10.8 C
Chania
Tuesday, December 16, 2025

Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης: «Ελληνική τέχνη από το 1950 έως σήμερα»

Ημερομηνία:

Έκθεση με έργα από τη Συλλογή Έργων Τέχνης της Alpha Bank εγκαινιάζεται στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης στο Ρέθυμνο, σήμερα, Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου, στις 8 το βράδυ [Μεσολογγίου 32, Ρέθυμνο].

Στην έκθεση, που θα διαρκέσει έως τις 20 Νοεμβρίου, θα παρουσιασθούν εξήντα έργα ζωγραφικής και χαρακτικής που χρονολογούνται από το 1950 έως σήμερα και σκιαγραφούν την εξέλιξη της σύγχρονης νεοελληνικής τέχνης σε μία περίοδο με μεγάλες ανατροπές.

Η έκθεση επικεντρώνεται σε έργα των καλλιτεχνών της τότε πρωτοπορίας και συγκεκριμένα των: Γ. Γαΐτη, Β. Κανιάρη, Π. Τέτση, Ν. Κεσσανλή, Δ. Περδικίδη, Θ. Στάμου, Μ. Πράσινου αλλά και των καλλιτεχνών που έκτοτε, όρισαν το διεθνές πλέον πρόσωπο της ελληνικής τέχνης, όπως οι Γ. Ψυχοπαίδης, Χ. Ρωμανού, Γ. Μπουτέας, Χρύσα, Σ. Αντωνάκος, Ν. Καναγκίνη, Β. Σπεράντζας, Κ. Μορταράκος, Ι. Μολφέσης, Α. Λεβίδης, καθώς και τις νεότερες τάσεις: Μ. Ζαμπούρα, Μ. Ζαχαριουδάκης, Ν. Αλεξίου, Γ. Λάππας, Δ. Αγγελίδου, Μ. Γιαννακάκη.

 Έργο της Μαίρης Σχοινά

Αντίστοιχα, τα έργα χαρακτικής καλλιτεχνών όπως οι Β. Κατράκη, Α.Τάσσος, Κ. Γραμματόπουλος, Τ. Νικολαΐδη, Γ. Βαρλάμος, Ρ. Τζολάκη, Μ. Αρφαράς, Δ. Σιατερλή, Β. Τσαλαματά, Κ. Παπαμιχαλόπουλος, ορίζουν την πολύ ενδιαφέρουσα εξέλιξή της στην Ελλάδα.

Η κυρίως ενότητα της εκθέσεως πλαισιώνεται από πίνακες της περιόδου 1920 – 1940, σημαντικών παλαιοτέρων Ελλήνων ζωγράφων (Κ. Παρθένης, Γ. Μπουζιάνης, Θ.Τριανταφυλλίδης, Ν. Λύτρας, Σ. Παπαλουκάς, Γ. Στέρης). Τα συγκεκριμένα έργα, τα οποία απεικονίζουν τις τάσεις της εποχής, επηρέασαν ουσιαστικά τις αντιλήψεις της επόμενης καλλιτεχνικής γενιάς.

H Συλλογή Έργων Τέχνης της Alpha Bank περιλαμβάνει 5.500 έργα νεοελληνικής τέχνης κυρίως και αποτελεί μία από τις σημαντικότερες συλλογές έργων τέχνης στον ελληνικό χώρο, που δημιουργήθηκαν από τραπεζικούς Οργανισμούς και Ιδρύματα. Τα έργα της προέρχονται από τις Συλλογές των Τραπεζών Πίστεως, Ιονικής, Λαϊκής, Εμπορικής και Citibank, οι οποίες ενοποιήθηκαν σταδιακά κατά την περίοδο από το 2000 έως το 2014.

 Ν. Κεσσανλής «Η  γυναίκα μου»

Η Συλλογή έχει εκθεσιακή και εκδοτική δραστηριότητα, ενώ συμμετέχει επίσης σε εκθέσεις, διοργανώσεις και χορηγικά προγράμματα που αφορούν στην ελληνική τέχνη. Στο πλαίσιο της διοργανώσεως εκθέσεων με έργα της Συλλογής που περιοδεύουν φέτος το καλοκαίρι ανά την Ελλάδα, η έκθεση παρουσιάσθηκε στο Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης του δήμου Ρόδου πριν μεταφερθεί στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης.

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Παρασκευή 9.00 – 14.00 και 19.00 – 21.00
Σάββατο και Κυριακή 10.00-15.00

 

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ