13.8 C
Chania
Sunday, November 24, 2024

Κρήτη: Από τους πρώτους σε ζήτηση ελληνικούς προορισμούς – Τι βλέπουν οι μεγάλοι tour operators

Ημερομηνία:

Η “μάχη” των κρατήσεων έχει ξεκινήσει με την Κρήτη να πρωταγωνιστεί σύμφωνα με τα στοιχεία. Παραδοσιακά, άλλωστε, ο Φεβρουάριος είναι ο μήνας με σημαντικά μερίδια στις πωλήσεις πακέτων από τους tour operators του εξωτερικού, ως επί το πλείστον για τις διακοπές του καλοκαιριού, με τους πελάτες τους να εκμεταλλεύονται τόσο τη διαθεσιμότητα των προσφερόμενων επιλογών όσο, κυρίως, τις προσφορές του early booking.

Ο χρόνος κυλά αντίστροφα, καθώς, όπως έχει προγραμματιστεί, η σεζόν για τη χώρα μας ξεκινά στις 11 Μαρτίου, οπότε θα προσγειωθεί, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, στο “Ελευθέριος Βενιζέλος” η πρώτη απευθείας πτήση από τις ΗΠΑ, ενώ την ίδια ημέρα θα ξεκινήσει η νέα τουριστική σεζόν στη Ρόδο, υποδεχόμενη τους πρώτους επισκέπτες από τη Μεγάλη Βρετανία, μέσω της EasyJet.

Η πρώτη εικόνα για τη δυναμική των προορισμών έχει αρχίσει να διαμορφώνεται στις μεγάλες αγορές του εξωτερικού, όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία και οι Σκανδιναβικές χώρες, και μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου θα έχει ξεκαθαρίσει πλήρως, όπως σημειώνουν στο  επιχειρηματίες του χώρου, μετά την ολοκλήρωση και της μεγαλύτερης τουριστικής έκθεσης της Ευρώπης, ITB Berlin.

Τα μηνύματα, εξάλλου, για τον ελληνικό τουρισμό ήταν πολύ θετικά από τους τελευταίους μήνες της προηγούμενης χρονιάς, καθώς και η τουριστική περίοδος κράτησε περισσότερο, και υπήρχε κίνηση από μεμονωμένους ταξιδιώτες μετά το πέρας της σεζόν, αλλά και επειδή η χώρα έχει χτίσει το brand name της και παραμένει υψηλά σε ζήτηση όσον αφορά τους μεσογειακούς προορισμούς.

Την ίδια ώρα, η επιθυμία για ταξίδια όχι μόνο δεν έχει κοπάσει (μετά την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών και τις μαζικές κρατήσεις για αποδράσεις στο εξωτερικό), αλλά φαίνεται πως διατηρείται σε υψηλά επίπεδα, με έρευνες μάλιστα να δείχνουν πως αυτά τείνουν να γίνουν βασική προτεραιότητα και, παρά την έκρηξη του πληθωρισμού και το ενεργειακό κόστος, οι ταξιδιώτες διαμορφώνουν ανάλογα τον προϋπολογισμό τους, εξασφαλίζοντας το ταξιδιωτικό budget. Παρ’ όλα αυτά, η τιμή είναι καθοριστικός παράγοντας για την επιλογή του ταξιδιωτικού πακέτου και το κυνήγι των προσφορών και των πακέτων value for money συνεχίζεται.

Τα μηνύματα

Η Κρήτη είναι από τους πρώτους σε ζήτηση ελληνικούς προορισμούς για τον γερμανικό κολοσσό της TUI, που διακινεί στη χώρα μας περισσότερους από 3 εκατομμύρια επισκέπτες από το εξωτερικό. Η ζήτηση όχι μόνο για την Κρήτη, αλλά και προορισμούς όπως η Ρόδος, η Κως, η Κέρκυρα, η Ζάκυνθος, κινείται ανοδικά. Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία που έρχονται από την TUI Αυστρίας, με την Ελλάδα για το φετινό καλοκαίρι να βρίσκεται πρώτη στη ζήτηση. Κρήτη και Ρόδος είναι στους πιο δημοφιλείς προορισμούς, ενώ, σύμφωνα με τον tour operator, καταγράφεται εντυπωσιακά υψηλή ζήτηση στα πακέτα all inclusive, κάτι το οποίο αφορά μία στις δύο κρατήσεις που πραγματοποιούνται, ενώ οι κρατήσεις τελευταίας στιγμής μειώνονται.

Ο όμιλος FTI διευρύνει το πρόγραμμά του για Ελλάδα, με προορισμούς με υψηλές πωλήσεις, όπως η Κρήτη, η Ρόδος και η Κως, να βρίσκονται στην κορυφή της ζήτησης. Σημειώνεται πως ο δεύτερος μεγαλύτερος tour operator της Ευρώπης αποφάσισε να αυξήσει τις πτήσεις προς Κρήτη και Ρόδο και έχει επεκτείνει το θερινό πρόγραμμα πτήσεων έως τον Νοέμβριο του 2023. Ο FTI προσθέτει επίσης στο πρόγραμμά του και το αεροδρόμιο του Αράξου. Όσον αφορά τα ξενοδοχεία που έχει στο χαρτοφυλάκιό του, ο FTI προσθέτει για την επόμενη χρονιά νέα ξενοδοχεία από την αλυσίδα Grecotel και θέρετρα μόνο για ενήλικες.

Έκρηξη πωλήσεων για τους ελληνικούς προορισμούς καταγράφει παράλληλα ο σκανδιναβικός tour operator Apollo, που ανήκει στην DER Touristik. Σύμφωνα με στελέχη του ομίλου, οι πωλήσεις αυξάνονται διαρκώς, ξεπερνώντας ακόμα και τα επίπεδα του Ιανουαρίου του 2018. Σύμφωνα με στοιχεία από τον tour operator, πάνω από το 70% των κρατήσεων για καλοκαιρινές διακοπές αφορούν την Ελλάδα, ενώ ξεχωρίζει η ζήτηση για την Κρήτη. Στελέχη του Apollo εκτιμούν δε πως, εάν ο ρυθμός πωλήσεων συνεχιστεί με αυτόν τον ρυθμό, η Ελλάδα πιθανό να είναι sold out ακόμα και πριν από το καλοκαίρι.

Η βρετανική Jet2 επίσης έχει ανακοινώσει πως αυτήν τη χρονιά αυξάνει τη χωρητικότητά της στις 1,3 εκατομμύρια θέσεις προς πώληση και ξεκινώντας να φέρνει τουρίστες ακόμα νωρίτερα σε σύγκριση με φέτος και σε περισσότερα αεροδρόμια. Το νέο πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης 15 διαθέσιμους προορισμούς, συμπεριλαμβανομένων τριών νέων δρομολογίων (Μπρίστολ-Χανιά, East Midlands – Σαντορίνη και Λονδίνο Στάνστεντ – Αθήνα), επέκταση σεζόν, με πτήσεις το Πάσχα προς Ρόδο και τη Χαλκιδική (θα ξεκινήσει πτήσεις προς τη Ρόδο από τις 2 Απριλίου έως τον Νοέμβριο, ενώ παράλληλα προσθέτει πτήσεις προς τη Χαλκιδική από την 1η Απριλίου 2023) και αυξημένη συχνότητα σε προορισμούς όπως η Κέρκυρα, η Ρόδος και η Σκιάθος. Επίσης η Αθήνα γίνεται προορισμός όλο τον χρόνο.

Όχι μόνο περισσότερους, αλλά και πιο γαλαντόμους τουρίστες

Οι πληροφορίες λένε πως οι προκρατήσεις από τη Μεγάλη Βρετανία και τη Γερμανία, που αποτελούν τις δύο μεγαλύτερες δεξαμενές επισκεπτών και εσόδων για τον ελληνικό τουρισμό, κυμαίνονται σε υψηλότερους ρυθμούς σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρσι, ενώ πολύ ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα και από την αμερικανική αγορά, που είναι ιδιαίτερα σημαντική, αφού έχει την υψηλότερη δαπάνη ανά επισκέπτη.

Το μεγάλο στοίχημα, πάντως, για φέτος είναι η προσέλκυση επισκεπτών υψηλότερου εισοδηματικού επιπέδου, που θα μείνουν περισσότερο και θα ξοδέψουν περισσότερα.

Οι τουρίστες που επισκέφτηκαν τη χώρα μας την περσινή σεζόν ήταν λιγότεροι σε σύγκριση με το 2019 −τη χρονιά-ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό−, ξόδεψαν όμως περισσότερα χρήματα κατά την παραμονή τους. Σύμφωνα με την ΤτΕ, η μέση δαπάνη ανά επισκέπτη την περίοδο Ιανουαρίου- Νοεμβρίου 2022 έφτασε τα 623 ευρώ, αυξημένη κατά 9,8% σε σύγκριση με τη χρονιά πριν από την πανδημία, όταν η μέση δαπάνη ήταν στα 567 ευρώ. Σε σύγκριση όμως με το 2021 η δαπάνη είναι μειωμένη, καθώς τότε είχε ανέλθει στα 708 ευρώ.

Συνολικά, οι περσινές εισπράξεις θα φτάσουν τα 18 δισ. ευρώ. Στο ενδεκάμηνο, οι εισπράξεις που έκανε ο τουρισμός από τη Γερμανία διαμορφώθηκαν στα 3,23 δισ. ευρώ και από τη Γαλλία στα 1,26 δισ. ευρώ. Τα έσοδα από το Ηνωμένο Βασίλειο στο ενδεκάμηνο έφτασαν τα 3,1 δισ., ενώ από τις ΗΠΑ διαμορφώθηκαν στα 1,15 δισ. ευρώ.

ekriti.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ