Κύριε Αγγελάκη,
Δεκαέξι (16) ολόκληρες μέρες μετά το δημοσίευμά μας με τίτλο ‘’ο Θεός να βάλει το χέρι του’’ ήλθε η γεμάτη οργή και απειλές για νομικές συνέπειες του π. Φανούρη.
Η εφημερίδα τούτη, στα ουκ ολίγα χρόνια της συνεργασίας μας έχει φιλοξενήσει αμέτρητα άρθρα μου. Όλο αυτό το διάστημα ουδέποτε εξέθεσα με υπερβολές ή συκοφαντίες το μετερίζι αυτό της ελεύθερης και ακηδεμόνευτης φωνής, το οποίο σέβομαι και τιμώ.
Εντύπωση ωστόσο προκαλεί η αντίδραση του εν λόγω ιερέα κατηγορώντας μας μάλιστα για συκοφαντική δυσφήμιση σε βάρος του προσώπου του, αλλά περισσότερο όπως διατείνεται σε βάρος της ενορίας Ευαγγελίστριας Χαλέπας.
Στα της υποτιθέμενης δυσφήμισης θ’ αναφερθούμε στη συνέχεια. Σε ότι αφορά την ενορία, εμείς αναφερθήκαμε στις επιλογές του προϊσταμένου του ναού και μόνο. Αυτό είναι ξεκάθαρο.
Για ποιο λόγο λοιπόν γίνεται κατ’ επανάληψη αν αφορά στην ενορία;
Κατ’ αρχήν να ενημερώσουμε τον ιερατικώς προϊστάμενο που υπογράφει την απαντητική επιστολή πως το δημοσίευμα μας με τίτλο ‘’ο Θεός να βάλει το χέρι του’’ δημοσιεύτηκε την Τρίτη 21 Ιουλίου 2012 και όχι στις 16/8/2012 όπως κακώς αναφέρει στην επιστολή του.
Θεωρώ τουλάχιστον ατυχή την έκφραση του υπογράφοντος την απάντηση, ότι ως συντάκτης έχω πλήρη μεσάνυχτα.
Ψυχραιμία !
Στην επί δεκαετίες ενασχόληση μου με τον τύπο και γενικά την ενημέρωση έχω μάθει να παρουσιάζω τεκμηριωμένα τα γεγονότα με σεβασμό σ’ όσιους απευθύνομαι, και προπάντων στα μέσα που φιλοξενούν τις απόψεις μου τα οποία σε καμμία περίπτωση δεν επιθυμώ να διασύρω.
Η παράθεση των γεγονότων στη συνέχεια για μια ακόμα φορά θα δώσει την ευκαιρία σε κάθε ανάγνωση να κρίνει αν το δημοσίευμά μας ήταν συκοφαντικό ή όχι.
Ενημερώνουμε λοιπόν πως η κ. Αναστασία στην οποία αναφέρεται ο π. Φανούρης, σε ανύποπτο χρόνο και μάλιστα πολύ πριν το δικό μας δημοσίευμα, σε συνέντευξή της στον Αγώνα της Κρήτης δεν ανέφερε καθόλου ότι βοηθήθηκε από τον π. Φανούρη, παρότι εκείνος χρησιμοποιεί στην απάντησή του παρελθόντα κι’ ενεστώτα χρόνο (Τη βοηθήσαμε και τη βοηθάμε).
Ως προς το φιλανθρωπικό έργο για το οποίο γίνεται αναφορά εμείς με όσους συνομιλήσαμε, κανείς δεν μας είπε ότι βοηθήθηκε από τον εν λόγω παπά.
Ευχόμαστε πάντως ολόψυχα να υπάρχουν ευεργετηθέντες αναξιοπαθούντες συνάνθρωποι, κι’ ας μην τους γνωρίζει η ασημαντότητα μας. Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, θα το επαινέσουμε πρώτοι εμείς.
Το κυριότερο – σύμφωνα με την ιεράρχηση του π. Φανούρη – ο υπό ίδρυση βρεφονηπιακός σταθμός δεν θα στεγαστεί λέει στο υπόγειο.
Ας μας απαντήσει λοιπόν κάποιος. Σ’ ένα κτίριο δύο ορόφων (ενοριακό κέντρο) οι οποίοι (όροφοι) χρησιμοποιούνται γι’ άλλη χρήση, πρόκειται να στεγαστεί κι’ ένας σταθμός.
Εκτός από αυτούς τους δύο ορόφους, που αλλού μπορεί να στεγαστεί ο σταθμός ;
Μένουν η ταράτσας του κτιρίου και το υπόγειο ή έστω ημιυπόγειο.
Εκτός αν υπάρχει άλλη λύση την οποία όλοι εμείς οι υπόλοιποι αγνοούμε.
Πάντως στην απάντηση του ιερατικώς προϊσταμένου αναφέρεται μεν ότι δεν είναι καθόλου υπόγειο, εντέχνως όμως αποφεύγεται σαφής απάντηση με αποτέλεσμα τη συσκότιση του αναγνώστη, ο οποίος δεν ξέρει σε ποιο σημείο τελικά του ενοριακού θα στεγαστεί ο σταθμός.
Η αρχική μας πληροφόρηση σχετικά με τη μηνιαία καταβολή για κάθε παιδί ήταν 300 ευρώ. Λίγες μέρες μετά τη δημοσίευση της επιστολής μας πληροφορηθήκαμε ότι το ποσόν αυτό ήταν 200 ευρώ.
Σεβόμενοι τη σωστή πληροφόρηση άμεσα επανορθώσαμε στην εφημερίδα Αγώνας (τα γραπτά άλλωστε μένουν) και γράψαμε κατά λέξη ότι το ποσό είναι 180 € μηνιαίως χωρίς φαγητό, και 200 € μετά φαγητού για κάθε παιδί.
Μακριά επομένως από μας κάθε διάθεση συκοφάντησης, σύμφωνα με τους κατ’ επανάληψη ισχυρισμούς του π. Φανούρη.
Στο ίδιο τεύχος γράφαμε επίσης.
Ασφαλώς και υπάρχει κι’ άλλος ιερέας στην Αττική ο πατέρας Αντώνιος αν δεν κάνω λάθος τ’ όνομα, ο οποίος λειτουργεί στην ενορία του σχολεία για μικρά και μεγάλα παιδιά, παρέχει συσσίτια και μαζεύει από τους δρόμους άστεγα παιδιά, τα περιθάλπτει και τα προστατεύει.
Η διαφορά είναι πως αυτός, ότι κάνει το κάνει εντελώς δωρεάν με τις εισφορές και την εθελοντική εργασία των ενοριτών.
Αυτό σαν απάντηση στους μετέπειτα ισχυρισμούς, ότι η επιβολή τροφείων κρίνεται απαραίτητη για τη συντήρηση της λειτουργίας μιας τέτοιας μονάδας.
Τουλάχιστον ατυχής επίσης ο ισχυρισμός ότι πρέπει να υπάρχει αντίτιμο στον εν λόγω σταθμό αφού ακόμα και οι δημοτικοί σταθμοί ζητούν συμβολική συμμετοχή.
Βέβαια, τα 200 ευρώ – ιδιαίτερα στην εποχή μας – δεν είναι καθόλου συμβολική συμμετοχή.
Πρώτιστα όμως οι ιεροί ναοί παράγουν – οφείλουν να παράγουν φιλανθρωπικό έργο όπως τον πατέρα Αντώνιο που προαναφέραμε, εκτός αν πρέπει να τον επιπλήξομε γιατί δεν μιμείται τους δήμους!
Οι δήμοι ως γνωστόν λειτουργούν σαν επιχειρήσεις κερδοσκοπικού χαρακτήρα.
Αποτελεί ύβρη ν’ αναφέρονται οι δήμοι σαν παράδειγμα μίμησης από τις εκκλησίες.
Ασφαλώς και η ταπεινότητά μας δεν θα υποδείξει πως θα διοικήσει, θα ιδρύσει κ.λ.π. ο ιερατικός προϊστάμενος της Ευαγγελίστριας.
Μια ενοριακή συνέλευση όμως όπως γράφαμε στις 31 Ιουλίου 2012 θα ήταν ευχής έργο. Εκτός κι’ αν κάτι τέτοιο έγινε, εμείς το αποκρύψαμε και κατά συνέπεια είμαστε για μια ακόμα φορά….συκοφάντες.
Και μια τελευταία ερώτηση για την πληρέστερη ενημέρωση όλων μας. Έγιναν ή όχι παρεμβάσεις μετά το πρώτο δημοσίευμά μας στο χώρο στέγασης του σταθμού;
Αυτή η ξύλινη πόρτα πλάι στη βόρεια είσοδο του ενοριακού πότε ανοίχτηκε και ποιο σκοπό επιτελεί;
Σε ότι με αφορά θα εξακολουθώ να υπηρετώ την αλήθεια χωρίς φόβο και πάθος, όσο κι’ αν αυτό ενοχλεί ορισμένους.
Όσο για σας κ. Αγγελάκη σας τιμά το γεγονός ότι στα μέσα ενημέρωσης που διαθέτετε, από ανέκαθεν επιτρέπετε να προβάλλονται όλες οι απόψεις.
Και μέσα από την παράθεση γεγονότων κι’ επιχειρημάτων, κάθε νοήμων άνθρωπος, μπορεί να ξεχωρίσει τους παραχαράκτες της αλήθειας, από εκείνους που δεν έχουν κανένα λόγο να την αποκρύπτουν.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Αλ. Σ.