα κατασκευής του Αγκυροβολίου Γαύδου, κατά τη διάρκεια εντόνων θαλασσοταραχών κυρίως κατά τη χειμερινή περίοδο, έχει μεταφερθεί μεγάλη ποσότητα άμμου από τη ανοικτή θάλασσα εντός του λιμένα και έχει επικαθίσει στον πυθμένα του, έχοντας μειώσει το βάθος της λιμενολεκάνης.
Με το έργο αυτό θα γίνουν οι αναγκαίες υποθαλάσσιες εκσκαφές της λιμενολεκάνης, προκειμένου να γίνει επαναφορά αυτής στο αρχικό βάθος εκσκαφής (-5,00 μ.), όπως αυτό είχε διαμορφωθεί με την ολοκλήρωση του έργου το 2006.
Ο καθαρισμός της λιμενολεκάνης είναι απόλυτα αναγκαίος διότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στην προσέγγιση των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων της γραμμής σύνδεσης της Γαύδου με την Χ. Σφακίων και την Παλαιόχωρα και κατ’ επέκταση στη ομαλή και ασφαλή λειτουργία του αγκυροβολίου.
«Αποκατάσταση υποσκαφών – Ράμπα εξυπηρέτησης Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων στον προβλήτα “Σκάλας” Παλαιόχωρας» προϋπολογισμού 123.000,00 € από το Π.Δ.Ε. 2014
Στη θέση “Σκάλα” Παλαιόχωρας, στην υφιστάμενη προβλήτα μήκους 75 μ. και πλάτους 8 μ., θα γίνει αποκατάσταση της υπάρχουσας ρηγμάτωσης, καθώς το άκρο της προβλήτας έχει υποστεί καθίζηση με αποκόλληση τμήματος της ανωδομής μήκους 13 περίπου μ. Για την αποκατάσταση θα γίνει τοποθέτηση τεχνητών ογκολίθων σκυροδέματος στο μέτωπο της υπάρχουσας προβλήτας (αποκολληθέν τμήμα) με μικρή επέκταση αυτής, ενώ περιμετρικά στη βάση έδρασης, στον πυθμένα της θάλασσας, θα διαστρωθεί ειδικό κυψελωτό τσιμεντόστρωμα από γεωύφασμα, το οποίο θα πληρωθεί με ύφαλο έγχυτο σκυρόδεμα και το οποίο στην τελική του μορφή θα λειτουργεί σαν στρώση προστασίας έναντι της διάβρωσης (υποσκαφής) της έδρασης των προαναφερόμενων τεχνικών ογκολίθων σκυροδέματος.
Θα αναδιαμορφωθεί επίσης η υπάρχουσα ράμπα στο άκρο της προβλήτας για την καλύτερη εξυπηρέτηση των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων της Α.Ν.Ε.Ν.ΔΥ.Κ., με αποξήλωση της ανωδομής του αποκολληθέντος εμπρός τμήματος της προβλήτας και ανακατασκευή αυτού. Επιπλέον θα γίνουν τμηματικές αποκαταστάσεις των υποσκαφών στη στάθμη έδρασης της προβλήτας, οι οποίες εντοπίσθηκαν σε διάφορες θέσεις κατά μήκος αυτής κατά την διάρκεια ύφαλης αυτοψίας που διενεργήθηκε από το Λ.Τ.Ν.Χ. Τέλος πρόκειται να τοποθετηθούν και νέες χυτοχαλύβδινες δέστρες σε αντικατάσταση των παλαιών στην προβλήτα.