13.8 C
Chania
Saturday, December 6, 2025

Νότιος Οδικός Άξονας Κρήτης: Αγώνας διεκδίκησης

Ημερομηνία:

Του Μανώλη Λουτσέτη

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ  ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΤΗΣ ΝΟΤΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ

Εμπλεκόμενοι Δήμοι

1.      Αγίου Βασιλείου

2.      Αμαρίου

3.      Φαιστού

4.      Γόρτυνας

5.      Αρχανών – Αστερουσίων

6.      Μινώα Πεδιάδος

7.      Βιάννου

8.      Ιεράπετρας

Η σύνδεση του νέου αεροδρομίου Καστελλίου με τις περιοχές που βρίσκονται στα νότια της Κρήτης, αποτελεί ένα μεγάλο θέμα.

Η σύνδεση του νέου αεροδρομίου τόσο με το οροπέδιο Λασιθίου, όσο και με την Ιεράπετρα αποτελεί κομβικό σημείο για την μελλοντική ανάπτυξη στο Λασίθι. Σε συνδυασμό με την αναμενόμενη οδική σύνδεση με τους δήμους Χερσονήσου και Αγίου Νικολάου το νέο αεροδρόμιο θα βοηθήσει καθοριστικά την τουριστική ανάπτυξη στον ανατολικότερο νομό της Κρήτης, αν υπάρξουν οι κατάλληλες οδικές συνδέσεις..

Αναγκαία η σύνδεση του αεροδρομίου με το νότιο Ρέθυμνο (Πλακιά)  και τη Μεσαρά ( Τυμπάκι ) μέσω του ΝΟΑΚ με κατασκευή κλάδου από τα Καστελλιανά προς το κόμβο Αρκαλοχωρίου και αεροδρομίου Καστελλίου, όσο και για σύνδεση του αεροδρομίου με Βιάννο – Ιεράπετρα και τη νότια πλευρά του Λασιθίου  μέσω του δρόμου Αρκαλοχώρι – Μάρθα – Βιάννος.

Μείζον θέμα για τους κατοίκους της Νότιας Κρήτης οι αναγκαίες οδικές συνδέσεις του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ και το Ηράκλειο, την νότια Κρήτη, τόσο τη νοτιοδυτική προς Μεσαρά όσο  και το νότιο Ρέθυμνο και την νοτιοανατολική προς Νότιο Λασίθι. ( Μύρτος – Γρα Λυγιά – Ιεράπετρα- Μακρύ Γιαλό )

Με βάση την κεντρική και σταθερή επιλογή για την κατασκευή ενός ΝΟΑΚ από το νότιο Ρέθυμνο  και το νότιο Λασίθι , από Πλακιά έως Ιεράπετρα, και για την ισόρροπη και βιώσιμη ανάπτυξη προτείνονται:

– Η σύνδεση του Α/Δ με το νότιο Ρέθυμνο και τη Μεσαρά να δρομολογηθεί μέσω του ΝΟΑΚ με κατασκευή κλάδου από τα Καστελλιανά προς κόμβο Αρκαλοχωρίου και Α/Δ Καστελλίου. Διαδρομή: Νότιο Ρέθυμνο, Τυμπάκι, Μοίρες, Άγιοι Δέκα, Πραιτώρια, Καστελλιανά, Αρκαλοχώρι, ΑΔ Καστελλίου, (που συνεχίζεται μέχρι Χερσόνησο).

Εναλλακτικές συνδέσεις με το Α/Δ Καστελίου  που προσθέτουν όμως 10 χιλιόμετρα παραπάνω η καθεμιά, μπορεί να είναι μέσω του δρόμου Πραιτώρια, Σκινιάς, Μάρθα, Αρκαλοχώρι και από Πραιτώρια μέσω Κουνάβων – Πεζών.

– Η σύνδεση του Α/Δ με Βιάννο -Ιεράπετρα ( νότιο Λασίθι ) μέσω του δρόμου Αρκαλοχώρι – Μάρθα – Βιάννος.

ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΝΟΤΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ ΖΗΤΟΥΝ :

1.      Επίσπευση της κατασκευής του ΝΟΑΚ από το Νότιο Ρέθυμνο έως την Ιεράπετρα: Άμεση ανάθεση της μελέτης Πραιτώρια- Καστελλιανά-Δεμάτι – Σκινιάς – Μάρθα και του κόμβου Καστελλιανά με κλάδο προς Αρκαλοχώρι.

2.      Ωρίμανση των μελετών και αδειοδότηση των έργων όλων των τμημάτων από το Νότιο Ρέθυμνο έως την Ιεράπετρα που ήδη έχουν μελέτες σε διάφορα στάδια.

3.      Επέκταση του δρόμου Χερσόνησος -Καστέλι – Αρκαλοχώρι μέχρι τον ΝΟΑΚ με άμεση ανάθεση ως μελέτη – κατασκευή του τμήματος Αρκαλοχώρι – Καστελλιανά με διαδικασίες και χρηματοδότηση βάσει του άρθρου 23 της Σύμβασης Παραχώρησης.

Οι παραπάνω 8 εμπλεκόμενοι Δήμοι οφείλουν σε κοινό αγώνα διεκδίκησης κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου μήκους 92 χιλιομέτρων που θα ενώνει τις πόλεις της νότιας Κρήτης με το νέο Αεροδρόμιο Καστελίου .

Η  νότια Κρήτη παράγει και προσφέρει στην Ελληνική οικονομία, και δικαιούται ίσης μεταχείρισης με τη βόρεια πλευρά του νησιού.

 

Δεν μπορούν όλοι να πληρώσουν. Και το σεβόμαστε.

Αν βρίσκεσαι σε δύσκολη οικονομική κατάσταση, συνέχισε να μας διαβάζεις δωρεάν. Η ενημέρωση πρέπει να παραμένει προσβάσιμη για όλους.

Αν όμως μπορείς, στήριξέ μας σήμερα. Ορίστε δύο καλοί λόγοι για να το κάνεις:

  1. Η στήριξή σου ενισχύει άμεσα την ποιότητα και την ανεξαρτησία της δημοσιογραφίας μας.
  2. Κοστίζει λιγότερο από έναν καφέ και η διαδικασία διαρκεί λιγότερο από 1 λεπτό.

Επίλεξε σήμερα να γίνεις συνδρομητής ή δωρητής.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πρώτοι σε υπερεργασία και υπερωρίες οι Έλληνες

Oι Έλληνες που κάποτε- κυρίως στα χρόνια των μνημονίων-...

Κωνσταντοπούλου: «Πολιτικός απατεώνας ο Τσίπρας -Πήρα το βιβλίο του για να δω τι γράφει για το Μάτι»

«Πολιτικό απατεώνα», χαρακτήρισε τον Αλέξη Τσίπρα η Ζωή Κωνσταντοπούλου,...

«Ιθάκη»: Οι στιγμές που ξεχώρισε ο Αλέξης Τσίπρας από την ομιλία στο Παλλάς

Τέσσερα αποσπάσματα από την προχθεσινή του ομιλία στο Παλλάς...