Με ερώτησή τους προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου βουλευτές του ΚΚΕ ζητούν να επανέλθει το Εσπερινό Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ) του Δήμου Πλατανιάς Ν. Χανίων στη Δ΄ Ζώνη εκπαιδευτηρίων και να συνεχιστεί η λειτουργία όλων των τμημάτων του.
Στην ερώτηση αναφέρονται τα εξής:
Το Εσπερινό Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ) του Δήμου Πλατανιά, Νομού Χανίων, συστήθηκε το έτος 2013 και μέχρι σήμερα εκατοντάδες ενήλικοι εργαζόμενοι μαθητές έχουν φοιτήσει με σκοπό είτε την απόκτηση απολυτηρίου είτε ακόμα και τη συμμετοχή τους στις πανελλήνιες για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Στην αρχή της σχολικής χρονιά υπήρξε απόφαση αλλαγής της κατάταξης του Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ) του Δήμου Πλατανιά, από τη Δ΄ που ήταν στη Γ’ Ζώνη εκπαιδευτηρίων κάτι που οδήγησε σε αναστολή λειτουργίας πολλών τμημάτων του.
Συγκεκριμένα τα τμήματα των ειδικοτήτων Γ΄ Δομικών, Δ΄ Γεωπονίας, Δ΄ Φυσικοθεραπείας και Δ΄ Αισθητικής τα οποία έχουν αριθμό μαθητών που προβλεπόταν με τη ζώνη στην οποία ανήκε το σχολείο δεν έχουν καταχωρηθεί στο my school. Επιπλέον, υπήρξε από τις εγγραφές του Σεπτεμβρίου ο απαιτούμενος αριθμός των 10 μαθητών στο τμήμα Γ’ Δομικών και πάλι όμως δεν εγκρίθηκε.
Έτσι σαράντα 40 μαθητές/τριες καλούνται να εγκαταλείψουν το σχολείο τους και μάλιστα στην τελευταία τάξη ένα βήμα πριν το απολυτήριο Λυκείου. Επιπροσθέτως, υπάρχει έντονος προβληματισμός για το τι θα γίνει στη σχολική κοινότητα και ελλοχεύει ο κίνδυνος να ανοίξει ο δρόμος της εγκατάλειψης του σχολείου.
Η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας που αφορά την μη έγκριση των ολιγομελών τμημάτων και την αλλαγή ζώνης είναι αδικαιολόγητη και προκλητική. Τα κυβερνητικά συνθήματα για αναβάθμιση των ΕΠΑΛ “καταρρέουν” για χιλιάδες παιδιά λαϊκών οικογενειών, που επέλεξαν τομείς και ειδικότητες που καταργήθηκαν ή δεν λειτουργούν πια στο πλαίσιο της πολιτικής των περικοπών και του “εξορθολογισμού”.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τί μέτρα προτίθεται να πάρει, ώστε:
– Να επανέλθει το Εσπερινό Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ) στη Δ΄ Ζώνη εκπαιδευτηρίων και να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία όλων των τμημάτων ειδικοτήτων με πλήρη στελέχωση σε καθηγητές με μόνιμη και σταθερή εργασία και εξοπλισμού των εργαστηρίων.