11.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

Ελληνική ΝΟΤΑΜ στις περιοχές νοτίως της Κρήτης

Ημερομηνία:

Λόγο για «τουρκική μειονότητα της Δυτικής Θράκης» έκανε χθες ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας Μεβλούτ Τσαβούσογλου. Στον προσωπικό λογαριασμό του στο Twitter, ο κ. Τσαβούσογλου φωτογραφίζεται με εκπροσώπους της μουσουλμανικής μειονότητας υπό το σχόλιο «υποδέχθηκα την αντιπροσωπεία της τουρκικής μειονότητας στη Δυτική Θράκη και επανέλαβα την ισχυρή στήριξή μας». Στην ελληνική ταυτότητα των μουσουλμάνων της Θράκης αναφέρθηκε λίγη ώρα αργότερα ο υπουργός Εξωτερικών Ν. Κοτζιάς, κατά την παρουσίαση του βιβλίου του Ευρ. Στυλιανίδη «Θράκη, Το πρώτο βήμα». «Η μειονότητα της Θράκης είναι ελληνική. Τα δικαιώματά της ασφαλώς χρήζουν ανάπτυξης αλλά είναι δικαιώματα που δεν διασφαλίζονται πάντα αλλού», είπε ο κ. Κοτζιάς, αφήνοντας έμμεσες πλην σαφείς αιχμές.

Εν τω μεταξύ χθες, η Ελλάδα προχώρησε στο κλείσιμο του εναέριου χώρου της με τη Λιβύη, περιοχή η οποία ουσιαστικά ανταποκρίνεται σε όλο το μήκος που ανοίγεται στα νότια της Κρήτης. Συγκεκριμένα, με τη NOTAM 1117/16 η Αθήνα απαγορεύει την είσοδο στο ελληνικό FIR σε κάθε αεροπλάνο που εκκινεί από τη Λιβύη, με ελάχιστες εξαιρέσεις, όπως «ελληνικά κρατικά αεροσκάφη, πολεμικά αεροπλάνα ξένων κρατών – μόνο εφόσον αυτά έχουν λάβει τη σχετική άδεια από τις ελληνικές στρατιωτικές αρχές, ιατρικές πτήσεις». Η κίνηση αυτή περιγράφεται από ορισμένες πλευρές ως ελληνική πρόνοια ενόψει έναρξης της κοινής επιχείρησης ΝΑΤΟ και Ε.Ε. στην Κεντρική Μεσόγειο εντός του θέρους, γι’ αυτό και η ισχύς της ΝΟΤΑΜ καλύπτει όλη την περίοδο έως και τις 8 Σεπτεμβρίου 2016. Σε κάθε περίπτωση για να γίνει επέκταση της επιχείρησης του ΝΑΤΟ και της Ε.Ε. στη Μεσόγειο, πρέπει να υπάρξουν αποφάσεις του Βορειοατλαντικού Συμβουλίου και των Βρυξελλών, κάτι που –προς το παρόν τουλάχιστον– δεν έχει γίνει.

Διπλωματικές πηγές ανέφεραν ότι η έκδοση της συγκεκριμένης «κυλιόμενης» NOTAM στη συγκεκριμένη περιοχή αποτελεί πάγια πρακτική από την εποχή κατάρρευσης της Λιβύης, προκειμένου να μη χρειάζεται ανανέωσή τους κάθε φορά που προκύπτει η ανάγκη διαχείρισης προβλημάτων στην εναέρια κυκλοφορία. Επίσης, συνιστά και μια έμμεση πλην σαφή δήλωση κυριαρχίας. Ενα επιπλέον ζήτημα που υπαγορεύει την αύξηση της προσοχής στο συγκεκριμένο γεωγραφικό πλάτος είναι η πτώση του επιβατικού αεροσκάφους της Egypt Αir την προηγούμενη εβδομάδα και, κυρίως, η έλλειψη αποτελεσματικής συνεννόησης με τις αρμόδιες υπηρεσίες άλλων χωρών της περιοχής

kathimerini.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εργαζόμενοι: Ωράρια «κολλημένα» στα ‘80s – Γιατί δε μειώνεται ο χρόνος εργασίας;

Γιατί οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης, δεν έχουν δει καμία...

Ενδοοικογενειακή βία: Περισσότερες από 15.000 γυναίκες αλλά και πάνω από 5.000 άνδρες έπεσαν θύματα το πρώτο 10μηνο του 2024

Ιδιαίτερη αύξηση στα περιστατικά για αδικήματα ενδοοικογενειακής βίας μέσα στο πρώτο...