Για αυτά τα παιδιά δεν κύλησαν πολλά δάκρυα. Δεν έγιναν viral τα ψυχορραγήματά τους. Ο πλανήτης δεν συγκλονίστηκε και κανείς δεν απείλησε να συνθλίψει τους φονιάδες τους. Τα παιδιά αυτά απλά εντάχθηκαν μαζί με τους ενήλικες στον ατελείωτο αιματηρό κατάλογο ανθρωπίνων απωλειών μιας χώρας που μετατράπηκε σε συντρίμμια και ενός «πολιτισμένου κόσμου» που στο όνομα του κέρδους και του συμφέροντος ξεχωρίζει προνομιούχους και πληβείους ακόμη και στο φρικτό θάνατο.Στον πόνο και στην απώλεια. Που θρηνεί υποκριτικά για κάποιους και ξεχνά κάποιους άλλους.
Και ίσως αν ο Σύρος φωτογράφος Αμπντ Αλκαντέρ Χάμπακ δεν γινόταν ο ίδιος θέμα στο φακό ενός συναδέλφου του, την ώρα που καταρρέει μην αντέχοντας άλλον τον αδιανόητο παραλογισμό, να μάθαιναν ακόμη λιγότεροι κάτι περισσότερο από μερικούς ξερούς αριθμούς. Και όχι το ότι 126 άνθρωποι, εν προκειμένω σιίτες των χωριών Φούα και Κφαρίγια, εκ των οποίων 68 παιδιά, βρήκαν φρικτό θάνατο όταν καμικάζι αυτοκτονίας ανατινάχθηκε την ώρα που το κομβόι αυτοκινήτων που τους μετέφερε σε φιλοκυβερνητικές περιοχές στο πλαίσιο ανταλλαγής με σουνίτες, υποστηρικτές και οικογένειες αντικαθεστωτικών από τις πόλεις Ζαμπαντάνι και Μαντάγια, ήταν σταματημένο περιμένοντας τις τελικές οδηγίες για να προχωρήσει η ανταλλαγή. Ο καμικάζι, μάλιστα όπως φαίνεται ξεκάθαρα σε βίντεο, παρέσυρε γύρω του τα παιδιά μοιράζοντάς τους πατατάκια και έτσι οι συνέπειες της έκρηξης ήταν ακόμη αιματηρότερες. Οι επιβαίνοντες στα λεωφορεία της «άλλης πλευράς» που περίμεναν σε μεγάλη απόσταση υποστηρίζουν ότι άκουσαν την έκρηξη και ανατρίχιασαν.
Ακόμη και ο τύπος από το Κόβεντρι, το γνωστό, για το ρόλο του στο πλευρό των αντικαθεστωτικών, Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στη Συρία, αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι πρόκειται για την αιματηρότερη επίθεση κατά αμάχων που σημειώθηκε από την αρχή του 2017. Θα τολμήσουμε να υποθέσουμε όχι από τύψεις. Αλλά γιατί το βίντεο του φρικτού εγκλήματος είχε αρχίσει ήδη να κάνει το γύρο του κόσμου, έστω στο διαδίκτυο, και γιατί ο φωτογράφος Αμπντ Αλκαντέρ Χάμπακ συγκλόνιζε με την ανθρωπιά και την γλαφυρή καταγραφή της ανημποριάς του ανθρώπου απέναντι στον ατελείωτο φρικτό παράλογο θάνατο.
[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=fMqoaVnj5kw”]