12.8 C
Chania
Sunday, December 14, 2025

Ο βίος του Αγίου Παϊσίου, γίνεται σειρά δύο κύκλων στο Mega

Ημερομηνία:

Νικήτας Τσακίρογλου, Γιάννης Στάνκογλου, Σμαράγδα Σμυρναίου, Δημήτρης Ξανθόπουλος, Χριστίνα Παυλίδου, Δημήτρης Ήμελλος, Δρόσο Σκότη, Δέσποινα Γκάτζιου, Μαρθίλια Σβάρνα είναι μόνον μερικοί ηθοποιοί που έχουν πρωταγωνιστικούς ρόλους στη νέα βιογραφική σειρά «Άγιος Παΐσιος» του Mega.

Αν δεν αλλάξει κάτι είναι στον σχεδιασμό του σταθμού, ο πρώτος κύκλος, οκτώ επεισοδίων προορίζεται να βγει στον αέρα από τον Φεβρουάριο.

Η σειρά παρακολουθεί την πολυκύμαντη, γεμάτη δυσκολίες, ζωή του Αγίου -κατά κόσμο Αρσένιου Εζνεπίδη– από την Καπαδοκία  στην Ελλάδα, μέσω Πειραιά και την προσφυγική διαδρομή  μέχρι την Κέρκυρα, την Ηγουμενίτσα και εν τέλει την Κόνιτσα.

Τον «βλέπει» στον Β Παγκόσμιο Πόλεμο, στα δύσκολα χρόνια της Κατοχής, στη μετάβαση του στο Άγιο Όρος έως την κοίμηση του.

Πρόσφυγας στα γενοφάσκια του

Ο Άγιος Παΐσιος  γεννήθηκε στα Φάρασα της Καππαδοκίας στις 25 Ιουλίου 1924. Ήταν το ένατο παιδί της οικογένειας του Πρόδρομου και της Ευλαμπίας Εζνεπίδη.

Μία εβδομάδα μετά τη γέννηση του βαφτίστηκε από τον Άγιο Αρσένιο που του έδωσε και το όνομα του. Η γέννηση του Αγίου συμπίπτει με τον ξεριζωμό των Ελλήνων από την Καππαδοκία.

Έπειτα από την Συμφωνία της Λωζάνης, που μεταξύ άλλων προέβλεπε και την μετακίνηση πληθυσμών, η οικογένεια του μικρού Αρσενίου ξεριζώνεται με όλους τους κατοίκους των ελληνικών χωριών της Καππαδοκίας και παίρνει τον δρόμο της προσφυγιάς για την Ελλάδα.

Για την ακρίβεια, πέντε εβδομάδες μετά τη βάπτιση του Αρσένιου, στις 14 Σεπτεμβρίου 1924, η οικογένεια του πάτησε το πόδι της επι ελληνικού εδάφους, στο λιμανάκι του Αγίου Γεωργίου στο Κερατσίνι κι από εκεί αρχίσει η περιπλάνηση.

Ροπή στο μοναχισμό από νωρίς

Ο Αρσένιος από την τρυφερή ηλικία του έδειξε την ροπή του προς την Εκκλησία, τον μοναχισμό και τον δρόμο του Θεού (συνεχώς είχε μαζί του ένα χαρτί, στο οποίο σημείωνε τα θαύματα του Αγίου Αρσενίου).

Η σειρά τον δείχνει νεαρό όταν εργαζόταν ως ξυλουργός (μάλιστα όταν έφτιαχνε φέρετρα συμμεριζόμενος τη θλίψη των συγγενών δεν ζητούσε χρήματα), όταν παρουσιάστηκε στον στρατό το 1945 και υπηρέτησε ως ασυρματιστής στον ελληνικό Εμφύλιο (είχε ζητήσει να πολεμήσει στην πρώτη γραμμή, προκειμένου να μην βλαφτούν οικογενειάρχες) αλλά και την εγκαταβίωση του.

Τον Άγιο Παΐσιο στη σειρά υποδύεται ο Προκόπης Αγαθοκλέους. Το σενάριο είναι του Γιώργου Τσιάκκα, η σκηνοθεσία του Στάμου Τσάμη, η παραγωγή του Ινστιτούτου «Άγιος Μάξιμος ο Γραικός» και η εκτέλεση παραγωγής της Green Olive.

topontiki.gr

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ 13/12/1943 – ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ

Ένα σπουδαίο κείμενο του αντιστασιακού Χαράλαμπου Ρούπα για το...

Ελληνικό Εθνικό ταμείο φυσικού αερίου και πετρελαίων

Του Γιώργου Ουρανού Νορβηγικό Κρατικό Ταμείο Συντάξεων  Με αφορμή την πιθανολογούμενη...

Μία αλλιώτικη ενατένιση: Η έκθεση ζωγραφικής του Φώτη Λαγουδάκη

Της Πηνελόπης Ντουντουλάκη Η έκθεση ζωγραφικής του Φώτη Λαγουδάκη ,...