Λίγες μέρες μετά από μια ακόμη μεγάλη επιχείρηση καθαριότητας στη Χαλέπα Χανίων, η τοπική κοινωνία διχάζεται ανάμεσα σε αντικρουόμενες αφηγήσεις και έντονες καταγγελίες. Το περιστατικό, που απασχόλησε τόσο τα τοπικά μέσα ενημέρωσης όσο και την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, θέτει στο επίκεντρο το ζήτημα των ορίων της δημοτικής παρέμβασης, της προστασίας της ατομικής περιουσίας και της ψυχοκοινωνικής φροντίδας των πολιτών.
Σύμφωνα με τα αρχικά ρεπορτάζ, οι υπηρεσίες καθαριότητας του Δήμου Χανίων πραγματοποίησαν επιχείρηση απομάκρυνσης «τεράστιου όγκου σκουπιδιών και άχρηστων υλικών» από οικία στη Χαλέπα. Όπως αναφέρεται, παρόμοια δράση είχε λάβει χώρα και τον περασμένο Ιούνιο, οπότε και απομακρύνθηκαν δεκαπέντε φορτηγά με απορρίμματα.
Η επιχείρηση της περασμένης εβδομάδας έγινε με την παρουσία εισαγγελικού λειτουργού και τη συνδρομή της αστυνομίας. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η γυναίκα φέρεται να επιτέθηκε σε εργαζόμενο του υγειονομικού, γεγονός που οδήγησε στη διαταγή ακούσιας μεταφοράς της σε ψυχιατρική κλινική.
Η καταγγελία της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών: «Λεηλασία» αντί για καθαριότητα
Την ίδια στιγμή, μία άλλη εκδοχή της υπόθεσης αναδεικνύεται μέσω της καταγγελίας που έκανε η ίδια η ιδιοκτήτρια του σπιτιού, υπερήλικη, συνταξιούχος, χήρα με δύο ενήλικα παιδιά, μέσω της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης.
Όπως επισημαίνει η Ένωση, «η γυναίκα δέχτηκε απροσδόκητα συνεργείο καθαριότητας του Δήμου Χανίων, με την αιτιολογία της αφαίρεσης σκουπιδιών, να της αφαιρούν πολύτιμα αντικείμενα της οικοσκευής της, όπως έπιπλα, ενδύματα και ηλεκτρικές συσκευές».
Η καταγγέλλουσα υποστηρίζει ότι τα αντικείμενα βρίσκονταν στην αυλή της οικίας της επειδή προετοίμαζε ανακαίνιση του σπιτιού και σε καμία περίπτωση δεν ήταν απορρίμματα. Η ξαφνική αφαίρεση των αντικειμένων αυτών, αναφέρει, προκάλεσε τόσο μεγάλη ψυχολογική αναστάτωση που κατέληξε να χάσει τις αισθήσεις της και να χρειαστεί νοσοκομειακή υποστήριξη.
Ανάγκη για διάκριση αρμοδιοτήτων και προστασία πολιτών
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης αναγνωρίζει πως η απομάκρυνση αντικειμένων που συνιστούν εστία μόλυνσης εντάσσεται στις νόμιμες αρμοδιότητες του Δήμου. Ωστόσο, διαχωρίζει σαφώς τη νομιμότητα της αποκομιδής απορριμμάτων από την «λεηλασία σπιτικών αντικειμένων» και την πρόκληση έντονων ψυχολογικών και συναισθηματικών επιπτώσεων.
Όπως επισημαίνουν τα στελέχη της Ένωσης: «Η υπεξαίρεση αντικειμένων και η δημιουργία συναισθηματικών καταστάσεων σε πολίτες πρέπει να ερευνηθούν σε βάθος. Η προστασία των δικαιωμάτων των πολιτών αποτελεί προτεραιότητα».
Νομικές κινήσεις και κάλεσμα για δικαιοσύνη
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης επικοινώνησε άμεσα με τον γιο και τον δικηγόρο της παθούσας, ώστε να καταγραφούν λεπτομερώς τα γεγονότα και να ακολουθήσουν όλες οι νόμιμες ενέργειες για τη διερεύνηση ενδεχόμενων παραβάσεων των υπαλλήλων της Υπηρεσίας Καθαριότητας του Δήμου.
Προαναγγέλλει κατάθεση μήνυσης και δηλώνει ότι «στέκεται ενημερωτικά και καθοδηγητικά σε κάθε πολίτη που νιώθει ότι αδικείται, στηρίζοντας την παθούσα στα σημεία που έχουν παραβιαστεί τα θεσμοθετημένα από την Πολιτεία δικαιώματά της».
Η πρόεδρος της Ένωσης, Ιωάννα Μελάκη, υπογραμμίζει ότι η υπόθεση απαιτεί πλήρη διαφάνεια και καλεί τις αρμόδιες αρχές να διερευνήσουν τα γεγονότα, διασφαλίζοντας τον σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια και την ατομική περιουσία.



