Το ιστορικό πλοίο «Ελ. Βενιζέλος» αποχωρεί οριστικά από τη γραμμή Χανιά–Πειραιά, καθώς ναυλώθηκε για 5 χρόνια από την Algerie Ferries με συμφωνία υποχρεωτικής εξαγοράς – Η επίσημη ανακοίνωση της Attica Group
Μετά από δεκαετίες παρουσίας στις ελληνικές θάλασσες και ιδιαίτερα στη γραμμή Χανιά–Πειραιά, το εμβληματικό πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος» περνά οριστικά σε νέα εποχή. Όπως γνωστοποίησε επίσημα η Attica Group, το πλοίο ναυλώθηκε για διάστημα πέντε ετών από την εταιρεία Algerie Ferries, με ρητή συμβατική πρόβλεψη για υποχρεωτική εξαγορά του πλοίου μετά τη λήξη της ναύλωσης.
Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη που κλείνει ένα ιστορικό κεφάλαιο στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των Χανίων με την ηπειρωτική Ελλάδα, καθώς το «Ελ. Βενιζέλος» υπήρξε για πολλά χρόνια ένα από τα μεγαλύτερα και πιο εμβληματικά πλοία της γραμμής.
Το τέλος μιας εποχής στη Σούδα
Το τελευταίο του δρομολόγιο στη γραμμή Σούδα–Πειραιάς πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2025, όταν και αντικαταστάθηκε από το πλοίο «Κίσσαμος». Μετά την απόσυρσή του από την ελληνική ακτοπλοΐα, το «Ελ. Βενιζέλος» τέθηκε σε δρομολόγια στη γραμμή Αλγέρι–Μασσαλία, όπου και εξυπηρετεί πλέον με νέα σημαία το επιβατικό και εμπορικό κοινό της Μεσογείου.
Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει τις φήμες των τελευταίων μηνών για πλήρη απεμπλοκή του πλοίου από τα δρομολόγια εσωτερικού, μεταφέροντας τη δραστηριότητά του στο εξωτερικό και, πλέον, προς την οριστική του μεταβίβαση σε ξένο στόλο.
Η επίσημη ανακοίνωση της Attica Group
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας:
«Η «ATTICA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ» (η «Εταιρία») ανακοινώνει ότι υπεγράφη συμφωνία για την γυμνή ναύλωση του επιβατηγού-οχηματαγωγού (Ε/Γ-Ο/Χ) πλοίου «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» (EL. VENIZELOS), πλοιοκτησίας θυγατρικής της Εταιρίας.
Η διάρκεια της ναύλωσης ορίσθηκε σε πέντε έτη, με συμβατική υποχρέωση της αντισυμβαλλόμενης εταιρίας να εξαγοράσει το πλοίο μετά την ολοκλήρωση της περιόδου ναύλωσης.
Η αποαναγνώριση του παγίου λόγω της συμφωνίας δεν έχει επίπτωση στα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου.»
Το «Ελ. Βενιζέλος» αποτέλεσε για χρόνια ναυαρχίδα του στόλου της ΑΝΕΚ LINES, με χαρακτηριστικά που το κατέτασσαν ανάμεσα στα μεγαλύτερα επιβατηγά–οχηματαγωγά πλοία της Μεσογείου. Με σημαντική χωρητικότητα, υψηλές προδιαγραφές άνεσης και πολυτελείς παροχές, το πλοίο διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στη διασύνδεση της Κρήτης με τον Πειραιά, μεταφέροντας εκατομμύρια επιβάτες και οχήματα όλα αυτά τα χρόνια.



