“Βραχνάς” για τους καταναλωτές έχουν γίνει οι τηλεφωνικές κλήσεις που δέχονται τον τελευταίο καιρό με διαφημιστικό περιεχόμενο σύμφωνα με τις καταγγελίες τους στην ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης.
Και επειδή το θέμα εκτός του ότι είναι ενοχλητικό, συγχρόνως είναι και μη νόμιμο, βάσει του άρθρου 11 παρ 2 του ν.3471/2006 η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ενημερώνει του καταναλωτές ότι:
1)Η χρησιμοποίηση αυτομάτων συστημάτων κλήσης ιδίως με χρήση συσκευών τηλεομοιοτυπίας (φάξ) ή ηλεκτρονικού ταχυδροομείου και γενικότερα η πραγματοποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών με οποιοδήποτε μέσο ηλεκτρονικής επικοινωνίας, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθησης προιόντων ή υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς, απαγορεύεται και επιτρέπεται μόνο αν ο συνδρομητής δώσει τη συγκατάθεσή του.
2) Στο ίδιο άρθρο, παρ.3 του ίδιου νόμου, ορίζεται ότι” Δεν επιτρέπεται η πραγματοποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών με ανθρώπινη παρέμβαση (κλήσεων) ,για τους ανωτέρω σκοπούς εφόσον ο συνδρομητής έχει δηλώσει προς τον φορέα παροχής του , της διάθεσης στο κοινό υπηρεσίας, ότι δεν επιθυμεί γενικώς να δέχεται τέτοιες κλήσεις. Ο φορέας,(πάροχος) υποχρεούται να καταχωρίζει “δωρεάν” τις δηλώσεις αυτές σε ειδικό κατάλογο συνδρομητών, ο οποίος είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερομένου.
Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης καλεί τους καταναλωτές που είναι μέλη της αλλά και εκλείνους που δεν είναι, εάν δεν επιθυμούν να λαμβάνουν κλήσεις διαφημιστικού περιεχομένου να απευθυνθούν στον πάροχό τους και να ζητήσουν να συμπεριληφθούν στο μητρώο του (άρθρο 11 παρ.2 του ν.3471/2006), δηλώνοντας ,”ότι δεν επιθυμώ να λαμβάνω τηλεφωνικές κλήσεις, για απευθείας εμπορική προώθηση “.
Για περισσότερες διευκρινήσεις και καταγγελίες , στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (www.apa.gr), και στην Ε.Π.Κ.Κρήτης τηλ. 2821092666, 2821092306 και email epkxan@gmail.com