Το 15ο Dance Days Chania συνεχίζεται με δύο ξεχωριστές δράσεις στις 28 Ιουλίου, με έμφαση στη γυναικεία καλλιτεχνική δημιουργία και τις διαπολιτισμικές συνεργασίες:
Εβίτα Τσακαλάκη & Michaela Pocklanove, “Consensus” (Ελλάδα/ Σλοβακία)
Διακρατικό καλλιτεχνικό residency
Dance Days Chania & Colectivo Priekopnik Vevericka
28 Ιουλίου | 11:00 | Kross Coffee Roasters, Meletiou Metaxaki 28
Είσοδος ελεύθερη


Ελευθερία μέσα από τη χάραξη γραμμών. Τα παράθυρα είναι ανοιχτά για να δεις περαιτέρω. Επέτρεψε στο άγνωστο να εισέλθει στον χώρο. Τροφοδότησε την περιέργεια, νιώσε τις ανάγκες.
Η ένωση δύο άγνωστων γυναικών. Ο σκοπός; Να χτίσουμε έναν κόσμο με τη δική του γεύση μέσα από την κίνηση. Μια κινητική εγκατάσταση πρόθυμη να αναπτύξει τις πρακτικές της συνάντησης δύο καλλιτεχνών ως ένα πείραμα σε έναν συνεχή βρόχο. Πώς εφαρμόζουμε την ενσυναίσθηση στην επαφή με έναν ξένο; Πώς μπορούμε να φιλοξενήσουμε τον εαυτό μας κάτω από το δέρμα μας;
Μη διστάσεις να κινηθείς στον χώρο, μη διστάσεις να αλλάξεις θέση και οπτική γωνία, μη διστάσεις να το απολαύσεις ή όχι!
ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΣ vs. ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ
Η κοινωνία συχνά μας διδάσκει να συμβιβαζόμαστε και να καταπιέζουμε τις ανάγκες μας.
Ιδέα διακρατικού καλλιτεχνικού residency: Dance Days Chania
Διεύθυνση/ παραγωγή 2024-2025: Colectivo Priekopník Veverička, Dance Days Chania
Consensus ιδέα/ δημιουργία/ ερμηνεία: Michaela Pockľanová, Εβίτα Τσακαλάκη
Εξωτερική ματιά: Lívia MM Balážová, Σοφία Φαλιέρου
Σκηνικό: Ivana Macková
Μουσική/ τεχνικός συνεργάτης: Lukáš Kubičina
Γραφιστικά: Viktória Jehlárová
Φωτογραφία: Γιώργος Αναστασάκης – SOUTH Space for Photography, Adam Lukáč
Ο κύριος εταίρος του έργου από τη Σλοβακία, ο οποίος υποστηρίχθηκε από δημόσιους πόρους, ήταν το Ταμείο Υποστήριξης Τεχνών Fond na podporu Umenia.
Συνεργάτες καλλιτεχνικής φιλοξενίας/ χώροι: IP12 House, Divadlo Štúdio tanca, Výklad
Παράσταση
Livia Balazova/ Colectivo Priekopnik Vevericka, «Camille» (Σλοβακία)
28 Ιουλίου | 21:30 | Θέατρο Μίκης Θεοδωράκης
Εισιτήρια: https://www.ticketservices.gr/event/ddc-25-livia-balazova/?lang=el



Το 2018, η καλλιτεχνική ομάδα Honey and Dust δημιούργησε τη συμπληρωματική παράσταση eu.genus, η οποία κυμαινόταν μεταξύ ενός στούντιο, μιας ανοιχτής πρόβας, μιας εκπαιδευτικής συναυλίας, μιας εγκατάστασης και μιας παράστασης. Συμμετείχε ένα ευρύ φάσμα Σλοβάκων και διεθνών ερμηνευτών. Η Lívia MM Balážová παρέμεινε γοητευμένη από την εμπειρία της διαδικασίας δημιουργίας και του έργου που προέκυψε. Αποφάσισε να δώσει μεγαλύτερη προσοχή στη ζωή της Γαλλίδας γλύπτριας Camille Claudel, η οποία αποτέλεσε μια από τις πηγές έμπνευσης κατά τη σύνθεση του eu.genus.
Θραύσματα μιας γυναίκας, θραύσματα ενός σώματος, θραύσματα ενός έργου. Μια συνεχής εξισορρόπηση μεταξύ της υλοποίησης ενός έργου και της καταστροφής του. Το απόσπασμα από τη Louise Bourgeois: «Κάνω, αναιρώ, ξανακάνω», αποτυπώνει με μεγάλη ακρίβεια αυτή την κυκλική φύση της δημιουργίας. Πρόκειται για μια διαδικασία δημιουργίας, καταστροφής και επαναδημιουργίας, η οποία προσεγγίζει την εμπειρία της ίδιας της Claudel με την τέχνη.
Στην παράστασή της, η Lívia MM Balážová δουλεύει με τα μηνύματα και τα αποτυπώματα που αφήνει μια γυναίκα που ακροβατεί μεταξύ πραγματικότητας και ονείρου, εργασιακής δέσμευσης και προσωπικών τραγωδιών, ελευθερίας και φυλάκισης σε ένα ίδρυμα.
Πώς ήταν να είσαι γυναίκα καλλιτέχνης στο παρελθόν; Πώς είναι σήμερα; Πόσες φορές πρέπει να αναδιαμορφώσω και να αναπλάσω τον εαυτό μου για να έρθει η ικανοποίηση και η εκπλήρωση; Και θα έρθει ποτέ; Ποια είναι η γραμμή μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής; Υπάρχει καθόλου;
Η Καμίλ Κλοντέλ (1864-1943) εργάστηκε την περίοδο στο μεταίχμιο του 19ου και του 20ού αιώνα, όταν οι γυναίκες καλλιτέχνιδες δεν είχαν τις προϋποθέσεις να μάθουν και να παρουσιάσουν το έργο τους. Έζησε για μεγάλο χρονικό διάστημα στη σκιά του διάσημου γλύπτη Auguste Rodin, ο οποίος υπήρξε μέντοράς της και συνεργάστηκε σε αρκετά έργα του. Η αγάπη της για την τέχνη, τη δημιουργία, τον Ροντέν, η απώλεια ενός αγέννητου παιδιού και το δύσκολο έργο της να καθιερωθεί στους καλλιτεχνικούς κύκλους της εποχής την οδήγησαν σε ψυχολογική κατάρρευση. Οι λεπτεπίλεπτες απεικονίσεις της ανθρώπινης μορφής από την Κλοντέλ οδήγησαν σε γλυπτά που λογοκρίθηκαν από τις αρχές και τον Τύπο της εποχής ως πολύ αισθησιακά και ακατάλληλα. Κατέστρεψε περίπου 90 από τα γλυπτά της και καταδιώχθηκε από παράνοια. Για περισσότερο από το ήμισυ της ζωής της, η ταλαντούχα καλλιτέχνης ήταν κλεισμένη σε ίδρυμα για ψυχικά ασθενείς, όπου τελικά πέθανε στη μοναξιά. Έζησε τη ζωή της στη σκιά και η ουσία και οι ιδιότητες του έργου της ανακαλύφθηκαν, ονομάστηκαν και τεκμηριώθηκαν μόνο μετά το θάνατό της.
Το Μουσείο Camille Claudel βρίσκεται στη γενέτειρά της, τη Nogent-sur-Seine, ενώ άλλα έργα της βρίσκονται στο Μουσείο Rodin και σε συλλογές σε όλο τον κόσμο.
Σύλληψη και ερμηνεία: Lívia MM Balážová
Δραματουργική συμβουλή: Monika Kováčová
Βοηθός χορογράφου: Zebastián Méndez Marín
Παραγωγός: Rafa Ávalos
Σκηνογραφία: Juraj Poliak
Μουσική σύνθεση: Matej Sloboda
Τεχνικός συνεργάτης: Lukáš Kubičina
Κύριος εταίρος του έργου και υποστηρικτής του από δημόσιους πόρους ήταν το Arts Support Fund (Fond na podporu umenia).
Συνεργάτες καλλιτεχνικής φιλοξενίας: Divadlo Štúdio tanca (Dance Studio theater), Akadémia umení (Academy of Arts), Dance Days Chania (IP12 arthouse), Divadlo Pôtoň (Pôtoň Theater), Záhrada – centrum nezávislej kultúry (Garden – Center for Independent Culture).
TRAILER: https://youtu.be/Yzhc-FqO2Eo?feature=shared
Τιμές εισιτηρίων: 13€ κανονικό – 10€ φοιτητικό, ανεργίας, πολυτέκνων
–Κατόπιν έναρξης των παραστάσεων, οι θεατές δε θα επιτρέπεται να εισέρχονται στον χώρο των καθήμενων. Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την κατανόηση και τη συνεργασία σας!



