Την ανάγκη ορθολογικοποίησης των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στη γραμμή Πειραιάς-Κρήτη, καθώς και την εναρμόνιση των δρομολογίων των ΚΤΕΛ με τα δρομολόγια των πλοίων, έθεσε στη Βουλή ο βουλευτής Βόρειου Τομέα Αθηνών της Ελληνικής Λύσης, Βασίλειος Βιλιάρδος, με σχετική αναφορά προς τους Υπουργούς Ανάπτυξης, Υποδομών και Μεταφορών, και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Καταγγελία Πολίτη για Υπέρογκες Τιμές
Ο βουλευτής μετέφερε διαμαρτυρία πολίτη, ο οποίος ταξίδεψε πρόσφατα από τον Πειραιά προς το Ηράκλειο Κρήτης πληρώνοντας 32 ευρώ για εισιτήριο οικονομικής θέσης, ενώ, στην επιστροφή από τα Χανιά προς τον Πειραιά, το κόστος εισιτηρίου εκτοξεύθηκε στα 49 ευρώ. Ο πολίτης, συγκρίνοντας τις αποστάσεις των δύο διαδρομών, παρατήρησε ότι η απόσταση Χανιά-Πειραιάς (277 χιλιόμετρα) είναι μικρότερη κατά 15% σε σχέση με τη διαδρομή Ηράκλειο-Πειραιάς (320 χιλιόμετρα), γεγονός που προκαλεί απορία για τη σημαντική διαφορά στην τιμή των εισιτηρίων.
Ο πολίτης χαρακτήρισε τη διαφορά κόστους ως αποτέλεσμα εκμετάλλευσης της δεσπόζουσας θέσης της ναυτιλιακής εταιρείας που διαχειρίζεται το δρομολόγιο Πειραιάς-Χανιά, υπογραμμίζοντας την απουσία ανταγωνισμού, την οποία απέδωσε σε “ειδική ανοχή” της πολιτικής ηγεσίας. Παράλληλα, κατήγγειλε ότι οι τιμές των εισιτηρίων υπολογίζονται με ανορθολογικούς όρους, εις βάρος των πολιτών.
Προβλήματα και στα Δρομολόγια των ΚΤΕΛ
Επιπλέον, ο βουλευτής ανέδειξε το ζήτημα της δυσαρμονίας των δρομολογίων των ΚΤΕΛ της Κρήτης με τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Ο πολίτης ανέφερε ότι τα ωράρια των λεωφορείων δεν συντονίζονται με τις ώρες αναχώρησης των πλοίων, προκαλώντας καθυστερήσεις και ταλαιπωρία στους ταξιδιώτες που προσπαθούν να φτάσουν στα λιμάνια έγκαιρα.
Ο βουλευτής ζήτησε από τους αρμόδιους υπουργούς να παρέμβουν για:
- Ορθολογική τιμολόγηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων με βάση αντικειμενικά δεδομένα κόστους.
- Εξασφάλιση ανταγωνιστικών τιμών που θα αποτρέπουν την κερδοσκοπία.
- Καλύτερο συντονισμό των δρομολογίων των ΚΤΕΛ με τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια για τη διευκόλυνση των επιβατών.
Απάντηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Σε απάντηση της αναφοράς, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ότι ο καθορισμός των δρομολογίων ακτοπλοΐας και των συγκοινωνιακών φορέων αποτελεί ευθύνη των Περιφερειαρχών, βάσει του Νόμου 2963/2001. Ωστόσο, η ανάγκη για καλύτερο σχεδιασμό παραμένει, όπως υπογραμμίζεται από τις καταγγελίες των πολιτών.
Η αναφορά αυτή φέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη για αποτελεσματικότερη πολιτική στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις και τις δημόσιες μεταφορές, με στόχο την προστασία των πολιτών από υπέρογκες χρεώσεις και τις ταλαιπωρίες κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους.
Το ξέρουμε…
Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.
Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:
- - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
- - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.
Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.
Σας ευχαριστούμε θερμά.



