Στην παραγωγή συνθετικής σκόνης που θα αντικαταστήσει το γάλα, προσανατολίζεται η αγορά προκειμένου ν΄αντιμετωπίσει τις ελλείψεις που αναμένεται να διογκωθούν ακόμα περισσότερο το επόμενο χρονικό διάστημα. Αυτό αποκάλυψε μιλώντας σήμερα στο Ράδιο Κρήτη και στην εκπομπή του Μανόλη Αργυράκη ο πρόεδρος του επιστημονικού σωματείου Logistics Νεκτάριος Κανακαράκης.
Η ελληνική αγορά γάλακτος βρίσκεται αντιμέτωπη με νέες προκλήσεις εξαιτίας των έντονων πληθωριστικών πιέσεων, των αυξήσεων του κόστους ενέργειας και των τιμών πρώτων υλών αλλά και των ελλείψεων στην παραγωγή γάλακτος, λόγω του αυξημένου κόστους στην κτηνοτροφία.
Ο κ. Κανακαράκης τόνισε ότι δυστυχώς μεγάλες εταιρίες αναμένεται να προχωρήσουν σε παραγωγή συνθετικής σκόνης η οποί θα αντικαταστήσει σταδιακά το φρέσκο γάλα. Πρόκειται – είπε – για μακρινό σενάριο, ωστόσο είναι πιθανό, καθώς εκεί οδηγούμαστε καθώς η παραγωγή έχει μειωθεί σημαντικά λόγω της αύξησης των τιμών στις ζωοτροφές, που ανέρχεται στο 100%, αλλά και στις δυσεύρετες εισαγωγές.
Μιλώντας στην ίδια εκπομπή ο πρόεδρος του ΓΕΩΤΕΕ Κρήτης Αλέκος Στεφανάκης εξέφρασε την έντονη ανησυχία του σ’ ένα τέτοιο ενδεχόμενο, ξεκαθαρίζοντας ότι η σκόνη δεν έχει καμία σχέση με γάλα, αλλά είναι υποκατάστατο με βάση άλευρα. Προσπαθούν να φτιάξουν – είπε- παρασκευάσματα χημικής προσθήκης πρωτεινών υψηλής βιολογικής αξίας.
Ο κ. Στεφανάκης αφού επανέλαβε ότι η επάρκεια της Ελλάδας σε παστεριωμένο γάλα είναι στο 30%, αναφέρθηκε στην καταστροφή της αγελαδοτροφίας που ξεκίνησε πριν από χρόνια. Η Ελλάδα ήταν από τις πρώτες χώρες που εφάρμοσε την γενετική βελτίωση, δηλαδή επικρατούσε η τεχνητή γονιμοποίηση στις αγελάδες.
Ωστόσο ο αρμόδιος υπουργός για διευκόλυνση των δημοσίων υπαλλήλων που έκαναν την σπερματέγχυση, εφάρμοσε πενθήμερη εργασία με αποτέλεσμα οι αγελάδες που βρισκόταν εκείνες τις ημέρες σε οίστρο να μένουν αγονιμοποίητες.
Οι τιμές των γαλακτοκομικών σύμφωνα με τον κ. Κανακαράκη έχουν αυξηθεί τον τελευταίο χρόνο κατά 27%, ενώ για πρώτη φορά η Ελλάδα εισάγει αιγοπρόβειο γάλα από άλλες χώρες. Οι κτηνοτρόφοι εκπέμπουν σήμα κινδύνου, καθώς αδυνατώντας να ανταποκριθούν στα αυξημένα κόστη, κάποιοι φτάνουν στο σημείο να βάλουν λουκέτο στις μονάδες τους.