Οι πλατφόρμες παράδοσης φαγητού, όπως η efood και η Wolt, έχουν κυριαρχήσει στην Ελλάδα όμως δεν αποτελούν ελληνικό φαινόμενο. Η συγκεκριμένη πρακτικά έκανε πρώτα την εμφάνισή της στις ΗΠΑ.
Οι DoorDash, Grubhub και Uber Eats, έχουν γίνει αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας πολλών καταναλωτών, προσφέροντας ευκολία στην παραγγελία και παράδοση γευμάτων. Ωστόσο, η λειτουργία τους έχει προκαλέσει ανησυχίες σχετικά με τις επιπτώσεις τους στους καταναλωτές, τους εστιατόρες και τους διανομείς.
Προμήθειες και Τιμολογιακή Πολιτική
Οι πλατφόρμες αυτές επιβάλλουν προμήθειες που κυμαίνονται από 15% έως 30% ανά παραγγελία, μειώνοντας σημαντικά τα κέρδη των εστιατορίων. Αυτό συχνά οδηγεί σε αύξηση των τιμών των μενού στις εφαρμογές, με τους καταναλωτές να πληρώνουν περισσότερα σε σύγκριση με αυτό που ίσχυε παλιότερα, όταν προχωρούσαν σε απευθείας παραγγελίες από τα εστιατόρια. Επιπλέον, οι πλατφόρμες ενδέχεται να προσθέτουν επιπλέον χρεώσεις, όπως “τέλη εξυπηρέτησης” ή “τέλη παράδοσης”, αυξάνοντας περαιτέρω το συνολικό κόστος για τον πελάτη.
Οι διανομείς, γνωστοί και ως “ντελιβεράδες”, εργάζονται συχνά...
Αυτό το άρθρο είναι μόνο για συνδρομητές
Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο, γίνετε συνδρομητής και στηρίξτε την ανεξάρτητη δημοσιογραφία.



