Αυξημένη κατά 7.9% ήταν η επιβατική κίνηση το πρώτο 9μηνο του 2024 στο αεροδρόμιο των Χανίων. Σε απόλυτους αριθμούς μέσω του αεροδρομίου Χανίων διακινήθηκαν 3,39 εκ.επιβάτες, από τον Ιανουάριο ως τον Σεπτέμβριο του 2024. Εξ αυτών τα 2,71 εκατομμύρια αφορούσαν επιβάτες εξωτερικού (+7,6%).
Το εννεάμηνο του 2024 έκλεισε με αύξηση σχεδόν 6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ανεβάζοντας τη συνολική επιβατική κίνηση στα 31 εκατομμύρια για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece.
Ωστόσο, την πρωτιά κατέκτησε η Ρόδος με το αεροδρόμιο «Διαγόρας» και περίπου 6 εκατομμύρια επιβάτες, οι οποίοι την ανέδειξαν ως τον πιο δημοφιλή τουριστικό προορισμό. Συγκεκριμένα, η επιβατική κίνηση παρουσίασε μία ανέλπιστη, διψήφια αύξηση, ενώ το ίδιο παρατηρήθηκε και στην πλειονότητα των αερολιμένων για τον φετινό Σεπτέμβριο.
Στον αντίποδα, η Μύκονος κατέγραψε μία μικρή πτώση, ενώ η Σαντορίνη, ένας εξίσου δημοφιλής προορισμός για τους επισκέπτες του εξωτερικού, έκλεισε το εννεάμηνο με αύξηση, τόσο στην εσωτερική, όσο και στη διεθνή επιβατική κίνηση.
Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πως ανοδικά κινήθηκε για την πλειονότητα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και ο φετινός Σεπτέμβριος, με την αύξηση της επιβατικής κίνησης να ανέρχεται σε 3,7% σε σχέση με πέρυσι, αλλά και τη συνολική επιβατική κίνηση να φτάνει στους 5,32 εκατομμύρια επιβάτες.
Σημαντική άνοδος 5,9% στην επιβατική κίνηση για το εννεάμηνο του 2024
Ειδικότερα την περίοδο μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου, η οποία περιλαμβάνει και το τρίτο τρίμηνο της υψηλής τουριστικής περιόδου, έκλεισε με τη συνολική κίνηση να ανέρχεται σε 30,97 εκατ. επιβάτες στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, καταγράφοντας άνοδο 5,9%. Πρόκειται για τα αεροδρόμια Ακτίου, Χανίων, Κέρκυρας, Καβάλας, Κεφαλονιάς, Θεσσαλονίκης, Ζακύνθου, Κω, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Ρόδου, Σάµου, Σαντορίνης και Σκιάθου, τα οποία στο αντίστοιχο εννεάμηνο του 2023, είχαν εξυπηρετήσει 29,24 εκατομμύρια επιβάτες.
Η πλειονότητα των αερολιμένων εμφάνισε ανοδική πορεία πλην δύο περιπτώσεων, αυτών της Καβάλας, όπου η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 5,5% και της Μυκόνου, όπου η μείωση ανήλθε στο 2,3%. Ειδικά σε ό,τι αφορά στην περίπτωση της Μυκόνου, που στο εννεάμηνο υποδέχθηκε συνολικά 1,49 εκατομμύρια επιβάτες, η πτώση προήλθε ξανά από το εξωτερικό, με τους ξένους επισκέπτες φέτος να έχουν μειωθεί κατά 4,2%, δηλαδή να κινούνται ελάχιστα πάνω από το 1 εκατομμύριο. Αντίθετα, η κίνηση εσωτερικού αυξήθηκε κατά 2,2%.
Όσον αφορά στην Σαντορίνη, συγκέντρωσε 2,48 εκατομμύρια επιβάτες, παρουσιάζοντας αύξηση 3,4%, με την κίνηση εξωτερικού να καταγράφει στο εννεάμηνο αύξηση 1,4%, φθάνοντας τους 1,4 εκατομμύρια επιβάτες. Όσο για την κίνηση εσωτερικού, εκεί σημειώθηκε αύξηση κατά 6,1%, φθάνοντας τους 1,08 εκατομμύρια επιβάτες.
Έχει σημασία να αναφέρουμε πως το τελευταίο εννεάμηνο εντυπωσιακή ήταν και η πορεία της Ρόδου, η οποία παρουσίασε τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση από το σύνολο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Fraport, ξεπερνώντας ακόμα και τη Θεσσαλονίκη. Μέσω του αεροδρομίου «Διαγόρας» διακινήθηκαν 5,95 εκατ. επιβάτες στο εννεάμηνο, με την αύξηση να φτάνει στο 12,4%. σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2023. Αντίστοιχα, οι επιβάτες εσωτερικού αυξήθηκαν κατά 13,3%.
Στη Θεσσαλονίκη, το αεροδρόμιο «Μακεδονία» κατά την περίοδο Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2024 εξυπηρέτησε συνολικά 5,68 εκατομμύρια επιβάτες (+4% σε σχέση με το 2023), εκ των οποίων τα 3,86 εκατομμύρια των επιβατών προήλθαν από το εξωτερικό (+2,6% έναντι του προηγούμενου έτους).
Από τους υπόλοιπους μεγάλους νησιωτικούς προορισμούς, η Κέρκυρα και τα Χανιά κατέγραψαν επίσης υψηλά ποσοστά ανόδου. Συγκεκριμένα, η επιβατική κίνηση προς τα Χανιά αυξήθηκε φέτος κατά 7,9%, ανερχόμενη σε 3,39 εκατομμύρια, εκ των οπoίων τα 2,71 εκατομμύρια αφορούσαν επιβάτες εξωτερικού (+7,6%). Το ίδιο διάστημα, η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας αυξήθηκε κατά 6,1% και «άγγιξε» τα 3,9 εκατομμύρια, με τα 3,57 εκατομμύρια των επιβατών να προέρχονται από το εξωτερικό.
Από το σύνολο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση επιβατών (+15,7%) πέτυχε ο αερολιμένας της Μυτιλήνης που υποδέχθηκε συνολικά 469 χιλιάδες επιβάτες, εκ των οποίων οι 172 χιλιάδες προήλθαν από το εξωτερικό (+47,7% σε σχέση με το 2023). Και παρότι πρόκειται για έναν σχετικά μικρό προορισμό, οι θετικές επιδόσεις έρχονται σε συνέχεια της προσπάθειας που έχει καταβληθεί από πλευράς Fraport Greece, με στόχο την εξασφάλιση νέων συνεργασιών με αεροπορικές εταιρείες όπως oι Jet2, Corendon, Smartwings κ.α..
Πώς εξελίχθηκε η επιβατική κίνηση για τα περιφερειακά αεροδρόμια τον Σεπτέμβριο
Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πως τον φετινό Σεπτέμβριο, από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport Greece διακινήθηκαν συνολικά 5,32 εκατ. επιβάτες, ενώ «πρωταθλήτρια» ως προς την αύξηση της διεθνούς επιβατικής κίνησης, αναδείχθηκε η Μυτιλήνη με +55%. Την επισκέφθηκαν πάνω από τις 36 χιλιάδες ξένοι τουρίστες, ενώ η συνολική επιβατική κίνηση του αερολιμένα «Οδυσσέας Ελύτης» ανήλθε σε 72 χιλιάδες, αυξημένη κατά 19,6% έναντι του Σεπτεμβρίου του 2023.
Αντίστοιχα, πολύ υψηλές επιδόσεις πέτυχε και ο αερολιμένας της Σκιάθου, ο οποίος αύξησε τη συνολική επιβατική του κίνηση κατά 25,7%. Πιο αναλυτικά, ο αερολιμένας «Αλ. Παπαδιαμάντης», εξυπηρέτησε συνολικά 107 χιλιάδες επιβάτες, εκ των οποίων οι 98 χιλιάδες προήλθαν από το εξωτερικό (+28,5%).
Στον αντίποδα, τη μεγαλύτερη πτώση για τον μήνα Σεπτέμβριο κατέγραψε η Μύκονος που υποδέχθηκε 253 χιλιάδες επιβάτες (-6,9% στο σύνολο). Η διεθνής κίνηση διαμορφώθηκε σε 171 χιλιάδες επιβάτες (-9%). Ανοδικά κατά 2,4% κινήθηκε και η Σαντορίνη, ενώ πτωτικά κινήθηκαν η Καβάλα (-4%), η Κεφαλονιά (-1,1%), η Κως (-0,7%) και το Άκτιο (-0,3%).
Τέλος, σε ό,τι αφορά τους επισκέπτες που διακινήθηκαν τον μήνα Σεπτέμβριο από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport Greece, πρώτοι αναδείχθηκαν οι Βρετανοί με 1,24 εκατομμύρια επιβάτες, ακολουθούν οι Έλληνες με 831 χιλιάδες, οι Γερμανοί με 776 χιλιάδες, οι Πολωνοί και οι Ιταλοί με 345 χιλιάδες και 305 χιλιάδες επιβάτες, αντίστοιχα.