Οι αυτοκινητιστές αναζητούν κίνητρο και κουράγιο για να πάνε για δουλειά, κάθε πρωί. Εκ των προτέρων γνωρίζουν, λίγο – πολύ, ότι εάν βγάλουν τα βασικά έξοδα της ημέρας, θα πρέπει να είναι ευχαριστημένοι.
Την περίοδο των εορτών κάτι πήγε να γίνει, κάτι πήγε να κινηθεί με το click away, παρένθεση η οποία έκλεισε, μια και το εκ νέου κλείσιμο της εμπορικής δραστηριότητας έριξε ξανά στα… τάρταρα το επάγγελμα!
“Ότι ζούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις, δεν το αμφισβητεί κανείς. Βγαίνουμε έξω για δουλειά και δεν ξέρουμε εάν θα καταφέρουμε να μαζέψουμε τα έξοδα του αυτοκινήτου” είναι η προσωπική μαρτυρία του κ. Ιωάννη Σπιθάκη, γενικού γραμματέα του Συλλόγου Ιδιοκτητών Ταξί Ηρακλείου.
“Δυστυχώς, απ’ ο,τι προβλέπεται θα έχει συνέχεια το lockdown. Είμαστε σε απόγνωση”.
Όσο διατηρείται αυτό το κλίμα, τόσο θα αυξάνεται η αποδρομή συναδέλφων του κ. Σπιθάκη: Η στροφή σε άλλου είδους εργασία και απασχόληση, για να εξασφαλιστούν ίσα – ίσα τα προς το ζην, θα αποτελεί μονόδρομο!
“Αρκετοί συνάδελφοι στρέφονται σε μεταφορές δεμάτων, με παραστατικά. Μας παρέχει τη δυνατότητα αυτή ο νόμος. Κλείνουμε συμβάσεις με κούριερ, μεταφέρουμε δέματα και στο τέλος της διαδρομής κόβουμε ένα τιμολόγιο προς την εταιρεία. Φορολογικά εμείς είμαστε εντάξει. Γενικά, ψάχνουμε εναλλακτικές λύσεις, πάντα βάσει νόμου, για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε και να ζήσουμε τις οικογένειές μας”.
Κομμένα πια τα… δανεικά – “Ιδανικότερο μέτρο το εφάπαξ ποσό”
Το …ρεζερβουάρ των όποιων κομποδεμάτων και της όποιας υπομονής των οδηγών ταξί, αδειάζει!
Ο Υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας ήλθε σε επαφή με εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας.
“Με βάση τα στοιχεία που μας παρέθεσε, μέχρι σήμερα το 50% των αυτοκινητιστών έκαναν την αίτηση για την επιστρεπτέα” υποστήριξε ο κ. Σπιθάκης, ο οποίος παρότρυνε τους συναδέλφους του “να πάνε να κάνουν την σχετική αίτηση μέσω των λογιστών τους. Είναι ένα κίνητρο για να μπορέσει να βοηθηθεί ο συνάδελφος, βάσει του τζίρου του 2019-2020”.
Είναι μια μικρή ανάσα, εν είδει… οξυγόνου.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του κ. Σπιθάκη, ο Υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας παρέπεμψε την αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας στους γενικούς γραμματείς του Υπουργείου Οικονομικών, “ούτως ώστε να συζητήσουμε μήπως και βρεθεί φόρμουλα για ένα εφάπαξ ποσό” το οποίο θα διατεθεί στους οδηγούς ταξί.
Στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, ίσως να έχουμε νέα.
Μεταξύ επιστρεπτέας και εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης, ο κ. Σπιθάκης ψηφίζει… δαγκωτό τη δεύτερη επιλογή:
“Το εφάπαξ ποσό είναι το ιδανικότερο μέτρο για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στις ανάγκες και τις υποχρεώσεις μας, διότι η επιστρεπτέα είναι και πάλι ένα δάνειο το οποίο πρέπει να γυρίσουμε πίσω”.