Με σημαντικές καταγγελίες το νέο κείμενο της Ανοικτής Πρωτοβουλίας Πολιτών Ενάντια στην Εκχώρηση του Αεροδρομίου “Δασκαλογιάννης”. Πέραν των στοιχείων για τα αποικιοκρατικά χαρακτηριστικά της Σύμβασης που υπογράφηκε αλλά και τις αυξήσεις στα εισιτήρια που ήδη επιβλήθηκαν από τις πρώτες ημέρες, στο κείμενό τους καταγγέλλουν ψεύδη και χαρακτηρισμούς ομάδας πολιτών ” οι οποίοι επιχειρούν όχι μόνο να ασκήσουν έλεγχο στην ενημέρωση αλλά και στο τοπικό πολιτικό υποσύστημα”.
Σύμφωνα με την Πρωτοβουλία, ορισμένοι από αυτούς όχι μόνο υπηρέτησαν τα τοπικά δίκτυα πατρωνίας αλλά ήταν πρωταγωνιστές των πελατειακών λογικών συνεπώς και της πολιτικής και ηθικής κρίσης”.
Για να καταλήξουν:
“Μόνοι τους εκτέθηκαν και μόνοι τους να φροντίσουν για την αποκατάσταση τους.”
Στην ανακοίνωση απευθύνεται και κάλεσμα προς τους πολίτες να συμμετάσχουν στο Ανοιχτό Συντονιστικό που θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 24 Απριλίου στις 7.30 μ.μ. στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.
Να σημειώσουμε τέλος ότι σήμερα επανήλθαν μέ νέο επιστολή τους οι 37 πολίτες με αιχμές για λαϊκισμό και μονόπλευρη ενημέρωση.
Ολόκληρη η ανακοίνωση της Ανοικτής Πρωτοβουλίας έχει ως εξής:
Η πρωτοβουλία καλεί κάθε Χανιώτισσα και Χανιώτη στο ανοικτό συντονιστικό που θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 24 Απριλίου στις 7.30 μ.μ. στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.
Η ανοικτή πρωτοβουλία πολιτών ενάντια στην εκχώρηση του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» και των υπολοίπων δεκατριών περιφερειακών αεροδρομίων στη Γερμανική Fraport, οφείλει να ενημερώσει τους πολίτες των Χανίων και της Δυτικής Κρήτης ξανά, για τις δυσμενείς επιπτώσεις στην τοπική οικονομία και στην οικονομία της χώρας από την αποικιοκρατική σύμβαση που υπέγραψαν οι προηγούμενες και η τωρινή κυβέρνηση.
Τα ετήσια έσοδα από τα 14 κερδοφόρα αεροδρόμια ύψους περίπου 200 εκατομμυρίων ευρώ μεταφέρονται στο Γερμανικό δημόσιο ενώ οι Έλληνες πολίτες και το ελληνικό κράτος θα επιβαρυνθούν από τη χρήση των ζημιογόνων αεροδρομίων τα οποία όμως εξυπηρετούν κοινωνικούς και εθνικούς σκοπούς και κυρίως τα απομακρυσμένα νησιά μας. Υπενθυμίζουμε ότι μόνο το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης είχε το 2016 καθαρά κέρδη 32,5 εκατομμύρια ευρώ ενώ το αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων περίπου 15 εκατομμύρια ευρώ.
Η αποικιακή σύμβαση που υπέγραψαν οι ελληνικές κυβερνήσεις όχι μόνο τέθηκε σε εφαρμογή, αλλά σε αυτήν, προστέθηκαν νέοι δυσμενείς όροι που θυμίζουν αποικιακά καθεστώτα χωρών της υποσαχάριας Αφρικής και όχι της ενωμένης υποτίθεται Ευρώπης.
Ο εκβιασμός που δέχθηκε η χώρα και οι Έλληνες πολίτες από τους δανειστές και τη Γερμανική επιτροπεία για να εκχωρηθούν οι πύλες εισόδου της χώρας είναι άνευ προηγουμένου και προφανώς δεν τιμά ούτε τον πολιτισμό ούτε και τις δημοκρατικές παραδόσεις της γηραιάς ηπείρου.
Ταυτόχρονα τέθηκαν σε ισχύ οι αυξήσεις των τελών αεροδρομίων κάτι που οδήγησε σε αυξήσεις των εισιτηρίων. Συγκεκριμένα για τις άγονες γραμμές τα τέλη αυξήθηκαν από 0,30 ευρώ σε 13.80 ενώ στα υπόλοιπα από 12,30 σε 13,80 ανά διαδρομή. Αυτή είναι μία πρώτη αύξηση ενώ θα υπάρξουν μεσοπρόθεσμα και άλλες αυξήσεις κάτι το όποιο όχι μόνο θα επιβαρύνει τους επιβάτες αλλά θα δημιουργήσει προβλήματα στο τουριστικό προϊόν και κυρίως στον στρατηγικό στόχο της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου κάτι το οποίο ευνοεί το σύνολο των τοπικών κοινοτήτων.
Η πρωτοβουλία έχει προσπαθήσει με ανοικτές μαζικές εκδηλώσεις αλλά και συμβολικές δράσεις να ενημερώσει και να αφυπνίσει τους πολίτες των Χανίων και της Δυτικής Κρήτης και για την απαράδεκτη εκχώρηση βασικών εθνικών υποδομών της χώρας και για τα αρνητικά αποτελέσματα που θα υπάρξουν στις τοπικές κοινωνίες και την εθνική οικονομία. Και το έπραξε αυτό με αίσθημα ευθύνης και γνώμονα την υπεράσπιση του δημόσιου συμφέροντος. Σε αυτές τις δράσεις βρήκαμε συμπαραστάτες του Χανιώτες πολίτες οι οποίοι παρά την απογοήτευση τους υποστήριξαν τις θέσεις και τις απόψεις της πρωτοβουλίας είτε με τη συμμετοχή τους στις ανοικτές εκδηλώσεις είτε με την θετική αποδοχή των συμβολικών δράσεων μας που δεν απαιτούσαν μαζική συμμετοχή αλλά περιορισμένο αριθμό ακτιβιστών.
Στη βασική θέση της Πρωτοβουλίας που ήταν να μην εκχωρηθεί το αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων αλλά και οι υπόλοιπες πύλες εισόδου της χώρας, ουδέποτε υπήρξε μία διαφορετική άποψη που να εκφράζεται από φορείς ή και συλλογικότητες. Αντιθέτως, δημόσια τουλάχιστον, όλοι ήταν αντίθετοι με την «ιδιωτικοποιήση» με τυχόν διαφοροποιήσεις να έχουν να κάνουν με δευτερεύοντα ζητήματα όπως με για παράδειγμα με τις συμβολικές δράσεις της πρωτοβουλίας.
Στη προσπάθεια μας να ενημερώσουμε και να κινητοποιήσουμε τους πολίτες των Χανίων και της Δυτικής Κρήτης αρωγούς βρήκαμε τα τοπικά ΜΜΕ και τους εργαζόμενους δημοσιογράφους και τεχνικούς.
Στη συντριπτική τους πλειοψηφία δημοσίευσαν όλες μας τις ανακοινώσεις και κάλυψαν όλες μας τις δράσεις. Η πρωτοβουλία μας θεωρεί ότι τα τοπικά ΜΜΕ έπραξαν το καθήκον τους απέναντι στη τοπική κοινωνία και στη Δημοκρατία. Δεν απέκλεισαν και δεν απέκρυψαν τις απόψεις της Πρωτοβουλίας όπως έγινε με τα κυρίαρχα ΜΜΕ της Αθήνας και δυστυχώς με τη Δημόσια Τηλεόραση. Χαιρετίζουμε την στάση τους αυτή που ενίσχυσε την ελεύθερη διακίνηση ιδεών σε ένα «εθνικό» μιντιακό περιβάλλον μονόπλευρης ενημέρωσης και περιορισμού της πολυφωνίας.
Η Πρωτοβουλία μας δεν θα ασχοληθεί με τα ψεύδη και τους χαρακτηρισμούς κατά της πρωτοβουλίας μας από ομάδα συμπολιτών μας οι οποίοι επιχειρούν όχι μόνο να ασκήσουν έλεγχο στην ενημέρωση αλλά και στο τοπικό πολιτικό υποσύστημα. Υπενθυμίζουμε ότι ορισμένοι από αυτούς όχι μόνο υπηρέτησαν τα τοπικά δίκτυα πατρωνίας αλλά ήταν πρωταγωνιστές των πελατειακών λογικών συνεπώς και της πολιτικής και ηθικής κρίσης. Μόνοι τους εκτέθηκαν και μόνοι τους να φροντίσουν για την αποκατάσταση τους.
Η πρωτοβουλία καλεί κάθε Χανιώτισσα και Χανιώτη στο ανοικτό συντονιστικό που θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 24 Απριλίου στις 7.30 μ.μ. στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.
Διαβάστε σχετικά εδώ:
– Περί αεροδρομίου Δασκαλογιάννης ο λόγος
– “Τι ωραίο πλιάτσικο!!”: Φώτης Μπιχάκης – Σεραφείμ Ρίζος απαντούν στους 37
– Μια οφειλόμενη απάντηση στην επιστολή των 37