Τεράστιο προβληματισμό προκαλούν οι πληροφορίες για το νέο φλερτ της Ελλάδας με τα πολεμικά αεροπλάνα F35, την ώρα που όλα τα δεδομένα συγκλίνουν πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο ταξίδι του στις ΗΠΑ δεν θα θέσει το ζήτημα πώλησης των F16 στην Τουρκία και δεν πρόκειται να ζητήσει ρητή διάψευση από τον πρόεδρο των ΗΠΑ για όσα έχουν αποκαλυφθεί.
Και ενώ η Τουρκία είναι και με τη βούλα ο μεγάλος παίκτης της περιοχής είναι τουλάχιστον απαράδεκτο, όπως σημειώνουν και πηγές της Κουμουνδρούρου, αντί να παλεύουμε για αποτροπή πώλησης F16 από τις ΗΠΑ στην Τουρκία, οπως ζητάει εδώ και τόσο καιρό ο Αλεξης Τσιπρας, να συζητάμε αγορά F35 και μάλιστα αξίας που αγγίζει τα 4 δισ. ευρώ.
Όπως, μάλιστα, έγραψε στο iEidiseis ο Δήμος Βερύκιος, ήταν θέμα χρόνου Λευκός Οίκος, Κογκρέσο και φυσικά η Lockheed να άναβαν το «πράσινο φως» για να ανανεώσει η Τουρκία το αεροπορικό της οπλοστάσιο με τελευταίου τύπου F-16 και εν συνέχεια να παραλάβει τα F-35 που έχει ήδη πληρώσει.
Γιατί όμως σήμερα θέλουμε εκτός από τα Rafale και F35 αξίας 4 δισ. ευρώ;
Είναι θέμα μόνο τελικής αεροπορικής υπεροχής ή τελικά ένα – ένα υλοποιούνται τα σχέδια της Lockheed Martins, με τις ευλογίες των ΗΠΑ;
Ειδικά για την Ελλάδα η αμερικανική πλευρά υπόσχεται βιομηχανικές επιστροφές στην ΕΑΒ σε σχέση με αυτές που δόθηκαν στο εν εξελίξει πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των F-15 block 52+, ενώ θέτουν και επιμερισμό του κόστους του προγράμματος (F-35) σε βάθος χρόνου με καλύτερους όρους πληρωμής και χρηματοδότησης στο πλαίσιο ενδεχομένως και των προβλέψεων της Ελληνοαμερικανικής Αμυντικής Συμφωνίας MDCA.
Και ήρθε τελικά ο πόλεμος της Ουκρανίας ώστε ΗΠΑ και Lockheed να πουλήσουν την νέα γραμμή παραγωγής τους με την Ελλάδα αντί να θέτει θέμα για το τέλος του αμερικανικού εμπάργκο για τους εξοπλισμούς στην Τουρκία να το προσπερνά και να καλοβλέπει ανοιχτά την απόκτηση των F35.